Ik werk in de zorg en kreeg net een belletje dat ik zondag met een collega heb samengewerkt die positief getest is. In ons werkveld is het lastig om onderling afstand te houden, dus ik ben zeer waarschijnlijk langer dan 15 minuten bij haar in de buurt geweest op minder dan 1,5m afstand. Ik moet nu dus in carantaine, thuisblijven, geen boodschappen doen en niet knuffelen met mijn gezin. Daarnaast moet ik wel gewoon komen werken met mondkapje op en proberen goed afstand te houden van collega's. Bizar toch? Ik zit er over na te denken om me maar te laten testen (zonder klachten) om mijn collega's te beschermen. Bij een positieve uitslag moet ik wel thuis blijven, en met een negatieve uitslag is het gewoon veilig om te gaan werken (ik moet zaterdag weer werken) Wat denken jullie?
Maar hij is dus niet zonder beschermde kleding bij de clienten geweest? Ik snap ook wel dat je moet werken, want er is momenteel zo weinig personeel en door de corona valt dan nog weer heel veel personeel uit. Om gek van te worden
Mijn dochter heeft zondag op de Covid afdeling gewerkt met een positieve collega. Niks gehoord over thuis quarantaine en donderdag moet ze gewoon weer op de Covid afdeling gaan werken.
Ik zou wel gaan testen (Voor jezelf ook fijn om te weten toch?!) en bij negatief gaan werken, extra opletten op symptomen (die kunnen dan misschien na t weekend ook nog komen) en goed de afstand naar collega’s en familie bewaren.
Testen zonder klachten heeft vaak geen zin. Als je net te vroeg bent dan zegt hij negatief, maar dan kan je morgen bij wijze van positief zijn
De teamcaptains van de Masked singer testen zich elke week zonder klachten en zitten lekker de hele show dicht naast elkaar. Tschijnt gewoon te kunnen. Mijn broer is pas ook keurig getest toen ie in aanraking was geweest met een positieve collega. Alle collega’s zijn toen getest en na de negatieve uitslag weer gaan werken. Sowieso kan je de volgende dag na een negatieve uitslag natuurlijk positief zijn, maar dat kan dus altijd.
Maar als je positief test dan zegt men dat je al besmettelijk was 2 dagen voordat je klachten begonnen, als je besmettelijk bent lijkt het me dat je ook testbaar bent?
Geen idee. Ik las dat je pas bij klachten getest kan worden met betrouwbaar resultaat. Maar misschien is dat wel oude info hoor, het veranderd met de dag
ja als je niet test kun je het ook hebben. Daarom zou ik dus wel testen. Om in iedergeval te zien of je positief bent op dat moment. En ik had er ook bij gezet dat ik die afstand ook met negatieve test wel zou aanhouden. Want de incubatie tijd is idd nog niet voorbij.
Hier ook hoor maar we hebben dan geen patientencontact. en inderdaad pas testen met klachten. Als we al patientencontact hebben dan met pbm maar liever niet.
Ah iedereen werkt dus gewoon door Inmiddels lichte klachten dus ik ga straks even langs voor een test
Hier moeten we gewoon doen zoals normaal alleen 2x per dag onze temp meten. Verder geen dingen anders. Wat ik heel raar vind... Zal jullie niet verbazen dat ik veel zieke collega's heb.
Wel met klachten testen zonder heeft geen enkele zin want dan kan je negatief testen terwijl je al wel besmet bent