Ervaring met squla

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door ziezo, 8 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Mijn dochter van 9 is geen hoog vlieger op school.
    Ze moet worden getest,omdat zij een bijzonder intelligentie profiel laat zien.
    Om haar te helpen doen we veel oefeningen thuis voor de vakken waar zij moeite mee heeft. Dit wil ik graag voor haar leuker maken. Dus mijn vraag; wie heeft er ervaring met squla ?

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Squla is echt heel leuk al doen mijn kinderen het niet meer zo vaak. Je kunt door opdrachten te doen punten sparen die je kunt inleveren voor echte cadeautjes zoals een bol.com kaart, etuis, spelletje , bioscoopbon bijv.
    Het gaat echt op een speelse manier.

3. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    Mijn kinderen hebben ook scula sinds 1.5 mnd. Spelen ee veel mee. Leuke is dat ik exact kan zijn wat ze gedaan hebben , met welk resultaat. En ze sparen ondertussen voor kado's. Mijn zoon begon door veel ziekzijn wat achter te lopen, is dat geheel ingelopen.

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Wij hebben alleen een proefmaand gedaan, ik vind het namelijk te duur voor 'zomaar voor de leuk' (mijn dochter komt prima tot heel goed mee op school ;)).

Maar mijn dochter vond het geweldig en heeft er daarna nog heel vaak om gevraagd... :D
    Ik vond het inderdaad ook leuk/prettig dat ik goed kon zien welke resultaten ze haalde, ik kan me voorstellen dat als je het echt als leermiddel inzet dit nog waardevoller is.

5. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Ohh dat vroeg ik me ook al een tijdje af, of squla leuk zou zijn.

Kun je echt bol.com cadeaubonnen sparen? Duurt dat lang?

Kun je ook wisselen tussen de groepen of moet je je aanmelden voor 1 groep? Mijn dochter zit tussen groep 5 en 6 in.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier bevalt het erg goed! Onze oudste heeft moeite met taal en rekenen vanwege haar dyslexie en kan zo wat extra oefenen, maar aan de andere kant heeft ze heel veel extra uitdaging nodig en dat kan zo. Ook de middelste die nu in groep drie zit na een klas te hebben overgeslagen kan zo op haar eigen niveau dingen leren. Zeker door het kunnen wisselen tussen klassen kan zo ieder op eigen niveau dingen doen.

7. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
    Het kost wel wat, maar het is wel een leuk programma. Mijn kinderen vinden het ook leuk om te doen...

Sparen voor de grotere cadeaus duurt wel even, maar is voor mijn dochter wel een mooie stimulans. Zelf vind ik de nieuwe app leuker als die van vorig jaar. Na een x aantal vragen komt er een leuk spelletje tussendoor waar ze dan ook weer extra munten mee kunnen verdienen.
    Ook kan je kind je uitdagen voor een waterballonnengevecht :D
    Wisselen tussen groepen gaat vrij eenvoudig, dus je zit niet aan een bepaald niveau vast.
    Wel kijk ik vaak toch wel even mee. Mijn dochter leest niet altijd de uitleg dus ziet ze niet waarom iets fout is.

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ja dat duurt wel even. Hangt er ook vanaf hoe veel ze spelen.

Je kunt switchen tussen leerjaren.

9. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Dan ga ik het toch voor haar aanvragen.
    Mijn dochter heeft moeite met rekenen en spelling.
    Voor begrijpend lezen en taal scoort zij uitmuntend en voor spelling scoort zij zwaar onder het gemiddelde vandaar dat school haar wilt testen. Ik hoop op deze manier dat er wat meer blijft hangen

Deel Deze Pagina