ervaring met slaapsiroop

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stephanie86, 5 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    floor; Ze drinkt snacht meestal 2x wel echt goed. voor de rest probeer ik haar eerst te troosten zonder te laten drinken. maar soms gaat dat echt niet dus dan wel maar drinken. eigenlijk is dat max 4 keer de rest is ze opzich wel te troosten (of ze is gewoon klaar wakker) speen wilt ze niet dus dat is geen optie

afgelopen naacht gegeven. ze was nog wel wat onrustig maar sliep wel dus geen 2 uur klaar wakker zijn. kwam ook wel wat minder vaak als andere nachten. zag wel dat er vanmorgen een puntje van een kies door was. net weer gegeven. ben benieuwd vannacht. maandag in elk geval naar homeopaat.

bailief komt je dochter nog vaak snachts? of 1 keer? hoop voor je dat het werkt

weet ook wel dat ene kindje beter slaapt als de anders zoontje sliep ook altijd slecht (kwam vooral door koemelk allergie en niet de goede voeding) ging pas door slapen toen hij in peuterbed ging met 1,5 jaar (klom uit ledikant) Maar zoals zij slaapt of beter gezegd niet slaapt is niet vol te houden. slaap zelf gemiddeld snacht 3 uurtjes (en dat is dan al veel helaas)

2. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Geen ervaring met slaapsiroop. Zit zelf ook in soortgelijke situatie en nog geen goede oplossing gevonden. Al lijkt het nu al een paar nachten iets beter te gaan.

Wou wel reageren op aantal dingen die ik voorbij zag komen hier. Te weinig slaap: sommige kinderen hebben echt minder slaap nodig, mijn dochter slaapt al vanaf 9 maanden 1x overdag, en dan is het lang als ze de 2 uur redt. Daarvoor waren het twee slaapjes van 45min en was ze 's avonds gerust tot 22u wakker. En ze was niet vermoeid. 1x slapen op deze leeftijd kan dus best en hoeft niet te zorgen tot slaap te kort.

En wat betreft de borstvoeding: zeker niet stoppen! Dat zal echt geen verschil maken. Hier "gedwongen" gestopt door nieuwe zwangerschap, maar ze slaapt niks beter en wil nog steeds alleen mama 's nachts. Papa is overdag helemaal goed, maar 's nachts is het brullen bij papa.
    Lekker doorgaan met voeden dus.

Verder dus geen tips helaas, maar wil je wel sterkte wensen, ik weet hoe zwaar het is!

3. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Als ze nou echt geen reden kunnen vinden voor het slechte slapen, vraag dan ook eens een verwijzing naar de kinderarts en evt pedagogisch medewerker in het ziekenhuis.
    Sommige artsen/ziekenhuizen willen ook nog de mogelijkheid aanbieden om je kind kortdurend op te nemen. Dit klinkt als een hele stap, maar kan wel veel verlichting geven. Bij familie van een vriendin hebben ze dit ook gedaan om het kind als het ware te 'resetten'.
    Doel daarbij is niet om de kleine de nacht door te laten slapen, maar wel om de kleine zichzelf in slaap te laten vallen en doorslapen als er verder geen daadwerkelijke behoefte is om wakker te zijn (honger, pijn, angst etc) en dus de gewoonte van het wakker worden te doorbreken.

4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik ben echt een groot voorstander van samen slapen. Maar mag ik vragen of het een gek idee is om te proberen of je kindje in een eigen kamer beter slaapt?
    Mijn zoon heeft nl veel bij ons geslapen, maar ik merk dat dat nu niet meer lukt. Hij irriteert zich aan de kleinste geluiden en slaapt dan minder goed en wordt vaak wakker.
    Waarschijnlijk heb je dit wel geprobeerd, maar ik dacht.. ik gooi toch maar een balletje op.

5. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    laten opnemen nooit niet. wilde ze bij mn zoontje ook doen. is gewoon kwestie van door late krijsen zodat ze t vanzelf opgeven.nee liever niet!alleen maar traumatisch voor haar!
    ben zins 3 nachten wel gestopt met bv.
    opzich accepteert ze dat aardig.al is ze nog steeds veel wakker. afgelope nacht camping bedje in woonkamer gezet en zelf op de bank erbij.was ze het niet mee eens maar uiteindelijk in slaap gevallen.ben wel bij dr blijven staan tot ze sliep.
    andere kerebn dat ze die nacht wakker werd sliep ze na 5 min weer dus hoop op deze manier toch dat t beter gaat.

nadeel ia dat we geen kamer over hebben dus dat ze dan bij dr brooer van bijna 3 haar moet. willen dat vanavond wel gaan proberen en duimen dat hij er geen last van heeft

6. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Weet je zeker dat ze bij opname je kind alleen laten huilen (krijsen)? Ik weet dat ze hier echt wel troosten, maar wel consequent zijn en ritme en regelmaat heel straks houden. Op de klok zeg maar. Maar als het niet nodig is, zou ik het ook zeker niet doen hoor als ik jou was!

