Wij hebben ons georienteerd op de mogelijkheden van de verschillende merken kinderwagens (en benodigdheden). De Stokke (Trailz) vinden wij het mooist en rijdt/loopt lekker. En super dat je met kits kan werken om van kleur en stijl te veranderen. We twijfelen nog ivm meenemen op vakantie en op reis. Hij is vrij groot natuurlijk. Als hij in de achterbak ligt, past er denk ik weinig meer bij. We zijn lichtgewicht travelers, dus met 10kg p.p. (kleine backpack) komen we makkelijk een maand vooruit. Exclusief babyspul. Als alernatief zou dan de Crusi misschien een optie zijn. Pak je de wieg (vaak) ervan af met het kindje erin? (Het tilsysteem lijkt ons niet echt handig en hij is vrij zwaar) Hoeveel maanden gebruik je de wieg? Past er ook een autostoeltje op? Is ie makkelijk afwasbaar? Zijn er weleens aanbiedingen of kun je wat over de prijs onderhandelen? (Als het niet hoeft, betalen we natuurlijk bij voorkeur niet de winkel-adviesprijs). Ik wil sowieso ook met een draagdoek het kindje gaan vervoeren en manlief wil een draagzak. Maar wieg, buggy en autostoeltje lijken me toch wel onmisbaar.
Veel mensen gebruiken op een gegeven moment een buggy voor vakanties en dagjes weg. Je kindje kan tot een maand of 5 zeker wel in de reiswieg, dus dat is wel makkelijk dat je er een hebt. De wieg met kindje en al tillen zou kunnen maar ik zou het zelf niet heel prettig vinden denk ik. Vaak zijn de reiswiegen behoorlijk aan het gewicht. Van de stokke trailz weet ik het niet maar ik heb zelf de stokke xplory v3 en daar kunnen maxi cosi adapters op en dus ook een maxi cosi. Op de site van stokke zelf is daar vaak ook een hoop informatie over te vinden
Dankjewel! Die buggy koop je dan extra? Of doel je dan meer op het zitje van de Stokke? Onze eerste reis zal zijn als ons kindje 3-5 maanden is. Dus dan is een buggy nog geen optie. Maar voor een half of heel jaar later zeer zeker wel. Maar het kindje kan dan mogelijk ook in dat zitje liggen of niet? Zodat je niet het hele gevaarte van die wieg mee hoeft te nemen.
Wij hebben de stokke trailz en hij bevalt erg goed! Rijdt heerlijk ook in het bos. Ons dochtertje heeft 6 maand in de reiswieg gelegen maar ze passen er langer in wat handig kan zijn als je eens een verjaardag ofzo hebt. We zijn ook kort geleden voor het eerst met de trailz op vakantie geweest en hebben niet zo'n grote auto, het ging prima, hadden zelfs de Ikea kinderstoel nog mee : ) De crusi rijdt veel minder fijn (heeft geen luchtbanden) we hebben de crusi kort gehad als uitleenmodel. Stokke heeft een eigen 'maxi cosi' en die klik je zo zonder adapters op het onderstel. Het tillen van de reiswieg met baby doe je niet vaak denk maar het gast nog best makkelijk. Succes met kiezen😀
En de duwbeugel van de trailz kun je op twee manieren verstellen en bij de crusi niet. Toen we kort de crusi hadden vond ik dat echt een nadeel. En idd soms zijn er aanbiedingen. Wij hadden de izi go (de maxi cosi van stokke) er gratis bij. En bij babypark kun je stokke punten sparen en dan krijg je ook weer iets gratis. Dan kan bijv de izi go zijn. Dus dat is best aantrekkelijk!
Wij hebben ook gekeken voor een stokke maar ik vond het een groot lomp ding en totaal niet makkelijk! Zijn uit eindelijk voor de mutsy igo gegaan, betere prijs en lekker makkelijk inklapbaar en daarnaast ook nog klein. Vind het zonde om zoveel geld uit te geven voor een kinderwagen en na een half jaar de deur uit te doen voor een buggy omdat die kleiner is.
Dankjewel! Verschil in banden is heel goed om te weten. Wij willen luchtbanden. Heb jij ook dat buggyzitje? (Weet niet hoe het heet) Hoe lang kun je dat gebruiken? Weet je of die aanbieding met de Izi Go wel vaker is? Waar hebben jullie hem gekocht?
BVB, kan ik me voorstellen. Het is ook een gevaarte. Maar ik vind hem wel stoer. Mutsy vind ik op zich ook wel mooi, maar Stokke heeft toch mijn voorkeur.
Ik heb ook het wandelwagen zitje, de seat heet dat geloof ik. M'n dochter is net 10 maand. M'n neefje is 3 en past er met gemak nog in. Het zit kan helemaal plat en helemaal recht op (ook er tussen in) Maar helemaal rechtop is makkelijk bijv op het terras aan tafel, ook omdat hij zo hoog is. M'n vriendin en mijn zusje hebben een mutsy. Die zijn idd goedkoper maar het rijden is dan ook een wereld van verschil. Als je de stokke trailz gewend bent, rijdt de mutsy niet fijn. Maar dat zal ook het kwaliteitsverschil zijn. En dat is een keus, welk bedrag heb je ervoor over. M'n zusje vindt de mutsy prima. M'n vriendin heeft spijt, achteraf had ze liever iets meer uitgegeven voor een goede wagen. Vooral het zitje van de mutsy vindt zij niet fijn en hij is een stuk lager. Mijn vriend vond de trailz ook stoer. En qua inklappen valt het reuze mee omdat je de duwbeugel inschuift en dan ook nog kunt omklappen. Ik heb hem bij babypark gekocht. Babydump heeft soms ook de aanbieding van het autostoeltje gratis. En als je die aanbieding van babydump ziet op internet of in de folder, dan gaat babypark mee.. Mocht babypark dichterbij zijn dan is dat handig om te weten. Succes met kiezen ; ) Oh en trouwens ik krijg heel veel complimenten, vooral doen ze nog in de reiswieg lag. Mensen zeiden spontaan wat een mooie wagen : ) En omaatjes in de supermarkt, oh wat handig die grote mand haha Heel leuk natuurlijk! En die grote mand is ook een voordeel, vind ik.
