ervaring met slaapsiroop

Discussion in 'Baby en dreumes' started by stephanie86, Feb 5, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

Jun 11, 2012
    1,140
    0
    36
    zuid holland
    hier veranderd het laatste tijd ook erg maar dan in negatieve zin helaas

en wat ik al zei 3 of 4 x snachts drinken oke maar nu elke 3 kwartier wakker worden of gewoon paar uur wakker zijn dat trek ik niet

daarbij heb ik ook nog een zoontje van 3 die regelmatig van haar wakker word door dat gekrijs dus dat werkt ook niet echt mee

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Kan je niet afwisselen met de papa? Ok, hij kan geen bv geven maar hij kan er wel uit 's morgens, of net een late fles gekolfde melk geven zodat jij er al wat vroeger in kan.

Mijn dochter was ook zo'n drukke en snelle, en ik denk inderdaad ook dat dat de oorzaak was van haar slaapproblemen. Maar wij hebben haar geleerd zichzelf in slaap te laten vallen als ze 's nachts wakker werd, ipv medicatie te geven. Het is echt een vaardigheid die ze moeten leren, als ze dat niet uit zichzelf doen.

3. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

Jun 11, 2012
    1,140
    0
    36
    zuid holland
    maar rare is dat ze dat wel deed.is echt van laatste weken dat ze echt zo slecht slaapt.ze drinkt helaas niet uit de fles (of en toe paar slokken uit rietjes beker maar meer ook niet )en vaak wil ze al rond half 10 weer drinken dus ga dan wel soms gelijk met haar liggen maar dat is dan ook maar eventjes voordat ze weer komt.

en mijn man moet er rond half5 elke ochtend uit (zit op vrachtwagen) dus ja das ook lastig helaas. hij helpt wel waar hij helpen kan hoor maar ja met die 6 dagen in de week dat hij werkt is dat wel lastig

4. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

Jun 11, 2012
    1,140
    0
    36
    zuid holland
    maar hoe heb jij dat dan aan gepakt met zelf weer in slaap laten vallen snachts?

5. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Slaaptraining dus. Haar niet uit bed halen als ze huilt, maar ernaast blijven zitten en tegen haar praten en haar troosten.

Toen dat niet bleek te werken, hebben we het iets anders aangepakt. Één minuut laten huilen, dan binnengaan en troosten zonder haar op te pakken en weer weggaan zelfs als ze nog niet gestopt was met huilen, dan drie minuten laten huilen, weer troosten en weggaan, dan vijf minuten, etc. Mijn dochter werd letterlijk al maanden tien tot vijftien keer per nacht wakker, toen we die stap gezet hebben. De eerste nacht was heel zwaar, maar toch sliep ze altijd voor we de derde keer zouden moeten binnen komen. De tweede nacht ging al beter. De derde nacht sliep ze door.

Ze moest gewoon leren dat ze genoeg had aan zichzelf om de slaap weer te vatten. Nog steeds heel blij dat we dit gedaan hebben.

Ik snap dat het niet evident is, met de buren. Maar misschien kan je het hen op voorhand melden?

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

Jun 3, 2015
    2,369
    9
    38
    Female
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik denk dat 'proberen' niet de juiste manier is. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden en als je er één hebt gevonden die bij je past is het een kwestie van volhouden. Als je dan stopt omdat je buren klagen, is het vakantiehuisje misschien nog een optie.

7. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,611
    2,404
    113
    kun je nog wat meer info geven over hoe haar dagen er verder uitzien (wel/geen opvang, dagschema mbt voeding/drinken/slapen, activiteiten?)
    Elke 45 min een slokje bv heeft natuurlijk niets met behoefte aan drinken te maken. DAt is gewoon een (slechte) gewoonte geworden waarvan het belangrijk is om die te doorbreken. Een beetje vergelijkbaar met een speen die kinderen 's nachts steeds zoeken alleen word jij er steeds wakker van :x;) Ik heb mijn kinderen nooit laten huilen maar een dusdanige gewoonte zou ik echt proberen te gaan afleren (zonder allerlei middeltjes!)
    Zou je overwegen om de bv af te bouwen? Het lastige aan bv is dat het kind moeilijk kan begrijpen dat dat alleen mag als het echt dorst heeft en niet elke 45 min in de nacht.
    Ook zou ik overdag uit een beker water drinken iig gaan oefenen.

