Ervaring met STOOMREINIGERS?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nikki88, 7 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik wil graag een stoomreiniger aanschaffen niet alleen voor de vloeren dweilen, maar ook voor andere schoonmaak klussen zoals badkamer, vloerkleed etc. Kan er weinig over vinden op internet, zie vooral Dirt Devil en Karcher. Ben bang weer een miskoop te begaan. :)

Over welk merk/type zijn jullie tevreden of juist ontevreden? :(

Bedankt alvast voor jullie hulp! :)

2. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Ik heb zelf de karcher en ik ben erg tevreden.
    Gebruik m overal voor eigenlijk. Er zitten ook zat hulpstukken bij zodat je m voor alles kan gebruiken. Hij staat nu even bij me schoonzus omdat die net de sleutel heeft gehad van dr nieuwe huis dus daar word hij nu gebruikt om behang te stomen.

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    is ook eentje in de aanbieding bij de Lidl aankomende week ;)

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
  5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Klinkt goed! Welk type nr. heb je, er zit zoveel prijsverschil in! :(

6. Tennes

Tennes Niet meer actief

Ik heb er ook over zitten denken, maar wat ik mij afvraag...hoe zit het met het vocht in huis? Je maakt schoon met stoom, wordt het dan niet heel vochtig allemaal?
    Of denk ik nu heel raar?

7. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wij hebben er ooit een gehaald bij Formido. Merkloos ding.
    Doet het na 6 jaar nog prima.
    Ik gebruik hem voor de badkamer, toilet, vloeren, kattenbakken, bank, katten/hondenmanden en zelfs voor de ramen.
    Kan alleen niet dit alles achter elkaar doen, want na de badkamer en toilet is 'ie wel leeg.

Maar alles wordt prima schoon, moet ik zeggen.
    Van vocht hebben wij geen last, dat is zo heet en verdampt zo snel!

Succes met je aankoop!

Groetjes Annedore

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wij hebben ook een Kärcher, en bevalt prima.. sommige dingen zijn nu wel erg makkelijk schoon te maken (bijv. ramen zemen hihihi of de vloer, die toch wel erg vies bleek ook hadden we het nog niet zo heel lang geleden gedweild).

9. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    er is hier meen ik al een een haal lang topic over geweest.als je ff zoekt vind je het misschien nog wel.

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja klopt idd. Maar dat ging echt specifiek over zo'n dweil reiniger zeg maar, aan een steel. En ik zoek juist eentje die ook andere dingen kan reinigen.

Bedank alvast meiden voor de reacties tot duver. :) Lijkt toch wel alsof Karcher het meest gekocht wordt.

11. namya

namya Niet meer actief

ik heb de mijne weg gegeven omdat ik er niet tevreden over was,

hij liet de vloer niet glanzend achter zoals gezegd
    hij liet de vloer niet droog achter zoals gezegd
    zo goed verwijderde hij geen kalkaanslag met de hulpstukken,

kortom waar ik hem voor had aangeschaft deed hij niet naar wens!!!

ik had hem toen van teleshopping of zo, hij heette iets met shark!

12. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Wij hebben een karcher......helemaal happy mee..gebruik m voor alles, de vloeren, keuken, toilet, ramen...vooral voor de badkamer is het ideaal..vooral de voegen worden weer helemaal fris..nee..zou niets anders willen !!

13. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik heb de Kärcher 1402.
    Geweldig ding, dan maak je pas echt schoon :D en alle bacterieën zijn meteen dood met die hitte.
    Omdat er 2 watertanks in zitten kan ik m de hele dag gebruiken, hoef dus nooit te stoppen omdat t water op is en hij weer op temperatuur moet komen.
    Dweilen is zo gepiept, zonder echt kracht te zetten, vloer is in no time droog. Heb eindelijk streeploze schone ramen:)
    Kom in hoekjes van de badkamer en achter kranen waar je anders nooit kunt poetsen.
    Vriendlief gebruikt m om de auto te poetsen, nog nooit zo'n schone velgen gehad omdat je weer overal kunt komen want anders nooit lukt. Ramen blijven veel langer schoon omdat je er geen poetslaagje op smeert wat vuil aantrekt.

Enige irritante aan t ding vind ik dat het snoer niet in t apparaat rolt, moet ik handmatig netjes doen. Maarja, het model daarboven heeft dat wel en betaal ik alleen voor die functie 100 euro, dan doe ik t wel met de hand hoor:D

Ik persoonlijk zou die Aldi/Lidl reinigers niet kopen. Dan geef ik liever iets meer uit en koop een goed merk. Ken teveel mensen in mijn omgeving die na n kapot Aldi/Lidl ding alsnog n Kärcher hebben gekocht. Ben je uiteindelijk nog duurder uit.
    (en ik heb niks tegen Aldi/Lidl hoor, maar hoor niet zo'n goede ervaringen over die reinigers, heb zelf een Medion laptop en ben er uitermate tevreden over, na 3j nog steeds n goed lappie)

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    @crisje: dank voor de info! Ik zat idd te kijken naar de 1202 of 1402. Denk dat ik in elk geval maar een Karcher koop omdat ik daar toch de meeste positieve berichten over lees.

Deel Deze Pagina