Slaapzak advies gevraagd

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Pukske, 13 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pukske

Pukske Actief lid

6 aug 2014
    142
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Mijn kleine meid gaat binnenkort een dagje per week naar de kdo.
    Zij gaven mij als tip een slaapzakje mee te geven voor de dutjes die ze daar zal doen.
    Nu ben ik een leek op dit gebied maar ik zag op internet de tip om, naast de lengte van de slaapzaak, vooral goed te letten op de opening waar het hoofdje door moet en de armsgaten. Deze zouden niet te groot mogen zijn.
    Nu wil ik hier graag op letten maar mijn meisje is pas 2 maanden en tja eigenlijk alles wat ik tot nu toe gezien heb lijkt me erg groot voor haar.

Heeft iemand een tip waar ik een slaapzak kan kopen voor deze periode van het jaar in de goede lengte (zal lengte 70 worden denk ik) met een kleinere opening voor het hoofd en wat smallere armsgaten?

Alvast bedankt :D

2. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Goh alle slaapzakken die ik heb vind ik eigenlijk prima voor baby's, ik ben dit wel pas vanaf 3-4 maand beginnen gebruiken
    Ik heb er van Hema, C&A, babydump, Wibra en van allemaal content eigenlijk!

Voor met dit warme weer heeft de babydump dunne hydrofiele slaapzakjes, is wel fijn!

3. lady1986

lady1986 Actief lid

27 apr 2010
    159
    17
    18
    Prenatal heeft ook die hele kleine slaapzakjes. Die hebben wij ook gebruikt.

4. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Volgens mij zij bij alle slaapzakjes de gaten wel aangepast op de lengte hoor. Dus als je er eentje neemt die niet veel te groot is qua lengte zal het met de gaten ook wel goed zitten. Weet niet hoe groot je dametje is maar zou dan idd voor 60 of hooguit 70cm gaan.

5. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vond Hema altijd goed zitten, Prenatal had grotere gaten.

6. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hema! Zeer tevreden over, ons kleine meisje had geen last van " grote openingen"

7. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Hema heeft mooie slaapzakjes. Ook voor de winter, dan kunnen afritsbare mouwen handig zijn. Maar tegen die tijd heeft ze wel wat groters nodig.

8. Pukske

Pukske Actief lid

6 aug 2014
    142
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank voor de tips. Ik ga dadelijk meteen nog even langs de hema om te kijken ;)

De prenatal (warenhuis) ben ik al geweest maar zij hadden helaas alleen de wintermodellen hangen :(

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Als de gaten te groot zijn kan je ze altijd nog een stukje dichtstikken. Later kan je de draad gewoon weer losmaken en zijn ze weer de normale maat. Heb ik bij mn middelste gedaan die was (en nog) een dun mannetje waarbij alles te wijd was.

10. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Dit doen wij ook! (Ons mannetje is nu 12 weken en ruim 62 cm.)
    Ik heb 2 60 slaapzakjes waar hij maar 3 weekjes in heeft gezeten. Dus heb nu een 68-86 (hema) (werd aangeraden bij een babyspeciaalzaak om een 90 te kopen) anders moet je steeds nieuwe kopen..
    Dan stik ik ze liever dicht en dat hij ze langer aan kan..

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb nooit problemen gehad met slaapzakken; gewoon op maat kopen, aantrekken en ondervinden :) Dicht sticken kan altijd.

12. Rombely

Rombely Niet meer actief

Uhm, als je thuis geen slaapzak gebruikt zou ik dat ook niet ineens gaan doen op het kdv... Is het echt verplicht nu al? 2 mnd vind ik ook nog erg klein voor een slaapzak, gingen ze hier zeker overdag gewoon in de kleertjes slapen. Ik zou vragen of je mag wachten met meegeven totdat je het thuis ook gebruikt.

13. MamavC

MamavC Niet meer actief

Hier slaapt ze ook allang in een slaapzak ivm de veiligheid. Bij die van de prenatal zijn de openingen smal dus die vind ik het prettigst. Wibra is vrij groot. Ze sliep eerst in 60cm en nu in 70cm!

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dit dacht ik ook meteen. Dafne slaapt alleen in slaapzakje als het kouder is. En kdv moet gewoon doen wat je thuis gewend bent.

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hoezo qua veiligheid? Niet elk kind slaapt in een slaapzak hoor.

16. MamavC

MamavC Niet meer actief

Nee klopt maar dat zeg ik ook niet toch ?

17. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    Ik heb er 1 van de hema met jip en janneke erop. De heeft smalle armsgaten. Wij gebruiken hem nu wel omdat hij zn lakens wegschopt. Die van de hema is ook echt dun van stof en de armen kunnen eraf geritst. Hij heeft nu met t warme weer alleen een luier en die slaapzak aan. Soms ook met romper

18. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Hier ook een slaapzak van de hema, maat 68-86. Ze zit in kledingmaat 68 maar draagt deze slaapzak al sinds ze maat 56 had (lange dame). Daarvoor heb ik ook even een slaapzakje maat 50-56 gehad. Ook met maat 56 geen probleem in de grotere slaapzak van de hema.
    Heb er hier twee, voor het geval er met 1 een ongelukje gebeurd!

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nee, maar ik vatte je post op alsof het logisch is dat ze in slaapzak slapen, vanwege de veiligheid. Maar dat hoeft dus niet. Ik heb het waarsch verkeerd opgevat. :)

20. MamavC

MamavC Niet meer actief

Nee hoor maar het is de voornaamste reden dat wij ervoor kiezen. Sommige kinderen kunnen ook prima onder een dekentje slapen natuurlijk maar onze dochter vinden we altijd compleet ondersteboven in bed ;)

Deel Deze Pagina