Duizelig.

Discussion in 'Zwangerschap' started by madelonnetje, Jul 28, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. madelonnetje

Jun 16, 2014
    99
    16
    8
    Female
    Ik heb al een tijdje dat ik last heb van duizeligheid en wazig zien. Nu was ik dinsdag bij de gynaecoloog en daar gingen ze mijn bloeddruk meten. En deze was 110/60, ze zei dat dit prima was. nu hoor ik van iedereen dat dit best laag is. En als ik lees wat de symptomen zijn van lage bloeddruk dan lees ik dat wazig zien en duizeligheid 1 van de symptomen zijn.

Nu twijfel ik was ik moet doen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of mij kunnen vertellen of het nu goed is of niet.

2. exciting

exciting Fanatiek lid

Dec 10, 2013
    3,172
    983
    113
    Female
    Friesland
    Prima bloeddruk, onderdruk is wat aan de lage kant.
    Mijn bloeddruk is 90/60.. je kunt er niet veel aan doen! Hij kan beter te laag dan te hoog!! Hou zoute dropjes bij de hand, die kun je nemen als je niet lekker wordt. Neem dagelijks bouillon.. (zout verhoogd de bloeddruk). Als je op staat, doe dat niet in 1x maar ga eerst even op de rand van de stoel/bed zitten en sta dan op.. de bloeddruk stijgt in de meeste gevallen hoe verder je bent in de zwangerschap! Mijn bloeddruk is nu steeds 110/70
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    Voor tijdens de zwangerschap is hij prima. Hier soortgelijk en de laatste keer zelfs lager. Zoals hierboven gezegt; neem ren bouillon of een dropje als je je niet zo lekker voelt. Dat kan helpen.

4. Banana

Banana Fanatiek lid

Jun 29, 2014
    2,045
    621
    113
    Ik zit vaak rond de 88/50 (erg laag). Zwanger of niet trouwens. Altijd al zo. Maar ik herken je duizeligheid en wazig zien. Bij mij helpt altijd heen en weer lopen (niet stil staan of zitten). En wat hartigs/zout eten. Sterkte!
    Mocht het zo blijven, of erger worden, dan kun je natuurlijk ook even langs de huisarts

5. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Tsja hij is wat laag, maar dat betekent niet dat hij niet prima is want dat ie is wel :)

In tegenstelling tot een hoge bloeddruk kun je tegen een lage bloeddruk helemaal niets doen, behalve zoute dropjes oid eten en verwacht niet dat ie dan omhoog schiet maar je zal je wat beter voelen :)

6. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    Waarschijnlijk de typische 'mid pregnancy drop' van je bloeddruk. Het is eigenlijk een hartstikke goede bloeddruk voor die termijn. Heb het ook gehad en ze waren er altijd erg blij mee :thumup:

Zoals gezegd: zorg dat je niet ergens lang stil hoeft te staan, altijd wat dropjes bij je en vooral de tijd uitzitten totdat hij straks hopelijk wat omhoog gaat.

Niks om je druk om te maken dus, eerder om blij mee te zijn!

Share This Page