Salontafel met glas?

Discussion in 'De lounge' started by Mamasboefje, Jun 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamasboefje

Mamasboefje Actief lid

Mar 25, 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Hoihoi,

Ik had laatst bij de Ikea een heel leuk salontafeltje gezien met een glasplaat erin. Ik wil 'm dus zooo graag gaan halen maar mijn vriend vind dat niet zo'n goed plan omdat hij bang is dat 1 van onze kinderen zich er aan kan verwonden. Onze oudste zoon kan soms behoorlijk driftig zijn dus we weten niet zeker of hij onverwachts met een voorwerp op de tafel kan slaan bijv. Ik vind het eigenlijk heel erg jammer.. en toch vraag ik me af of mijn vriend misschien niet een beetje overdrijft? :( Ik zal even een plaatje van de salontafel erbij doen. Het is niet helemaal van glas

Attached Files:

2. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

Jun 14, 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben dat salontafeltje en er is al behoorlijk wat opgegooid en hebben de driftbuien goed overleefd!

Toch weet ik niet of ik zelf nu nog een salontafel met glas zou kopen en zijn ook opzoek naar een andere.

3. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Geen idee of het zo breekbaar is. De voornaamste reden dat ik met alle liefde en plezier van onze glazen salontafel af wilde, was omdat je zo'n ding blijft poetsen :p ik werd er gek van! Elke vingerafdruk zie je erop ;) niks voor mij, maar ieder z'n ding. Ik vind het zeker wel een mooie tafel :)

4. Nati

Nati Niet meer actief

Volgens mij moeten dit soort producten met veiligheidsglas gemaakt zijn dat niet zomaar kapot kan en ook niet in 1000 scherven ligt als het stuk gaat, maar dat weet ik niet zeker.
    Kun je dit misschien informeren bij Ikea?

Bij twijfel zou ik het trouwens niet doen en ik ben ook vrij wantrouwend tegenover glazen tafels met kleine kinderen. Zelf wil ik het ook niet (meer), je blijft maar poetsen. :D

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb 2x een glazen salontafel gehad die ik er toen mijn kinderen gingen lopen inderdaad uit heb gegooid....:cool: Ik vind het echt niet veilig. Mijn vader had trouwens een glazen salontafel en is daar vorig jaar, doordat hij zijn evenwicht verloor door zijn ziekte dwars doorheen gevallen :$ Ik zal maar niet zeggen hoeveel hechtingen hij had......:$

6. Mamasboefje

Mamasboefje Actief lid

Mar 25, 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Ja ik dacht dus ook dat het niet zomaar stuk zou gaan. Die vingerafdrukken lijken me ook wel irritant idd.. normaal zou ik ook nooit een salontafel met glas kopen maar op 1 of andere manier ben ik helemaal verliefd op deze:p

7. Mamasboefje

Mamasboefje Actief lid

Mar 25, 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Zo, heftig hoor! Hier word ik dus alweer bang van haha. Als de jongste straks gaat lopen en rond de tafel staat te stuntelen ben ik er ook wel een beetje bang voor dat hij met zijn hoofd erop klapt;)

8. 26mei

26mei Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,973
    330
    83
    Wij hebben een volledige glaze plaat(met afgeronde hoeken) en poten van staal. Dat ding is oer sterk. Hoevaak er al op geleunt, geslagen etc. is. Wel idd erg vlek gevoelig en zitten ook behoorlijk wat krassen op. Maar heb geen idee van wat voor een kwaliteit die van de ikea is..

9. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    1,785
    0
    0
    purmerend
    Ik heb die tafel en hier heeft hij al aardig wat klappers van speelgoed overleefd. Heb hem al 3 jaar. Ook bij een vriendin van mij overleefd hij de buien van haar zoon.

10. Onje

Onje Niet meer actief

Het glas is gehard glas en als het stuk gaat, gaat deze in duizenden stukjes stuk neemt natuurlijk niet weg dat je je er flink aan kan verwonden.
    Zoals deze glasplaat ligt, in de tafel, zo zijn de hoeken beschermd.
    De zwakke punten bij zo een glazen blad liggen vooral bij niet afgeronde hoeken. Je vriend overdrijft ;)

11. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    ik heb de langwerpige versie, maar ik neem nooit meer een tafel met glas.. al dat stof, die vieze handen.. kan de hele dag wel stoffen!

12. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Wij hebben ook zo één en dat meisje van ons is nogal ondernemend en klimt er dus ook weleens op. Dan zorgen we wel dat we er direct bij zijn, ik vind het maar eng. Maar dat vind ik ook als ze bovenop de eettafel gaat zitten.
    Volgens mij is het wel vrij stevig glas hoor, ze slaat ook weleens met speelgoed op het glas, dan ben ik soms verbaasd dat hij nog niet door gaat. Ik word trouwens ook gek van de vieze vingervlekjes. Soms zou ik best een andere tafel willen...

Share This Page