Vandaag heb ik mijn punctie gehad. 15 eitjes hebben ze eruit gehaald maar ze zijn nu bang voor overstimulatie. Moet absolute rust houden, veel drinken. gewicht bijhouden en mijn buik opmeten. Normaal heb ik maandag de terugplaatsing maar dat is nu dus nog niet helemaal zeker dat hangt af van mijn bloed maandag. heeft iemand ervaring met overstimulatie en terugplaatsing?
Ik heb er geen ervaring mee sorry ! Volgens mij moet je bellen als je een kilo per dag aankomt. Hoe het met buikomvang zit weet ik niet, volgens mij doen de hormonen er wel iets mee. Zet je buik snel uit ?? als je je zorgen maakt gewoon even het ziekenhuis bellen hoor meid !
Hoi vlinder, Ik had 17 eitjes bij de punctie en inderdaad ook overstimulatie. De dagen tussen punctie en tp moest ik ook absolute rust houden en veel drinken en mezelf elke dag wegen. Had geen opgezette buik ervan. Heb gelukkig wel tp gehad, maar daarna nog wel 2 weken met absolute rust thuis gezeten. Ik had behoorlijke last van benauwdheid, heb je dat ook? Is ook een van de kenmerken. Wens je heel veel sterkte en hoop dat je gewoon een tp hebt! Liefs, Dees
hey ik heb geen last van benauwdheid. opgezette buik is ook weg maar heb nog wel veel buikpijn. Moest je na de terugplaasting verplichte rust houden? dat hoeft toch eigenlijk niet.
Hoi Vlinder, bij mij zijn er in augustus "maar" 4 of 5 eitjes weggehaald. Helaas kwam ik een kleine week na de punctie meer dan 2 kilo aan en heb ik een aantal dagen in verband met overstimulatie in het ziekenhuis moeten liggen. Rust en veel drinken moet je echt doen hoor. En heel goed je gewicht in de gaten houden. Mocht je inderdaad ineens veel aankomen, gelijk het ziekenhuis bellen. ' Overstimulatie is niet goed, door het lekken van je eierstokken komt er vocht in je buikholte wat kan zorgen voor heel erg veel pijn. Mocht je twijfels hebben, bel je gyn, schroom hier niet voor meis. Overstimulatie is een zorgelijk iets. Ik hoop voor jou dat je terugplaatsing morgen gewoon door kan gaan. Dikke knuff.
Normaal hoef je geen rust te houden nee, maar met overstimulatie dus wel. Ik had geluk dat ik niet naar ziekenhuis hoefde, maar daarvoor dus wel veel drinken, niks doen en elke dag gewicht in de gaten houden. Is behoorlijk erg als je overstimulatie hebt en mocht je dan zwanger zijn, dan kan het nog eens terugkomen. Ik ben er al met al een week of 5a6 zoet mee geweest, maar gelukkig wel met goed resultaat en dat maakt dat ik die ellendige tijd ook weer vergeten ben. Maar neem de adviezen van ziekenhuis in acht, is belangrijk!! Sterkte!
ja maar ik heb geen overstimulatie ik zit in de risicogroep. ik heb nog steeds buikpijn (al wel wat minder) maar ik hoop toch echt dat de terugplaatsing door kan gaan
Ik had 22 follikels en 18 eitjes.. ik moest ook heel veel rust houden en heel veel drinken (3 liter op een dag) Maar bij mij is alles goed gegaan en heb gewoon 4 dagen na de punctie een terugplaatsing. Ik had wel een hele opgezette buik en deze is nu bijna weg.