Hi, Ik ben op zoek naar ervaringen met bijvoorbeeld een babycook. Mijn dochtertje is bijna 4 maanden en kijkt inmiddels het eten uit onze mond. Ze krijgt 5x per dag een fles (180/6) en die gaan de laatste tijd steeds verder op. Ze groeit netjes (precies op het middelste lijntje van de groeicurve), maar ik ben bang dat ze binnenkort niet meer genoeg heeft aan die flessen. Op de verpakking van Nutrilon staat na 6kg maar 4x per dag een fles. Nu is ze bijna 6kg maar een fles eraf halen, is bijna hetzelfde als haar martelen vind ik. Denk ook echt dat ze dan te weinig krijgt. Ze is vanaf het begin al een beetje hongerig meisje. We willen dus vanaf 4 maanden iedere dag een lepeltje groente gaan aanbieden en dat dan langzaam uitbouwen als het goed gaat. Nu wil ik voor die lepeltjes wel ff een paar wortels (o.i.d.) pureren, maar vraag me af of het handig is zo'n babycook aan te schaffen voor als de hapjes groter worden. Heeft iemand ervaring?
Idem, nooit gehad en ook niet gemist. Stoommandje + een staafmixer werkt echt net zo goed, en dan heb je niet weer een apparaat extra in de keuken dat alleen maar voor één doel te gebruiken is (en over een paar maanden werkeloos staat te zijn..)
Ik deed vaak wortels, appels etc in wat kleinere stukjes snijden en dan met een laagje water even 3 minuten in de magnetron.
Altijd gehad en ik vind het geweldig. En staar je niet blind op die voorschriften van fv fabrikanten. Geef gewoon vaker een fles.
Wij hebben het ook nooit gehad. Zodra ze bijvoeding kregen kregen ze gewoon geprakt, en hetzelfde als wij aten. Ik kookte nooit apart. Behalve als wij iets aten wat ze echt niet mochten dan kregen ze een potje. Maar wij eten wel 6 keer per week verse groenten, dus dan is het makkelijk. Oja, prei gaf ik ook nog niet meteen. Maar volgens mij verder alles. De oudste kreeg vanaf 4 maanden bijvoeding, de andere 2 pas tegen de 6 maanden, maar alledrie aten ze meteen prima van het geprakte spul. Met fruit net zo trouwens, rijpe peer prakken, banaan prakken, meloen prakken, appel raspen.
Hier gewoon een blender in huis gehaald was bij de blokker in de aanbieding (phillips, 12 euro), had eerst een standenzeef en kookte haar worteltjes, bloemkool of broccoli net even verder dan die van ons maar dat was ellendig. In de magnetron is ook een goed idee trouwens! Andere standenzeef naar gekeken tot we deze aanbieding tegen kwamen per toeval en deze was goedkoper dan een standenzeef. Blender gebruiken ze ook op de kdv en wij maken voor ons zelf aarbeienyoghurt ermee. Dus werkeloos is hij zeker niet. Straks gewoon lekker prakken maar geprakte banaan was nu nog een brug te ver voor dr (6mnd).
Hier wordt hij nog steeds gebruikt, en de blender etc doet het echt veel beter dan de andere apparaten die ik heb. Verder ook makkelijk nu nog steeds wanneer we iets eten wat ze echt niet mag, als we bijv pittige dingen eten. Ik raad hem aan iedereen aan
Ook nooit gehad en niet gemist. Zijn begonnen met 5 maanden en in begin staafmixer, maar al snel gewoon geprakt en met 8 maanden over op Rapley. O en miss een beetje off topic, wat jij noemt als eten uit de mond kijken is geen teken van toe zijn aan bijvoeding. En ik zou ook niet kijken naar wat ze op de verpakking aangeven aan hoeveel flessen. Dafne kreeg er nog 5 tot een maand of 6 geloof ik en dronk toen pas flessen van 180+6, dus die verpakkingen zeggen niks.
Kan niet zonder. Vind t super handig. Moet er wel bij zeggen dat onze dochter pas bij 8 maanden ging eten. Daarvoor wou ze absoluut niet. Gebruik hem dagelijks. Savond s voor groente en overdag voor fruit hapjes. Dus voor een lepeltje groente is het wat groot. Tenzij je alles intriest. Maar voor nu, 11 maanden, is het echt een handig apparaat.
Onze blender heeft het net begeven dus ik was aan het kijken of zo'n babycook misschien ook als blender kon werken
Oh we hebben van het cb een ding gekregen over vaste voeding en daar stond dat naar eten kijken als een van de hints dat ze er klaar voor zijn. Heb je iets dat wel een indicatie ervoor is? Wij gaan er ook echt geen fles afhalen tot ze er klaar voor is hoor Rapley is stukjes geven toch? Lijkt me voor haar wel heel leuk. Lijkt me ook vreselijk spannend ivm verslikken enzo...
Rapley is veel meer dan stukken geven. Het is namelijk de regie bij je kind laten, zelf geen melkvoedingen afbouwen, je kind bepaalt hoeveel hij eet en melk blijft de hoofdvoeding. Ook geef je de melk op verzoek en vv altijd na de bv/kv. Je houdt rekening met de natuurlijke maaginhoud qua hoeveelheid. En vanwege de darmrijping begin je pas met 6 maand met vaste voeding, een belangrijk onderdeel van rapley. Je kind eet mee met de pot, mag alleen geen suiker, zout en honing. Het hele gezin gaat dus gezond eten.
Bij de 2e hadden wij een van phikips. Vind het ideaal (was wel een 50%korting aanbieding). Nu 16 maanden en gebruik hem nog steeds voor avondeten. Ook voor de oudste van 3. Ik ben er blij mee!
Hier nooit dingen in de blender gedaan en nooit apart gekookt Vanaf 5.5 maand rapley gedaan. Verslikken is juist vele malen minder bij kindjes die vanaf het begin gewend zijn aan stukjes. Onze dochter heeft zich nooit verslikt, wel af en toe flink gekokhalsd om eten van achter op haar tong naar voren te krijgen. Juist precies wat de bedoeling is .
Babycook hier, ideaaaaaal. Ik ga m zeker bij een tweede weer gebruiken Tot ruim een jaar gebruikt. Echt superhandig
Nog steeds heel blij mee. In het begin voor de eerste prakkies en nu nog steeds alleen wordt het niet meer gepureerd/geprakt. Zoontje redt het echt niet tot onze etenstijd, zowel qua honger als slaap. Hij eet om 17 warm en gaat om 18 uur naar bed. Met de pot mee-eten heeft nog geen zin, dus dan is dit echt ideaal. En verder maken mijn dochters er erg graag smoothies mee Ik heb hem heel voordelig op mp gekocht, en daar gaat hij ook weer op als we er klaar mee zijn.