inleiden niet mogelijk bij 2e bevalling na keizersnede bij 1e?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mano82, 16 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hoi meiden,
    vandaag is mijn uitgerekende datum maar tot nu toe nog geen voortekenen. Gisteren op controle geweest, nog geen ontsluiting enz.
    Mijn eerste dochter is via keizersnede geboren (stuit), en ik had begrepen dat de kans groter is dat de tweede ook via keizersnede ter wereld zou komen. Maar dus, de gynaecoloog liet me gisteren verstaan dat ze ten vroegste over 10 dagen een KS wil plannen, ik liet verstaan dit vroeger te willen maar ze begreep niet waarom.
    Een vaginale bevalling is dus perfect mogelijk, maar er zijn geen hulpmiddelen mogelijk, inleiden kan dus niet in mijn geval.
    Nou vraag ik me af, en ik vergat het te vragen (niet zo'n lieve gyn)... waarom kan dat eigenlijk niet :(
    De kans dat het een spoedsectio wordt, is dus in dit geval groter neem ik aan? Iemand ervaring hiermee?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij kan dat niet omdat er dan teveel druk op je baarmoeder kan komen te staan. Een oud collega van mij is bij haar derde wel ingeleid, met een ballonnetje, zodat het langzamer zou gaan. Maar ze was al 42 weken zwanger en ze heeft ook wel veel bloedverlies gehad en bijna haar baarmoeder verloren en een paar dagen op de ic gelegen. Als het niet hoeft, zou ik dus ook echt niet voor inleiden willen kiezen. Waarom zou je eerder willen bevallen?

3. Roos6

Roos6 Niet meer actief

Het kan wel, ten minste, bij mij hebben ze het gedaan :) maar heeft niet de voorkeur.
    Ik heb mijn eerste ook gekregen met een KS. De tweede is "gewoon" geboren maar wel ingeleid ( had al 48 uur gebroken vliezen zonder weeën dus niet veel keuze) Ik weet wel dat ze het liever niet doen ivm de kans op scheuren van de baarmoeder op het litteken van de KS.
    De derde is ook ingeleid want ontsluiting schoot niet op...
    Maar tegen mij zeiden ze ook dat ze echt liever wachten tot het lichaam het zelf oppakt en zelf het tempo van de bevalling aangeeft omdat dat dus beter is voor het litteken.
    De andere kinderen zijn weer met KS geboren, maar dat om andere redenen.

4. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Inleiden kan wel, maar niet met gel. Dat is te heftig voor je litteken.
    Althans, zo zei mijn gyn dat. Een ballon of weeënopwekkers kan wel.

5. letloa

letloa Actief lid

23 aug 2013
    261
    0
    16
    Eersel
    Mijn gyno zei dat inleiding kan helemaal niet. Ik moet natuurlijk bevallen voor 39 weken anders moet ik nog een ks hebben. Maar het zit alleen 18 maanden tussen bevallings voor mij en daardoor is de kans om scheuren groter.

6. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Ik ben wel ingeleid met 41+1 na mijn eerdere ks. Ze hebben me ingeleid dmv een ballon en met weeënopwekkers. Ik heb zo'n beetje de hele bevalling aan de CTG gelegen en later met elektroden op het hoofdje van onze dochter.

Het is heel goed gegaan, ik ben ook geen moment bezorgt geweest over het litteken. (Vooraf maakte ik me hier wel druk om) voor het inleiden heb ik wel duidelijke afspraken gemaakt overigens.

7. Piena

Piena Actief lid

7 nov 2012
    208
    0
    0
    Mijn dochtertje en tweede kindje in aantocht
    Beverwijk
    Ik word over 1 week ingeleid met 37 weken met een ballonkatheter en wee opwekkers mijn eerste 6 jaar geleden april alweer 7 jaar terug was via een keizersnede op de wereld gekomen ivbm stuitligging nu mag ik gewoon bevallen.

8. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Bedankt voor de reacties!
    Mijn gyn heeft er niet zoveel over gezegd, enkel dat ze dus geen hulpmiddelen heeft wanneer de baby niet makkelijk spontaan wil komen, of wanneer de weeën heel traag op gang komen, niets gezegd over gel of ballon. Maw ze doet niet aan weeën opwekkers en vliezen breken.
    Ik moet nu regelmatig aan de monitor voor controle van hartslag en beweging. Vandaag geen verandering, en geen ontsluiting, al hoeft dit niets te zeggen natuurlijk.
    Wel heeft ze me een datum voorgesteld, volgende week woensdag een keizersnede wanneer de baby dan nog niet geboren is...
    Ik hoopte eerder een keizersnede te krijgen, beetje bang namelijk om natuurlijk te bevallen omwille van het litteken... maar ze heeft me hierin gerustgesteld en zo ga ik afwachten...

9. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hoi Piena,
    mijn dochter is geboren in 2008 via ks, ook een hele poos geleden :)
    Is er een reden waarom je nu zo vroeg wordt ingeleid?

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Na een KS is het het beste om het natuurlijk beloop af te wachten... Maar er kunnen natuurlijk redenen zijn dat dat niet kan of mag.
    Inleiden na een KS kan en mag zeker wel, maar dan inderdaad niet met gel (die stop je erin en kan er niet uit als je heftig reageert)... Maar evt een ballon of als het mogelijk is je vliezen breken kan zeker. Ook weeënopwekkers via een infuus mogen, omdat je dit kan 'regelen' door de pomp hoger of lager te zetten... Al moet je in alle gevallen natuurlijk wel continue gemonitord worden!

11. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Eerste bevalli g was keizersnee, 5 jaar later bij 43 weken en 1dag:$ ben ik via weeënopwekkers (infuus) natuurlijk bevallen. Enorme pijn litteken keizersnee:( En 8 jaar later bij 40weken en 1dag gestript en natuurlijk bevallen, minder last van het litteken nu. Dus het kan zeker.

12. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    mijn 2de is met een keizersnede geboren, bij mijn derde ben ik ingeleid met 36 weken ivm zwangerschapsvergiftiging... Ik mocht ook niet met gel ingeleid worden ivm de keizersnede, heb toen een ballon gekregen en daarna weeenopwekkers..

Deel Deze Pagina