Oogdruppeltjes voor zoon (4)

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by MotherMary, Jan 6, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

Sep 10, 2014
    1,748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Mijn beide zoontjes hebben oogontsteking en druppeltjes om dat te verhelpen. 4x per dag 1 druppel in elk oog, 5 dagen lang.
    Maar... mijn oudste laat dit ècht niet toe. Het is huilen schreeuwen, vechten, worstelen en we krijgen het met geen mogelijkheid gedaan. Uitleggen, troosten, rustig proberen te krijgen, moed inspreken, gewoon doen, dreigen, omkopen, in de houdgreep... We hebben werkelijk alles geprobeerd en geen enkel idee meer hoe we het voor elkaar moeten krijgen.
    Wie heeft de gouden tip?

2. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

Sep 10, 2014
    1,748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Niemand tips of ervaringen? Gelukkig voor jullie trouwens 😉, maar ik hoop tóch stiekem dat er iemand is die me een beetje op weg kan helpen.

3. cc93

cc93 Bekend lid

Oct 10, 2010
    996
    2
    18
    Ik denk dat er geen gouden tip is.
    Wat moet dat moet helaas.
    Evt benoemen dat je snapt dat het niet leuk is.
    Misschien kan je afspreken dat hij met de ogen dicht op z'n rug gaat liggen, en het druppeltje dan op zijn oogleden laten vallen. Het zal dan niet helemaal in het oog komen maar in ieder geval iets.

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Met zn tweeën doen. In de houdgreep door de één en snel druppelen door de ander. Echt niét leuk maar zo'n ontsteking moet weg anders ben je verder van huis.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,134
    8,867
    113
    Uitleggen waarom het moet en dat het niet leuk is, maar het toch moet en dan in de houdgreep als hij het anders nog niet toelaat, desnoods met z'n tweeen inderdaad.

6. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

Jun 5, 2013
    1,042
    80
    48
    kan het in zn slaap?

(bij mijn jongste zou het niet kunnen, mijn oudste deden we alles in zn slaap, oogdruppels, nagels knippen, kapper heeft m zelfs een keer slapend geknipt)

kan hij het zelf ook op een knuffel of zo doen?
    omkopen met een ijsje?

7. Supi

Supi Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,523
    8
    38
    Noord-Holland
    Hier was de truc bij oordruppels, dat hij bij opa en oma was en dat die het deden. Daarna hadden wij thuis ook geen problemen met ermee;)

8. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Beste tip:

Laat je kind plat liggen en rustig zijn oogjes toe doen. Dan doe je beide kanten een druppel in de binnenhoek (dus richting neus) van het oog en laat ze langzaam de oogjes open doen. Dan komen de druppels toch in het oog en is het ook niet eng voor de kids ;)

Heb dit ook moeten doen bij mijn middelste na zijn ook operatie.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Dit inderdaad, bij mijn dochter ook altijd een gevecht, tot ik deze tip kreeg uit het oogziekenhuis, nu gaat het een stuk beter!

10. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,295
    10,265
    113
    Wat een goede tip, gelukkig nognietnodig maar ga het wel onthouden!
    Dan nog zorgen dat hij nietmet zojn handen gaat wrijven.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

dit inderdaad.

ik heb het nooit hoeven doen, maar ooit eens gelezen en het onthouden. Ik hoop dat het lukt TS.

12. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ben er overigens vergeten bij te zeggen dat na de oogjes open doen even weer snel moet dichtdoen (zo'n 3 seconden) dan kan de druppel over het hele oog bedekt worden :)

Share This Page