Zojuist is na dagen van intensief wiebelen de 2e voortand onder eruit gegaan. Nu zie ik dus ook dan scherpe randje waar hij het al een tijdje over had. De nieuwe tand komt al deels door. Alleen zit die vrij ver naar achter. Helemaal achter de oude melktand komt hij omhoog. Kan het zijn dat hij nog naar voren gaat groeien nu er ruimte is gekomen? Zou het zo jammer vinden als hij scheve tanden zou krijgen nu ineens..Z'n melkgebit was zo mooi recht.
Ja hoor kan nog best. Bij mijn zoon groeide hij er achter maar staat nu goed. Zit nog behoorlijk speling in. Dacht ook dat het niet goed zou komen.
Geeft niks, komt wel goed Mijn oudste heeft het ook. Hier kwam eerst de tand door achter de voortand, daarna die tand eruit. En nu is de tand ernaast ook al weer een stuk door, en die ervoor wiebelt nog steeds. Een vriendje van hem had het ook. De tandarts had gezegd dat het wel goedkomt als ze verder wisselen, dan trekt alles wel weer op zijn goede plek. Ook omdat de kaak nog iets groeit, dan is die ruimte er wel..
Nou hier was er een tand die ver naar voren er door kwam en dat werd nu dus een beugel. bij zoon was er ook al een tand door voor dat de melk tand er uit ging die heeft de tandarts toen gedaan. zal me voor nu geen zorgen maken maar ja zorgen maken heeft geen nut als het is het straks beugel tijd.
Had onze 8 jarige dochter ook.Blijvende tand stond achter melktand maar is helemaal naar voren gegroeid en staat ook gewoon recht.
Ik had bij het wisselen regelmatig dat de blijvende tand voor of achter de melktand doorkwam. (Dan heb je een paar dagen 3 voortanden, geen gezicht). Kwam dus ook scheef door, nu niets van te zien, nooit een beugel gehad.