Hoi allemaal. Mijn dochtertje word binnenkort 7. Ze wil heel graag een kinderfeestje houden, maar heb haar gezegd dat ik nog niet zeker weet of we dat gaan doen. Nu vind ik het eigenlijk best wel sneu voor haar en ben aan het kijken of we toch nog een (klein budget) feestje kunnen houden. Maar kan weinig bedenken. Iemand nog leuke creatieve ideeën? Liefst zo goedkoop mogelijk Tips zijn heel erg welkom
Bingo, met voor iedereen een klein prijsje (vd action) Cake versieren Snoephappen Koekhappen Speurtochtje buiten met aan het eind een schatkist, daarin cadeautje voor elk kind. Houten sieradenkistje versieren (action)
Heb bij het laatste feestje bij mijn dochter een foto speurtocht zelf gemaakt. Wat hier ook grote hits zijn: naamkaartjes in ballonnen, die laten verstoppen en de gevonden ballon doorprikken, diegene van het naamkaartje mag cadeautjes geven. Cake versieren ook altijd leuk. Spelletjes. Zelf frietjes bakken, op een plastic tafellaken en eten maar.
Wat is jullie budget dan? Want persoonlijk vind ik bijvoorbeeld een feestje bij Ballorig niet eens zo heel duur. Wij zijn vorig jaar met 5 kindjes 60 euro kwijt geweest in totaal. Maar heeft ze dan nog nooit een kinderfeestje kunnen houden? Zitten jullie financieel zo krap? Anders inderdaad zoals hiervoor vermeld thuis een feestje organiseren en spelletjes doen. Taartje eten. Wat limonade erbij en dan na de spelletjes bijvoorbeeld patat of pannenkoekjes eten.
Verkleden als prinsessen inclusief make-up. Film kijken, bijvoorbeeld Frozen met popcorn erbij. Leuke dingen knutselen.
Thuis met de ouderwetse hollandse spelletjes is altijd een grote hit ! Sjoelen (wie weet heeft er nog iemand een sjoelbak over) Koekhappen (kost je enkel ontbijtkoek) Snoephappen etc Als je een camera of goede mobiele telefoon hebt zou je eventueel ook een muziekvideo kunnen maken, even wat meubels aan de kant, een kinderen voor kinderen liedje instuderen en opnemen maar. Doe je hem achteraf bewerken en stuur je later het clipje naar de ouders. Hoeft niks te kosten. Kan siroop en wat taart / cake / koek en iedereen is blij.. Veel plezier alvast !
Stoelendans stopdans blindemannetje blijft altijd een succes! dat in combinatie met cupcakes versieren (slagroom + hagelslag en smarties) en frietjes of poffertjes of pannenkoeken eten- klaar! in het topic schoolgaande kinderen vind je meer tips bij soortgelijke vragen! Succes!
Voor het kinderfeestje van onze oudste zoon heb ik Pokemon plaatjes laten lamineren (is heel goedkoop bij de copyshop) en die verstopt in een parkje vlak bij ons huis, de kinderen hebben die met een speurtocht gezocht, was heel erg leuk en ze waren er zo een uur zoet mee. Je kunt natuurlijk allerlei plaatjes kiezen, waar je dochter fan van is: Frozen, Winx, Pokemon etc. Verder hadden wij: grabbelton (inderdaad met goedkope speeltjes van de Action o.i.d.), ezeltje prikje (maar dan met een Pokemon) en een spelletje met zo'n klittenband dartbord. Ik had zelf een scorekaart gemaakt (met Pokemons) voor alle spelletjes. Ik had een fototaart (met Pokemon) van de Hema, die zijn ook niet duur. Zelf cakejes versieren zal wel goedkoper zijn en is ook leuk: een pak cakejes, een bus slagroom en een zak m&m's. Ik vind het leuk om zelf te organiseren en het kan echt heel goedkoop. Ik had allerlei Pokemon spullen besteld bij AliExpress, maar daar is de levertijd wel heel lang. Ik had de spullen in september besteld en het duurt wel een week of 6, dus als je daar geen tijd voor hebt zou ik bij de Action kijken.
