Moet echt alles om je kind(eren) draaien?

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 25 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Stel:

-Je bent jarig, je kind krijgt een geschenk in plaats van jijzelf

-Je trouwt en je kind krijgt een geschenk en jij niet.

Dit is niet op mij van toepassing, maar heb het wel al gehoord, wat vinden jullie daarvan?

Ik vind dat jijzelf ook nog recht hebt op een eigen leven, dat niet altijd alleen je kind telt.
    Mijn moeder intresseert haar alleen nog maar op mijn zoon, ik doe er niet meer toe.

Het is wel normaal dat een kleinkind heel graag gezien wordt, zo hoort het ook, maar ik vind dat de mama ook niet mag vergeten worden, wat vinden jullie?

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Als je jarig bent en jij krijgt een geschenk en je kind ook een geschenkje daar kan ik wel inkomen, maar als de jarige wordt overgeslagen dan wordt het een ander verhaal. Net zo als met trouwen... Het bruidspaar een cadeau dat hoordt zo en dat het kind dan ook nog wat krijgt daar kan ik ook wel inkomen ;) Maar op deze dagen draait het niet allemaal om het kind toch?

3. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Als jij jarig bent hoort het kind geen geschenk te krijgen, die is weer aan de buurt als die jarig is.
    En bij het trouwen vind ik al helemaal belachelijk...

Mijn schoonmoeder had ook alleen nog maar oog voor onze zoon, tot het obsessieve af. We hebben nu geen contact meer met haar, maar we hebben haar er nog wel op aangesproken.
    Tuurlijk is het leuk dat oma gek is met haar kleinkind, maar er zijn toch ook grenzen...

4. 4days

4days Niet meer actief

Ik zou een kado voor mijn kind krijgen niet zo'n probleem vinden. heb voor mijn verjaardag zelf een lamp voor de babykamer gevraagd. Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor, mijn moeder slaat er ook wel eens in door. kom ik spontaan op visite, roept ze teleurgesteld: ach is Vince niet mee! :( ... ;)

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Kadootjes kan me persoonlijk niks schelen, maar ik vind het niet leuk als je ergens op visite gaat en iedereen stort zich gelijk op de kleine. Zeker niet bij familie, die hem ook regelmatig zien. Vanmorgen ging J naar mijn moeder en na 5 minuten werd ik ook nog es begroet....ook goeiemorgen!

6. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    als ik jarig ben krijgen mijn dochters echt geen kadootjes hoor.... waar is dat voor nodig dan??
    als ze zelf jarig zijn krijgen ze kado's... of als er een bijzondere situatie is zoals bv het behalen van een zwemdiploma of een goed rapport dat kan je dat best eens doen... maar verder gebeurd dat hier niet hoor.... ook niet als mijn ene dochter jarig is krijgt de ander geen kado's... dat zie ik sommigen ook weleens doen namelijk....

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dit is voor veel mensen wel herkenbaar denk ik...
    Mijn vader en stiefmoeder hebben ook voornamelijk oog voor mijn zoon. Ik weet gewoon dat mijn stiefmoeder achter onze rug om negatief praat over mij en mijn vriend, maar onze zoon kan niet stuk bij haar. En dan vraagt ze zich af waarom ze hem niet zo vaak ziet. Tsja...je komt alleen bij onze zoon via ons, dus doe eerst maar eens normaal tegen ons, denk ik dan.

Met mijn moeder is het anders... die zou laatst koffie komen drinken, en toen mailde ik haar alvast dat mijn zoon om 14.00 meestal wakker wordt, dus dat ze daar dan rekening mee kon houden. Toen schreef ze terug: ja maar ik kom niet alleen voor hem hoor, ook voor jou. Een verademing vond ik dat :) Jammer genoeg denken de meeste mensen anders.

8. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb het inderdaad ook wel eens gehoord. Fleur is op 2 oktober geboren en ik ben zelf op 3 oktober jarig en er waren mensen die mijn verjaardag vergeten waren of het kraamcadeau en mijn verjaardagscadeau in een deden. Maar er waren ook mensen die speciaal voor mij ook een verjaardagscadeau hadden gehaald. Voor beide kanten was wat te zeggen en ik vond het niet erg dat ik van sommigen niets had gehad want ik had al een heel speciaal cadeautje gekregen een dag eerder ;) maar ik vond het ook wel leuk dat anderen er wel speciaal om dachten.

Maar ach, wat ik nu dan heb op verjaardagen is dat ze bij mensen zit en anderen dan weer 'beledigd' zijn dat zij haar niet vast gehouden hebben. Tja.... niet mijn probleem.

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik vind sowieso dat niet alles om je kinderen hoeft te draaien.
    Tuurlijk, zij zijn het belangrijkste in je leven maar het is voor mij zelf persoonlijk erg belangrijk om ook aandacht aan mezelf te geven:D
    Dan heb ik het over een leuke baan/studie waarin me kan ontwikkelen, zelf leuke dingen blijf ondernemen, met vriendinnen afspreken, relatie leuk houden en ook dus samen leuke dingen te doen etc.
    Zou het echt vreemd vinden om geen kadootje te krijgen op mijn eigen verjaardag en mijn kind wel. Snap weer wel als er dan ook een kleinigheidje voor de kleine wordt meegenomen, helemaal door de opa's en oma's.
    Weet nog goed dat ik net bevallen was, mijn beste vriendin had een kraamkadootje bij zich voor de kleine maar kadootjes voor mij. Vond ik zo lief!

10. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    In de kraamtijd vind ik het leuker om kado´s te krijgen voor de baby maar verder niet hoor... met sint, verjaardag enz krijg ik ook gewoon mijn kadootjes die niet perse moeder gerelateerd zijn. Soms hebben ze wel met het moeder zijn te maken en dat vind ik dan ook niet erg. Ik wil binnekort graag een draagdoek... zou er geen probleem mee hebben als een oma aanbiedt die voor me te kopen als verjaardagskado. Ik wil hem tenslotte graag, die baby zal het een worst zijn waar hij-zij inligt.

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ja dan vraag je zelf om zo'n cadeautje vind ik het ook anders (hier hetzelfde hoor haha)

maar nee ik vind als jij jarig bent jij een cadeau moet krijgen. En met trouwen ook hetzelfde. je kind gaat toch niet trouwen? als ik zelf een cadeautje vraag die met mijn kind te maken heeft vind ik het anders.

12. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Ik vind het niet zo'n probleem als mijn kind op mijn verjaardag bij uitzondering een klein cadeautje krijgt van iemand die hij niet vaak ziet. (Ik vind het pas echt vervelend als mensen denken elke keer of elke paar weken iets mee te moeten nemen. Een cadeautje krijgen of geven moet iets speciaals blijven en geen gewoonte worden.)

Maar als een 'aangetrouwd' familielid het vertikt om mij fatsoenlijk gedag te zeggen, zowel voor als na het zien van mijn kind, en dan nog de opmerking maakt dat ik er maar aan moet wennen dat alleen mijn kind nog telt dan sta ik te koken nadat ik de shock te boven was. En zo ging het met deze persoon nog verder. Tja, sommige mensen maken het zo bond dat het te koste gaat van de relatie. Jammer.

13. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik heb afgelopen jaar voor mijn verjaardag, sinterklaas en kerst cadeautjes en geld gehad voor babyspullen. op een gegeven moment was ik het wel beu hoor! ik hou meer van mijn kindjes dan van wie of wat dan ook, maar voelde me wel een beetje of ik alleen maar mama was, en meer niet.

14. Tjaa, ik zou dat raar vinden. Het gaat om het idee.
    Kijk als ik ook een cadeautje krijg, en de kleine ook. Prima.
    Maar zou het raar vinden als ik niks krijg, en de kleine wel.
    Wie is er nou jarig? Toch ;) ?

Mijn dochtertje is geboren op mijn vriend zijn verjaardag.
    Hij heeft van 4 stellen/personen 'iets' gekregen.. Cadeautje of geld!
    De meeste mensen waren het vergeten dat hij ook nog jarig was geweest.

15. Tamale

Tamale Niet meer actief

Als de jarige of bruid word overgeslagen vind ik het belachelijk.
    Maarja, ik snap sowiezo niet zo goed wat dat is dat kinderen tegenwoordig maar altijd een cadeautje moeten krijgen.
    Ook wanneer het kindje een broertje of een zusje krijg, maken ze zich druk of t andere kind dan niet vergeten word.
    Ik snap dat niet, je kindje moet toch leren dattie niet altijd iets kan krijgen?

16. 4days

4days Niet meer actief

Same here, mijn vriend is 4 dagen na mijn zoontje jarig. Dus hij heeft meestal ook pech... ;)

17. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    mijn broer en schoonzus hadden opening van hun nieuwe zaak,
    ik heb voor hun dus een kadoo gekocht wat betrekking had met
    hun nieuwe zaak.

komen hun 2 kinderen naar me toe: heb je niks voor ons meegebracht???
    nou echt, dat vind ik dus totaal niet nodig!
    die dag draaide een keer niet om die 2.
    (er waren wel veel mensen die wel iets voor die kinderen gekocht hadden, tja, ik vond dat dus echt onzin!)

18. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

nee kom zeg mijn verjaardag is van mij. ik geef veel om maddi en ik hou ontzettend veel van hem en wil hem alles geven maar mag ik wel alleen mijn verjaardag houden.

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.163
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hier presteerden de aanstaande grootouders (langs beide kanten!) een paar keer om een telefoongesprek te beginnen met "Hoe gaat het met Fröbel?" De eerste keer gaf ik nog antwoord ook, maar ik ben al vrij snel héél overdreven gaan zeggen: "Met mij gaat het hartstikke goed, lief dat je het vraagt. En hoe gaat het met jou? ... Ja, de zwangerschap verloopt ook goed, trouwens."

Die hint hebben ze wel opgepakt. ;) Mijn (schoon-) ouders mogen straks echt wel hun kleinkind eerder begroeten dan mij, als ik (en mijn man natuurlijk!) maar niet genegeerd worden. 't Zelfde geldt voor cadeautjes.

20. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik heb altijd duidelijk gemaakt dat ik NIET wil dat als er n ander kind jarig is de gene die niet jarig is OOK n kado krijgt. Ook niet als ze nog heel klein zijn en wel kado begrijpen maar niet dat t dit keer niet voor hun is. Want hoe moeten ze dan ooit snappen dat t af en toe NIET voor hun is?
    Nee hoor diegene die dan jarig is krijgt een kado en de anderen als zij jarig zijn.
    Bruidspaar krijgt kado's en eventueel iets kleins voor de kinderen omdat t toch ook n BEEETJE feest is voor hun dan (papa en mama trouwen immers) maar verder als dat liever niet!

Deel Deze Pagina