8. Love1990

Love1990 Niet meer actief

O, zo herkenbaar. Onze dochter krijgt geen borstvoeding maar is altijd al een slechte slaapster geweest. Weet je ook wat jou dochter wakker maakt snachts? Onze dochter ging in haar slaap zitten en wist dan niet meer hoe ze weer moest liggen. Hierdoor werd ze wakker en begon enorm te huilen, soms wel 2 a 3 uur lang. Meerdere malen weer neer gelegd maar madame ging gelijk weer zitten. Onze oplossing is niet ideaal maar we hebben haar slaapzak vast gezet aan het matras dmv een laken door de mouwen. Sindsdien kan ze niet meer gaan zitten en slaapt ze 9 van de 10 keer door tot 06:00/06:30.

9. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

Jun 11, 2012
    1,140
    0
    36
    zuid holland
    ik geef haar niet elke keer de borst hoor snachts. troost haar gewoon en dan slaapt ze weer verder. drinkt nu 3 of 4 x per nacht. ligt er beetje aan of ze te troosten is of niet.

dat laten huilen hebben we 1,5 week vol gehouden maar zonder resultaat dus dat is geen oplossing voor haar.

heb maandag afspraak staan bij homeopaat. (was eerst naar een ander gegaan omdat die eerder tijd had en dichterbij is) nu weer naar mijn oude vertrouwde hopelijk kan zij wat voor ons kan betekenen. met zoontje altijd goede ervaringen mee

ze gaat niet naar opvang.werk namelijk niet.sochtends meestal ff met de wandelwagen op pad en smiddags thuis (of andersom)

10. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Misschien een gek idee, maar is ze wel moe genoeg 's avonds? Slaapt ze beter als je veel hebt ondernomen? Misschien vlak voor het slapen bad? Babymassage?

Vervelend dat je man niet kan helpen, lastig hoor!

11. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Oh en misschien kan je man het een nacht in het weekend over nemen, dan kun jij even bijkomen en misschien reageert ze daar wel heel anders op?

12. mama201

mama201 Bekend lid

Feb 25, 2015
    973
    1
    16
    Oren na laten kijken ? Blaasonsteking ?

Ons zoontje had dit namelijk ook en snachts speelde het op hij had een blaas ontsteking en vocht achter zijn oren

Na de kuur voor de blaas ontsteking een heel ander kind hij had gewoon pijn aanvallen dus

Ik zou dat middel niet gebruiken hoor

Het is doorzetten ooit gaan ze slapen

En zoals meerder zeggen dan maar plan van aanpak als er medisch niks aan de hand is

13. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

Jun 11, 2012
    1,140
    0
    36
    zuid holland
    oortjes spelen soms wel op bij haar.nu 2x ontsteking gehad,maar ook wel is zetpil gegeven maar dan geen verschil.

dat laten huilen ga ik sowieso niet doen. met homeopaat over gehad en ga tot maandag dat spul wel gebruiken. of elk geval ff kijken of het verschil uitmaakt. en dan maandag met homeopaat bespreken hoe of wat. want zo door gaan hou ik niet vol.

is echt al een jaar met max 5/6 uur slaap per nacht en heel vaak minder.

mijn man kan wel iets over nemen maar het laten drinken moet toch ik doen.en vaak word ze bij mijn man niet rustig helaas.

bad werkt ook niet word ze alleen maar actiever van. denk wel dat ze niet moe genoeg is savonds als ze 2x geslapen heeft.

o en volgens mij werd nog vraag gesteld of ik er aan dacht ook borstvoeding te stoppen maar dat gaan we niet doen, ook omdat ze koemelk allergie heeft en dus geen gewone melk kan verdragen,

uit beker oefenen paar x gedaan maar die kiept ze zonder te drinken gelijk om rietjes beker gaat opzich wel goed.

14. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Ik heb ook regelmatig met slaapmiddelen in mijn handen gestaan bij de drogist (kidssleep, valdispert etc) maar ik heb het nooit durven geven.
    Toch snap ik je wanhoop wel hoor. Mijn zoon heeft heel lang ook echt bagger geslapen. Ik wist op een gegeven moment niet meer waar ik het zoeken moest! En ook wij hadden al vanalles geprobeerd.
    In een ander oud topic over slaapmiddeltjes waren er wel een paar mama's bij wie zo'n middel wel hielp om te de slaapgewoonten van hun kindjes te doorbreken.
    Succes en ik hoop dat je snel wat betere nachten zult hebben!

15. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Ik zit ineens te denken. Er was laatst een topic over de invloed van een babyfoon op een baby. Het bleek dat er heel veel dames op dit forum en positief resultaat hadden nadat ze de babyfoon hadden uitgezet. Het schijnt dat een babyfoon soms een letterlijke stoorzender kan zijn en dat gevoelige kindjes daar echt last van kunnen hebben.
    Misschien kan je dat ook nog eens proberen. Als je tenminste een babyfoon hebt...

16. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

Jun 11, 2012
    1,140
    0
    36
    zuid holland
    dank je wel sneeuwvlokjes! is ook echt niet de bedoeling het weken te gebruiken maar misschien is het wel mogelijk inderdaad om het ritme om te gooien.

ze slaapt bij ons op de kamer en snachts trek ik de stekker er altijd uit. dus alleen in de voor avond (en middag slaapje) staat babyfoon aan.

17. mama201

mama201 Bekend lid

Feb 25, 2015
    973
    1
    16
    Ik had als tip gegeven laat haar urine na kijken

Mijn zoontje had dit zonder koorts

En geloof me oren kunnen zeker een rol spelen
    Mijn zoontje is ook vaak heel hangerig slaapt nog steeds niet super komt 3x per nacht voor voeding

Afgelopen nacht koorts kwam die elke uur ik weet hoe het is geloof me

18. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

Jun 11, 2012
    1,140
    0
    36
    zuid holland
    kunnen ze ook blaasontsteking hebben dan zonder verdere verschijnselen? maar dan zou je toch zeggen dat een zetpil wel wat moet werken?
    ja zwaar he zulke nachten :(

19. Floor8

Floor8 Lid

Sep 6, 2014
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    #39 Floor8, Feb 6, 2016
    Last edited: Feb 6, 2016
    mn dochter is 9 maanden en ook altijd slechte slaper geweest. Wel inslapen(eerst ook niet) maar niet doorslapen. Nog steeds niet. Overdags wel goed ritme en ook goed slapen. Sinds kort over op 2 slaapjes per dag ipv 3. Op een moment kwam ze ook ieder uur snachts en ik trok dat niet meer. Ik heb toen geprobeerd de nachtvoedingen(ook BV) te stoppen. Rond 5 maanden. Dit heb ik niet volgehouden. Bij 7 maanden nog eens geprobeerd ook omdat ze bijna niet dronk snachts maar sabbelde uit geruststellen (heel fijn maar niet voor mama als het iedere uur is). Ik trooste haar door haar in bed te laten liggen en met een speen en tutteldoekje wat naar mij rook.(niet laten huilen) Uiteindelijk heeft dit gewerkt. Nu gaat ze rond 19:00 naar bed en rond 22:30 nog avond voeding. Hiertussen word ze nog 1 keer wakker en in de nacht 1 a twee keer, maar is mega goed te troosten. Behalve bij sprongetje, tandje of dergelijke dan is het weer ff drama ;). Mss heb je er iets aan. Maar als ze snachts vooral sabbelt en niet drinkt is het mss het proberen waard. Hier lukte het ook. Verbazingwekkend genoeg ook zonder al te veel moeite. Veel suc6!

20. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik heb alleen je OP gelezen en je laatste 2 berichten TS.

Ik heb sleepzzz gebruikt voor mijn dochter uit wanhoop. Ik kan je vertellen dat het niet werkt. Echt niet. Ik heb het verschillende keren gebruikt, meerdere keren achter elkaar ook maar geen verschil.

Mijn dochter is 2 en ik heb ook nog elke nacht een gebroken nacht. Wij zijn er laatst achter gekomen dat haar neusamandelen hoogstwaarschijnlijk vergroot zijn, deze gaan verwijderd worden omdat ze vaak ziek is maar ik heb ook gelezen dat dat een positief effect kan hebben op het slapen. Ik hoop daar op... Maar de kans is net zo groot dat het geen effect heeft op het slapen.
    Je kunt ook de pech hebben dat je een kind hebt dat gewoon echt slecht slaapt, sommige mensen/kinderen hebben dat.

Share This Page