Koekjes bakken en versieren is ook leuk! Witte shirts bij de zeeman vandaan (2 voor3,-) en daar met textielstiften op laten tekenen. Hier ook verschillende keren gedaan. Vinden ze erg leuk. Ik schrijf dan met een zwarte stift de naam van het kind erop entrek ook een kleurplaat over. Die kunnen ze dan inkleuren. Spelletjes, speurtocht, patat of pannenkoeken. Wat ze vaak ook leuk vonden zijn kleine (afbak) broodjes met allerlei soorten beleg. Succes een leuk feestje kan heel goed low-budget!
Ik vind dit een verschikkelijk denigrende tekst. Zoals TS zelf zegt vind ze het sneu dus wilt ze op ze minst een low budget feestje geven. Fijn dat je ts gelpt met haar vraag. Maar daar had je het mijn inziens ook bij kunnen laten!
Mijn dochter had pas een feestje van een vriendinnetje waar ze de leuke standaard spelletjes deden (koekhappen, snoephappen etc) en dan moesten ze op een kaart om hun nek afstrepen welk spel ze gedaan hadden. En als de kaart vol was kregen ze iets lekkers ofzo. Ze heeft zó genoten. Meer nog dan op de feestjes in de dansschool of speeltuinen van andere vriendinnetjes. Het heeft denk ik bijna niks gekost. Als je dan zelf frietjes bakt, groot zeil op de eettafel, her en der een beetje mayo, ketchup en curry, frietjes over de hele tafel verspreiden, hebben ze tafelfriet. Bingo deed het vroeger bij ons altijd heel goed. Veel klasgenootjes wilden op ons feestje komen, omdat we bij ons altijd bingo deden Kocht mijn moeder voor een paar euro kleinigheidjes (gum, potlood, pen, velletje stickers) bij de Wibra of Zeeman. Echt een succes.
Dit! Ik vind ballorig wel duur namelijk en als ik het geld niet had, waren we ook niet gegaan. Is er een grote buitenspeeltuin waar je heen kunt gaan (bv met een vereniging) of een bos waar je kunt spelen? Wat drinken en eten mee, heerlijk. De grap is een feestje hoeft niet veel te kosten, met name de meiden zijn snel tevreden omdat ze knutselen zo leuk vinden etc. Cake versieren, handpoppen maken of idd spelletjes spelen!
Ik had voor mijn dochters verjaardag bij de Xenos van die thee doosjes gehaald en die konden ze verven en daarna versieren. Alles bij de Xenos gehaald. Vooral de glitters en de 'plakjuwelen' waren een groot succes. Dan nog een prinsessenspeurtocht waarbij ze zich van te voren als prinses morgen verkleden en jij ze schminkt en je hebt een volledig kinderfeestje.
In het topic speurtocht in het peuter kleuter topic heb ik een lading spelletjes gezet die je ook aan kan passen aan andere themas. Het ballon idee om zo het cadeautje te geven is heel leuk en zeker als je een paar lege er bij hebt. Zelf cake laten versieren ( kopen of zelf cupcake maken) slagroom en spikkels (laarst een doosje spikkels voor 0.50) en wat snoepjes. Knutselen is altijd leuk, fotolijstje (ikea) versieren met foam stickers, glitters etc of juwelenkistje/ theedoosje (action) Canvas doek bestempelen/ beschilderen Je kan ook samen koekjes bakken, ondertussen dat het in de oven staat maken ze doosjes van papier of je gebruikt een theedoosje (xenos) mooi versieren en daarna drogen en vullen met koekjes voor mee naar huis. Heb je meteen iets leuks om mee naar huis te laten nemen.
Echt dames!! Heb super leuke ideeën voorbij zien komen ook de mensen waar ik niet op gereageerd heb ga ik tips van gebruiken. Erg leuk joh!! Super bedankt!