Show hier hoe je de kleerkast van je kind(eren) hebt geordend. Foto's zijn zeker welkom, of anders typ je maar hoe het geordend ligt. Ben vooral op zoek naar tips om de kleerkasten van mijn kinderen beter in te richten zodat ik niet steeds dat ene jurkje eruit haal en dat ander setje laat liggen. wellicht ga ik al de mist in door niet alles per setje te kopen maar veel losse stuks. Maar tja. wat plooi je en wat komt aan hangers? Wat op welke hoogte. ladenkast of kast met twee deuren en combi hangen en leggen? Alles los in de kast of geschikt met bakjes en doosjes Dé gouden tip?? enz
Zoon heeft een pax kast van 1 meter breed. Truien en shirts hangen en ik hang alles wat schoon is rechts in de kast. Zo weet ik dus wat hij niet of zelden draagt. dat hangt dan dus links in de kast. Schone broeken leg ik onderop op de stapel
Zoon heeft een inbouwkast en een ikea kast als commode. In zijn inbouwkast liggen op de bovenste plank broeken. Eerst pyjamabroekjes, daarna jogging en daarna nettere broekjes. Het hang gedeelte eerst t-shirts, dan polo’s, dan truien en daarna vestjes. Onderop slaapzakken en schoenen en daaronder dozen luiers. Onderste lade commode beddengoed
Dit inderdaad Zoon heeft op de bovenste plank de te grote maatjes liggen. Daar hoeft hij nog niet bij en kan hij ook niet bij. Middelste plank liggen longsleeves, daarnaast tshirts, daarnaast beddengoed (hoekkast onder schuine wand, hoeft hij ook niet bij) Onderste plank liggen spijkerbroeken en truien. De shirts moet hij van bovenaf pakken. Schone was doe ik onderop. Dochters kleding ligt in de lades van de commode, bovenin ondergoed, middelste lade shirts, onderste broeken. Ik heb twee mandjes voor sokken en maillots. De jurkjes en onesies hangen op een kledingrek op maat, want daar zit ook wat te groot spul bij.
Dochter heeft alleen een commode en daar ligt alles in Lade 1: luiers, sokken, rompers en verzorgingsproducten Lade 2: kleding in setjes, pyjama's en hydrofiele doeken Lade 3: hoezen voor aankleedkussen, badcapes en kleding op de groei La onder haar bedje ligt al het beddengoed (hoeslakens, dekens en slaapzakken). Schone kleding gaat hier ook onderop de stapel, maar doordat het in een la ligt zie ik niet snel wat over het hoofd, meestal liggen er 2, max 3 setjes op elkaar en meer als 10 setjes per maat heeft ze niet omdat ze zo hard groeit (is 10 maanden en gaat nu langzaam naar maat 86).
Dochter heeft een hoge pax kast vanaf haar geboorte. Alle bovenste plank waar ik niet zonder opstapje bij kan daar bewaar ik kleertjes die al te klein zijn of vanwege het seizoen niet meer gedragen gaan worden. Zodra er genoeg voor een grote vacuum zak is, gaat het naar zolder. Hang gedeelte: links vestjes die ze nu aan kan. Rechts: jurkjes, bloesjes, tuniekjes en tegen de muur rechts jurkjes die nog te groot zijn. Onder hanggedeelte bewaar ik schoentjes die nog te groot zijn, mandjes met crèmes, etc. Lade 1 (van boven naar beneden): mandjes met onderbroekjes, sokjes, mallotjes. Stappeltjes (een beetje shuin zodat niets helemaal onder ligt maar in de rijtjes) met pyjama's, hempjes, t-shirts. Lade 2: (ook een beetje schuin erop leggen) stappeltjes met broeken, leggings, truien, shirtjes met lange mouwen, rokjes. Lade 3: kleertjes op de groei, dunne ledikant dekentje, beddengoed. Commode is verhuisd naar de babykamer vandaar alles in 1 kast. Baby krijgt straks ook hoge pax kast met ongeveer dezelfde indeling. Commode is dan voor luiers en doekjes (onderste la voor de voorraad), slaapzakken, hydrofiele doeken, badkapes etc (middelste la) en rompertjes, sokjes, mutsjes, spuugdoekjes, etc (bovenste la).
de gouden tip : minder wassen dan moet je op een gegeven moment wel de dingen pakken die niet zo vaak gedragen worden
De jongste heeft 2 strandhuiskastjes, daartussen staat de commode. In het linkerhuisje ligt de kleding die nog iets te groot is. (Is nu maat 86). Het rechterhuisje ligt de kleding die ze nu past 80/86. Boven een stang met jurkjes, vestjes, en nu t-shirts korte mouw. Daaronder plankje met T-shirts lange mouw. Dan plankje met pyama's en broeken. Daaronder slaapzakken. (Linkerkastje is het zo ingericht) Bovenste lade commode sokken /maillots, rompers. Middelste: hydrofielen, handdoeken, washandjes. Onderste: beddengoed. Dan nog een smalle Billy kast met luiers, verzorgingsproducten, boeken Ed.
Bekijk bijlage 572325 Kast van dochter: Truien, vesten, shirts en jurkjes hangen op soort. Op de plank: Rokjes, stapel leggings, stapel broeken Plank er onder: Mandjes met sokken en ondergoed en pyamas
Ivm ruimtegebrek alles wat nog te groot is in opbergboxen in een lange lage kast. In de goede maat op stapels in de la van de commode en 3 setjes kleding liggen in de kastjes van de commode (staat er bovenop) klaar voor de ochtendspits/tot de oksels noodgevallen.