Hoi allemaal, Ik wil mn schoonzusje helpen met het haar bank. Ze heeft een hoekbank van een grove beige stof, maar je raadt het al na 1 jaar ziet het er niet meer uit. Ik ben zelf redelijk handig/creatief en ik weet dat je van dat merk Dyson ook beige textielverf hebt. Maarrrr hebben jullie dus weleens je bankhoes geverfd in de wasmachine?? en was dat een succes of heb je dan 100 pakjes verf nodig???
Ik heb het zelf nog nooit gedaan. Denk dat je goed moet kijken voor hoeveel gram 1 pakje verf is en dan op de 1 of andere manier de hoes wegen. Volgens mij hebben ze ook grotere pakjes verf van dyson. Denk in iedergeval dat het zeker wel mogelijk is om de hoes te verfen
Pas op met de naden. Als dat garen van een andere grondstof is als het weefsel zelf, kun je kleurverschil krijgen. Dat de naden dus anders kleuren. Ook kan het zijn dat als je dan na het verven met je witte broek op de pas-geverfde beige bank gaat zitten, je broek beige is. Ik zou voordat je eraan begint, eens rondvragen bij meubelzaken of andere stoffenkenners. En je schoonzusje iets laten tekenen waardoor jij vrij gesteld wordt van álle verantwoordelijkheid..!
hoi hoi heb twee stoelen geverfd met textielverf, ze zijn er behoorlijk vlekkerig van geworden. Gelukkig was het een blauwe kleur en lijkt het niet eens zo heel raar, maar ik zou het zelf nooit meer doen. Dan liever een nieuwe stof eromheen.
Mijn moeder verft bankhoezen bij het leven. Dan wel die dingen van de ikea, is tot nog toe altijd wel heel mooi geworden! Gewoon naar gewicht verf toevoegen, maar houd er wel rekening mee dat het altijd anders uit kan vallen dan je in gedachten had.