Eeehm ja, ik vraag me dus af of ik wellicht weeen heb...? Misschien een stomme vraag, want ze zeggen dat als je een wee hebt, je het meteen weet. Maarre, ik dus niet hoor Kan er even geen peil meer op trekken haha. Ik zal het proberen te beschrijven: Gisteravond rond een uurtje of tien kreeg ik vanuit het niets zware kramp/druk onderin mijn buik en rug. Ik had meteen zoiets van: hee, dit is 'iets'. Het voelde ook als de welbekende golf: een rustig begin, een duidelijk hoogtepunt (au!) om vervolgens weer af te zakken. De kramp hield ruim een minuut aan. In de daaropvolgende twee uur heb ik om de 10 tot 15 minuten deze krampen gehad, maar het stopte net zo plotseling als het op kwam zetten. Vanmorgen hetzelfde. Toen werd ik wakker van dezelfde buik- en rugpijn en gedurende een half uurtje voelde ik het om de 6 tot 7 minuten. Op het moment dat ik het gevoel had dat ik het ziekenhuis moest gaan bellen, stopte het weer. Over de gehele dag heb ik ze nog een aantal keer gehad, maar er zit geen enkele regelmaat in. Soms heb ik er 2 in een half uur, maar vervolgens voel ik ruim een uur niets en dan komt er ineens weer een. De slijmprop ben ik overigens nog niet verloren en vruchtwater al helemaal niet Moet ik dit zien als voorweeen of indalingsweeen, omdat er geen regelmaat in zit? Of is het toch wel het begin van de bevalling...? Zou wel een giller zijn, aangezien mijn kindje in stuit ligt en met een geplande keizersnede zal worden gehaald Wil ze me misschien toch nog even laten ervaren wat weeeen zijn.
Klinkt als voorweeen. Je lijf is zich waarschijnlijk al vol op aan het voorbereiden. Als de echte weeen komen zul je zien dat het veel regelmatiger is. En alleen maar kortere tijd er tussen zit. Alvast succes met je bevalling
Dank je wel voor je snelle reactie Ik houd het maar even op voorweeen inderdaad. Trouwens, die zijn nog best heftig vind ik hihi! Het is te doen, maar aangenaam is het zeker niet. Ik zei al tegen mijn vriend: jeetje, als dit nog maar het prille begin is, hoe moeten echte weeen dan wel niet voelen? Echt respect hoor, voor alle vrouwen die al een bevalling hebben doorstaan!
hier bijna hetzelfde nu.. vanaf half 6 vanochtend tot nu maar dan wel om de 5 a 10 minuten standaard.. ben dus erg benieuwd of mensen hier weleens meerdere dagen meelopen dus lees ff mee jij ook dus succes met bevallen
Ik heb ook veel last gehad van voorweeen, maar toen ze echt regelmatig kwamen zette na een paar uur de bevalling wel door met het breken van de vliezen en 'echte' weeen. Je mag in ieder concluderen dat het rommelt!
Hmm, Lonit, het klinkt wel als weeën. Alleen toen ik die had zoals jij beschrijft zijn ze niet meer gestopt... meteen elke 5 minuten een minuut durende wee.... Succes alvast!
Jeetje Jenny, wat spannend joh! Bij jou zit er duidelijk meer regelmaat in Heb je de verloskundige of gynaecoloog niet al gebeld...? In jouw situatie zou dat toch al moeten kunnen, toch? En trouwens, merk jij dat bepaalde bewegingen van zowel jou als de baby zo'n kramp/wee als het ware 'uitlokken'? Ze komen bij mij uit het niets, maar ook als ik van de bank opsta bijvoorbeeld, te snel loop of (in bed) van zij wissel. Ook mijn baby is erg onrustig vandaag en dat lijkt tevens zo'n 'wee' te triggeren. Ze lijkt wat dieper gezakt te zijn en schopt flink in mijn blaas en darmen (oef, naar gevoel).