Hoe is het vannacht gegaan bij dr broer op de kamer?

7. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    dat gaat gelukkg stuk beter.eerste nacht wel 2x 3 kwartier gehuild maar kwam minder vaak.vannacht kwam ze heel ff om 9 uur en toen om 12 uur,toen ff laten drinken. meestal komt ze voor die voeding rond half 11 al. daarna kwam ze wel elke 2 uur maar bleef dan ff bij haar en binnen 5 min sliep ze weer zonder echt te huilen dus opzich wel wat vooruitgang ben benieuwd hoe het vannacht gaat. slaapsiroopm niet meer gebruikt doet niks

8. esje91

esje91 Actief lid

7 apr 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    Nou mijn kleintje nu is hij bijna 2 kreeg dit een hele tijd, weet niet zeker of het iets gedaan heeft dan sliep hij opeens en t volgende moment weer niet.. k had zelf wel het gevoel dat hij wat rustiger was. ( hij was heel onrustig met armen en benen slaan) gewoon proberen.

9. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    vannacht was het weer drama helaas. ze heeft 2 uur liggen krijsen :( :( :( vandaag met homeopathisch middel beginnen die we van homeopaat hebben gehad. hopelijk werkt dat een beetje

word hier nogal moedeloos van

10. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ben even benieuwd of het homeopathische middel nog iets goeds gedaan heeft.

11. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    of het toeval is of niet mevrouw heeft 5,5 uur achter elkaar geslapen! heeft ze nog nooit eerder gedaan!
    half 8 in bed gelegd, kwam even om 10 uur toen ff over dr rug geaaid en sliep toen tot kwart voor 11 door. toen bv gegeven. was daarna nog heel even huilen om vervolgens tot 5 uur door te slapen. daarna helaas wel elk uur wakker maar niet zo over de rooien en zo krijsen

homeopaat zei dat het gelijk kon werken maar ook een week kon duren. moet 3 dagen 1 korrel geven en volgende week terug bellen. benieuwd wat ze komende nachten doet. hou jullie op de hoogte

12. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Wow! Dat klinkt veelbelovend. Hopelijk blijft het in deze lijn doorgaan.
    Hou ons idd op de hoogte. Ik vind het erg interessant namelijk, die homeopathische korrels. Heb laatst getwijfelt om ook naar een homeopaat te gaan.

13. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    vannacht heeft ze gewoon 2 blokken van 5 uur gemaakt!!
    mocht je naar homepaat gaan zoek wel een goede! hiervoor bij 1 geweest waardoor ze alleen maar slechter ging slapen. loop nu bij homeopaat in Bergschenhoek en is echt top!

14. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik heb je een pb gestuurd.

15. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Heeft ze geen spruw of oorklachten?
    Dat is hier altijd garantie voor drama nachten. Overdag gaat het eigenlijk altijd wel goed.
    Normaal komt hij ook 1-2 keer per nacht, maar hij snapt doorslapen gewoon nog niet zo goed haha. Ik geef overigens geen nachtvoedigen meer. Bekertje water, slokje, kusje, speentje. Als het aan hem ligt ligt ie anders zo 4-5 x per nacht aan de tiet. En dat vertik ik echt op deze leeftijd. Dat houd ik gewoon echt niet vol.

16. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Fijn dat het lijkt te werken :).

17. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    geen last van spruw oortjes soms dooor tandjes maar niet altijd en is echt jaar drama geweest en nu met homeopaat veel beter. zonder nachtvoedingen gaat het hier niet heeft ze echt nodig. afgelopen nacht dronk ze om 10 uur en toen om 3 uur 2 nachten daarvoor alleen om 1 uur. dus dat vind ik niet zo erg. vannacht kwam ze x vaker omdat we gister druk zijn geweest en ze weinig rust had om goed te drinken denk ik

je heb pb terug sneeuwvlokje

Deel Deze Pagina