van de week zag ik dat er nieuwe collectie jurkjes op de site van VandeVen fashion stonden en alvast een leuk jurkje voor mijn dochter besteld van Persival. Nou weet ik dat dat klein valt, ze is 1.08 m ongeveer en draagt 116/122 van Persival en dus ook een jurkje in die maat besteld. Toen ik het uitpakte dacht ik al jee wat klein en kort, maar hij is gewoon nog korter dan een oud jurkje van Persival in maat 104/110! Is dat de nieuwe mode ofzo, die superkorte jurkjes of valt Persival nog weer kleiner dan het eerst deed? Ik kan wel nog een maat groter bestellen maar ben bang dat de mouwen dan veel te lang zijn....
Ik vind jurkjes sowieso vaak kort en koop dan ook vaak 1 a 2 maten groter dan van haar andere kleding. Maar korter dan 104 is wel echt kort!
Op basis van één jurkje zou ik niet constateren dat dat de nieuwe mode is... Ik vind kleding van Van der Ven vaak idioot kort vallen, in de zin van dat voor de lengte soms 3-4 maten groter nodig is, koop er dus ook zelden.
Zou zomaar kunnen. Jurkjes en rokjes worden voor iedereen steeds korter. In veel gevallen wordt een blouse of shirt die net over de billen komt al een jurk genoemd.. legging eronder en klaar.
Bij het passen viel het op zich nog mee maar het valt in het geheel vrij klein terwijl de mouwen wel goed zijn. Kwestie van smaak waarschijnlijk, hoewel dochter het jurkje helemaal wauw vond (tja roze en met glitters) stuur ik het retour. Niet helemaal mijn model als een maat te groot eigenlijk al te klein valt... Ze moet het over een half jaar ook nog passen aangezien het een lange mouw is!
Ik vind het over het algemeen juist wel meevallen met het korte (niet bij Persival dus, maar in het algemeen).. En ze dragen hier vrijwel alleen maar jurkjes.
Ja vind ik ook. Vind ze zelfs vaak eerder aan de lange kant, dan te kort. Maar heb geen ervaring met persival.
Vind het beetje bijzonder dat je iets niet groter wilt bestellen. Van het ene draagt mijn 6.5 jarige dochter 110 andere 128. Ik maak mij niet druk om welke maat erin staat maar hoe hij haar staat Heb zelf al wat jurkjes van persival in de kast hangen. Koop voor haar nu dus 128.
wil wel een maat groter bestellen, natuurlijk maakt het niet uit wat er op het label staat alleen is het een jurkjemet lange mouwen en als ik dan een maat groter bestel zijn de mouwen veel te lang...