Super bedankt voor je uitleg! Grote mand vind ik ook een pré. Ik heb overdag alleen de fiets of ik ga te voet, ook voor de boodschappen her en der. Dus dan is een wagen met grote mand wel heerlijk. We zijn sportieve mensen, dus de wagen zal aardig wat km's maken. Ook goed om te weten dat hij op het terras gewoon aan tafel geschoven kan worden.
Wat betreft kosten vind ik het wel betaalbaar. Al ga ik zeker letten op de actie(s). Niet meer betalen dan nodig is. Je gebruikt hem zo lang... Welke kleur heb jij? Wij denken aan beige met de lichtblauwe zomerkit. Gebruik je die cuphouder weleens? Manlief vond dat geniaal. Al lijkt het mij niet echt handig... of hij moet er al mee willen gaan joggen.
Ik heb ook beige : ) Cuphouder kan ook handig zijn voor de drinkbeker als de baby iets ouder is straks en in het zitje zit! Ik heb geen Cuphouder maar bedenkt steeds dat het nu wel heel handig zou zijn haha Wij zijn ook sportief en heb idd heel wat kilometers al afgelegd en hij ziet er nog als nieuw uit.
Helemaal eens met alles hierboven. Hier wel de Crusi omdat de trailz toen nog niet uit was. De cupholder is ideaal! Bij de trailz aan de zijkant, dat lijkt me iets minder praktisch, maar dat is persoonlijk. Zoon heeft hier tot 8 mnd in de bak gelegen. Toen paste hij nog wel, maar werd het wat warmer en dan is de seat wat prettiger natuurlijk. We hebben een groot kind! Nu met 10 mnd, maat 86 en ruim 80cm (12kg). Hebben ook een buggy, maar die is meer voor snel. Ik draag ook veel, maar kan mijn stokke echt niet missen!
Hier inderdaad ook aan het twijfelen over de stokke trailz. Was eerst helemaal weg van de mutsy evo, maar kwam er dus eergisteren achter dat die totaal niet geveerd is. De mutsy igo is de duuwstang te hoog voor mij (ben maar 160) Dus maar verder gaan zoeken en kwam op de stokke trailz. Wel een aanzienlijk preisverschill..... Dus ben overal aan het zoeken na reviews of die zijn geld ook echt wel waard is. Zullen hem eens uitgebreid gaan testen in de winkel
Pioenroos, goed om ook jouw verhaal te horen. Ook ik ben klein van stuk, ml vrij groot, dus een verstelbare duwstang is wel een must. Cuphouder voor de drinkbeker, haha natuurlijk! Goed om te weten dat dat toch niet zo'n heel overbodige luxe is. Over de prijs-/kwaliteitverhouding twijfel ik niet. Je ziet het er al vanaf zonder er überhapt mee gelopen te hebben. En we hebben met diverse kinderwagens korte stukjes getest en er was er geen een die zo makkelijk overal tussendoor manouvreerde dan de Trailz... Dat inclusief alle extra's, de luchtbanden en het kunnen wisselen van look, heeft ons wel overtuigd. Bleven alleen de vragen over de grootte en het meenemen op vakantie nog over eigenlijk. Linthee, hoe zit het met vlekken op het beige? Al ervaring mee gehad?
Ik heb als extra in het begin een Quinny Zapp Buggy gekocht, met adapters voor de maxi-cosi. Toen dat niet meer nodig was heb ik het gewone zitje in de buggy gedaan. Deze buggy nam ik altijd mee als we eventjes ergens naar toe gingen, dan hoefde ik niet de hele kinderwagen mee te slepen. De Stokke xplory is in ieder geval een heel pakket.. (die heb ik ook) En daar ben ik nog steeds super blij mee! Vooral dat je kind lekker hoog zit! Veel complimenten over gehad. Heeeeel stiekem zou ik nu bij de tweede wel iets anders willen.. Mja.. Ik heb mijn Stokke xplory bewaard.. Lastig!
Haha, hier zouden we bij een tweede eventueel alleen het onderstel van de trailz kopen. Dat zegt voor ons genoeg over hoe tevreden we zijn over dit merk. Maar zoveel mensen zoveel smaken. Gewoon een paar keer kijken, voelen, "rijden". En anders even vragen of je hem in je auto mag proberen. Kan meestal ook wel
met buggy bedoel ik een losse buggy die je in zijn totaliteit invouwt. Ik heb de wig, het zitgedeelte en een autozitje. Het zitgedeelte kan inderdaad plat, echter blijft er wel een knik bij de knietjes inzitten. Ik heb de xplory zelf ook in het beige, vlekken vallen hier alles mee, handige is dat de stof bij stokke wagens er vaak compleet af kan en mee mag op de handwas. Even investeren in goed wasmiddel van HG en je wagen gaat jaren mee!
Ik heb al wel vlekken gehad, zelfs vogelpoel op de kap maar met een natte doek gaat het er gemakkelijk weer uit!