lonit: nee je belt toch pas als je een uur lang om de 3-5 minuten een krachtige wee hebt van minimaal een minuut anders komen ze voor niks bij mij komen ze niet als ik iets anders doe eigenlijk, kleine heeft ook niet veel ruimte meer... ook krijg ik gelukkig geen schoppen haha word wat meis
Bij mij waren mijn vliezen wel gebroken en toen kreeg ik ook dit fenomeen. Bleek dus weeënzwakte te zijn. Als er verder niks aan de hand is, is je lijf zich dus flink aan het voorbereiden. Het hoeft niet per se iets te zeggen, maar gezien je termijn kan het dus wel binnenkort gebeuren. Om de weeën op te vangen helpt warm douchen en een warme kruik goed. Sterkte nog even dames!
lonit: nee je belt toch pas als je een uur lang om de 3-5 minuten een krachtige wee hebt van minimaal een minuut anders komen ze voor niks. Bij mij komen ze niet als ik iets anders doe eigenlijk, kleine heeft ook niet veel ruimte meer... ook krijg ik gelukkig geen schoppen haha word wat meis Ja, dat is ook zo Ik mag iets sneller bellen, vanwege de medische indicatie. Mijn kindje ligt in een van de lastigste stuitliggingen, namelijk een voetligging (dus voetjes 'recht' naar beneden). Op mijn ziekenhuiskaart staat zelfs dat ik al mag bellen als ik last heb van harde buiken, maar dat vind ik wel erg overdreven. Ik kijk het nog even aan. Vind het allemaal nog iets te 'vaag' op dit moment. De krampen/weeen beginnen elkaar inmiddels wel iets sneller op te volgen. Het afgelopen uur heb ik er weer 3 gehad. Zoals Butterfly al zei: het rommelt in ieder geval. Spannend allemaal hoor, hihi.
lonit: jee das inderdaad een rare ligging, dus als je vliezen breken moet je gelijk liggen hè jammer dat we gewoon geen flauw idee hebben waar we aan toe zijn hè maar gaat goedkomen
Hoi nou bij mij was het dus wel serieus haha ben vanacht bevallen. hoop dat het bij jou ook lekker loopt heel veel succes meid
Lonit, lieverd! Wat een spannend verhaal... Ik heb zo'n gevoel dat je in het ziekenhuis bent nu... en ik hoop met een heerlijk wondertje in je armen!
Aaaaaah Jenny, gefeliciteerd meid! Ik zie dat we op dezelfde dag zijn bevallen hahahaha Ook mijn dochtertje is op 25 april ter wereld gekomen! Het waren dus wel degelijk weeen! Bij mij zetten ze dusdanig door, dat mijn vriend en ik in de nacht van za op zo naar het ziekenhuis zijn gereden. Daar bleek ik al 3 cm ontsluiting te hebben! Hoewel de artsen me in principe nog wel naar huis hadden kunnen sturen (want wie weet hoe lang het nog allemaal zou duren), durfden ze dit niet aan ivm de lastige stuitligging van onze dochter. Daarom besloten ze dat ze diezelfde dag nog moest worden gehaald. Op zondagochtend om 10:25 uur is de kleine meid ter wereld gekomen. Sinds gistermiddag ben ik weer thuis en in het kamertje naast me ligt mijn kleine meisje heerlijk te slapen. Ik ben zo trots!
Smile, nee hoor, ik ben niet vaginaal bevallen met deze stuitligging Dat was te riskant geweest voor de baby. Er was daarom sowieso al een keizersnede gepland voor dinsdag 27 april. Maar omdat de kleine besloot eerder te komen, is de keizersnede dus stante pede vervroegd naar zondagochtend.
@lonit: van harte gefeliciteerd met je eline, echt grappig tegelijktijd haha ik had om 1 uur snachts 7 cm ontsluiting en om 2.09 is ze geboren hihi geniet van je meisje liefs