Kraambezoek en telefoon....

Discussion in 'Na de bevalling' started by Koraal82, Aug 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,278
    1,441
    113
    Ik ben een week geleden bevallen en wordt echt gestoord van alle mensen die steeds willen langskomen en bellen. Ik zelf zou alleen bij familie meteen op de stoep staan maar ik geef vrienden altijd lekker de tijd om eerst thuis te wennen.

Ik heb een ks gehad en heb nog behoorlijk last van de wond. Vooral in de middag. Heb nu gewoon nog niet zo behoefte aan bezoek omdat ik niet fit ben. Ook heb ik geen zin om te bellen met vrienden. Normaal vind ik dat allemaal gezellig en leuk maar nu om een of andere reden niet. Ik heb het idee daf best veel mensen dit gewoon niet begrijpen. Een vriendin had al den paar x gepapt of het uit kwam, ik zei dus steeds nee en ging me helemaal verontschuldigen. Vervolgens krijg ik nog een verbitterd Apple terug dat ze mijn kindje dan niet meer kan zien voor haar vakantie. Maar wat maakt mij dat nu uit? Dan ziet ze hem er gewoon na?

Hadden jullie dit ook of vonden jullie het juist fijn?

2. Toet85

Toet85 Actief lid

Jul 9, 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is ondertussen alweer even geleden maar ik heb toendertijd ook al te snel mensen, ook familie, toegelaten. Ik was er gewoon nog niet aan toe, punt. Het verschilt zo per persoon en je moet echt doen waar jij je goed bij voelt!
    Laat anders al je communicatie via je vriend/man lopen en hem goed instrueren wat je wel en niet wil. Bij mij slokte al die berichtjes namelijk ook best veel rust- en slaaptijd op.

En idd, een vriendin ziet het kindje dan wel na haar vakantie.....heel normaal lijkt mij!

Trouwens, gefeliciteerd natuurlijk!!! En doe wat voor JOU goed voelt!

3. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

Aug 23, 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ten eerste gefeliciteerd!

Ik kan er helemaal inkomen dat je er niet op zit te wachten. Ik weet niet of de geboortekaartjes al de deur uit zijn? Zet daar anders heel duidelijk in dat bezoek alleen gewenst is na telefonisch contact en zet dan heel tactisch het nummer van je vriend/man erop. Voor de rest je telefoon lekker op vliegtuigmodus (of zelfs uit) en gordijnen lekker dicht. Desnoods een bericht op je voordeur dat jullie niet gewenst gestoord te worden.
    En eventueel een bericht op facebook/mail naar je adresboek met het verzoek dat bezoek inplannen van jullie kant komt.
    Als dan nog iemand ongevraagd langskomt dan zijn het gewoon een stelletje randdebielen (mijn mening :p)

4. tantetil

tantetil Bekend lid

Jan 1, 2010
    768
    162
    43
    Female
    Noord Holland
    Ik had dat ook hoor...ik had helemaal geen zin in andere mensen. Niet aan de telefoon en niet in mijn huis. Ik had mijn telefoon op stil staan en ik appte mensen terug dat ik bezoek nog even afhield. Alleen naaste familie en goede vrienden kwamen snel langs, de rest pas veel later. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt en het eerlijk aan mensen vertellen. Oh en nog gefeliciteerd!

5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Gewoon eerlijk zeggen dat je je nog niet goed voelt!!!

Verder inderdaad geluid uit en alles via de app, kun je reageren wanneer het jou uitkomt. Ook kun je bijvoorbeeld wel vast wat bezoek inplannen voor de komende weken, dan voelen mensen zich wel gewenst, alleen nog niet direct.

6. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Ik heb ook telkens eerlijk gezegd dat ik bezoek nog niet aankon en ze heel graag iets later op bezoek ging.

Op moment van schrijven voelde ik me wel schuldige telkens, maar ik weet dat het echt goed is geweest. Ik heb goed bij kunnen tanken die eerste twee weken en was dan ook al gauw weer de oude. Na die twee weken vond ik het juist erg leuk om (met mate) bezoek te ontvangen.

Nadien hebben veel mensen gezegd dat ze het super goed vonden dat ik aan mij zelf dacht en niet zo maar iedereen op bezoek liet komen.

7. nmv

nmv Fanatiek lid

Jan 7, 2013
    3,964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik had gelukkig van tevoren al aangegeven dat de eerste week alleen beide ouders en zussen mochten komen, de rest kwam later wel... En die eerste weken stond het geluid van mijn telefoon vaker uit dan aan! ;) Ik reageerde als ik er even de tijd voor wilde nemen.

Blijf gewoon eerlijk (en duidelijk) naar de anderen toe. Een ks is eigenlijk een grote operatie, dus een beetje begrip mag er ook wel zijn lijkt mij. Als jij je niet goed voelt, moet je gewoon de deur dicht houden!

8. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

Mar 22, 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van harte gefeliciteerd!

Aan de ene kant fijn dat er mensen op bezoek willen komen! (Hier echt de eerste 3 weken alleen het gezin (dus opa,oma, ooms en tantes van de kleine) geweest.
    Het blijft eigenlijk een persoonlijk iets. Maar ook hier een ks en idd smiddags en savonds (dus wanneer mensen wilden komen) was ik dood op. Ook wilde ik het liefste mensen ontvangen als mijn man vrij was (eigenlijk dus alleen op zondag) dus ontvang nu na 8 weken af en toe nog steeds familie/vrienden op kraam bezoek.

Gewoon doen waar jij je goed bijvoelt, jouw gezondheid gaat voor. Op het moment dat jij niet lekker in je vel zit, zal jouw herstel van de ks echt nietsneller gaan en langer duren.

9. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Gefeliciteerd!!

Het is al gezegd.. geef goed je grenzen aan, je gezondheid/herstel is belangrijker!

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Dan kan je toch gewoon uitleggen dat je je nog niet lekker voelt?
    Ik begrijp die mensen wel hoor, ze willen jouw kindje zien. Waarom is het moeilijk om te zeggen dat je daar nog niet aan toe bent?
    En je hoeft je telefoon toch niet op te nemen als je dat niet wil?
    Ik antwoordde 1x per dag 's avonds aan alle mensen die gebeld hadden of geappt hadden per app. Of ik belde wat later terug.
    Ik begrijp het probleem niet echt.

11. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

Mar 2, 2015
    877
    1
    0
    We hebben de geboortekaartjes pas na een paar dagen verstuurd. Dus de eerste week kwamen alleen mensen die we zelf gebeld hadden.
    Verder heeft iedereen eerst netjes gebeld voordat ze langs kwamen, dus dan konden we even kijken wat het beste uitkwam, zodat we niet een huis vol mensen hadden.
    Er is 1 keer iemand langs gekomen zonder te bellen, die had 1 uur in de auto gezeten. Ja sorry je mag best even een kop koffie komen drinken, maar daarna moet je weer gaan want het komt nu niet goed uit. Geen probleem hoor, had hij maar moeten bellen.

Nu wordt ik nooit veel gebeld, maar anders had ik gewoon mn telefoon uitgezet.

12. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

Aug 1, 2014
    717
    0
    0
    Heel logisch dat je je zo voelt! Kijk gewoon wat jij aan kan, die mensen wachten maar even hoor :). Ikliet veel telefoontjes destijds ook via ml lopen. Had er totaal geen zin in. En via de app reageerde ik soms pas na en paar dagen ;).
    Neem je tijd meid :)

Share This Page