Mijn dochter van 8,5 maand heeft al ruim 2 maanden op en af koorts. En bijna alleen maar in het weekend. Na 3 weekenden ben ik naar de huisarts geweest maar werd toen zo ongeveer weggestuurd. 2 weken later weer geweest, waarschijnlijk voorste luchtweginfectie. Niets mee doen. Daarna 5 dagen koorts, weer naar de huisarts geweest. Toen hebben we antibiotica meegekregen. Dat leek aan te slaan, een weekend zonder koorts. Na ruim een week zonder koorts kreeg ze toch weel koorts. Ditmaal 's nachts boven de 40 graden en vlekken. Huisartsenpost gebeld maar kon wachten. De volgende dag bij onze eigen huisarts geweest. We mochten de paracetamol ophogen naar 3 x daags 240 mg. Na een paar dagen was ze weer koortsvrij. Dat was afgelopen week. Maar gisteren had ze toch ineens weer koorts. Ik word er een beetje moedeloos van. Inmiddels zijn we 4 keer bij de huisarts geweest. Ze heeft antibiotica gehad, haar urine is nagekeken en die was schoon. De koorts is meestal rond de 39 graden. Ze is ook geregeld erg onrustig en nachten van 4-5 uur slaap zijn voor mij een beetje de standaard geworden. Herkend iemand dit?
Ik ken inderdaad wel de koorts bij tandjes van mijn oudste dochter alleen heeft de jongste nog geen tekenen van tanden. Geen gekwijl, zure luiers of zelfs maar iets verdikt tandvlees. Het ligt dus niet aan de tandjes
Had onze dochter ook niet, maar opeens kwam daar 1 tandje door met een maand of 7, week later het 2e tandje en toen ook een week lang zure dunne poepluiers gehad. Van tevoren verder geen symptomen behalve af en toe verhoging en van die rode wangetjes.
Wij hadden die tekenen ook niet, we voelden alleen ineens een richeltje met t avondeten en toen we keken zagen we ineens twee spierwitte streepjes. Die van ons gaat 2 dagen per week naar de kdv. Ik weet niet beter als dat ze semi chronisch verkouden is, om de haverklap koorts of verhoging, tenzij t vakantie is na twee weken is ze helemaal opgeknapt om vervolgens weer nieuwe weerstand op te gaan pikken bij de kindjes. We zijn zelf ook nog nooit zo vaak ziek geweest als sinds zij in ons leven is gekomen. Meestal gaat ze probleemloos door de koorts heen en zolang ze vrolijk is, eet en drinkt en speelt (wel sneller moe en wat meer mama claimerig) doe ik er eigenlijk helemaal niks mee afgezien dat ik een matras op dr kamer leg en naast haar slaap zolang als dat ze koorts of verhoging heeft, maar dat is meer voor mijn gevoel. Koorts en verhoging heeft ze nodig om de infectie te lijf te gaan en dan is t dr keel, dan weer dr buik, de volgende keer tandjes , dan weer dr oren (vaak icm met tandjes), genummerde ziekte zoveel. Ik hou t niet meer bij maar kijk uitsluitend nog naar dr gedrag en vooral dr ogen, vindt ik dr erg koortserig uitzien dan meet ik een keer. Zit ze echt zichzelf in de weg, dan krijgt ze paracetamol, eten/drinken en slapen gaat dan net ff wat beter. Nu ze wat ouder wordt en wat meer weerstand begint te krijgen (een keer heb je ook virusjes al gehad) is de frequentie van ziekte langzaam aan wat aan t afnemen en wordt t verloop ook milder. Mocht je gevoel zeggen dat t niet klopt, dan gewoon blijven vechten. Maar het is moeilijk om te herleiden waar wat vandaan komt omdat vaak van alles door elkaar gaat. Bij luchtweg infectie hebben wij in t ziekenhuis meegedaan met een pilot voor minder antibiotica. Door middel van een snelle bloedtest konden ze zien of antibiotica wel of geen nut had, wel handig want het was niet zonder meer duidelijk of t nu wel of niet om een beginnende longontsteking ging bij dr.
Ze heeft de afgelopen nachten steeds weer boven de 40 graden koorts gehad. Is dan ook echt heel lamlendig. Dinsdag had ze ineens een gekke soort pukkel met een grote ontsteking op haar lip. Bij de huisartsenpost hebben we antibiotica zalf gekregen. Volgende week donderdag gaan we naar de kinderarts.
Vreemde ontsteking, ook qua plek. Nog niet eerder gezien. Toevallig al eens muggenbeten gehad bij je kleintje? Reageert ze daar heftig op? Hopelijk kom je verder met de k.a. arme kleine (en papa en mama uiteraard).
Herkenbaar.. maar hier komt t nu door de tandjes. Maar ook regelmatig door een virusje (opvang..) Ik probeer het zo veel mogelijk te laten omdat koorts ook een functie heeft, maar geef af en toe voor slapen gaan pcm. De ontsteking vind ik ook een beetje vreemd, weet je daar al iets meer over?
Vrijdag zijn we weer naar de huisarts geweest. Ze had ineens overal vlekjes. Toen doorgestuurd naar de kinderarts. De kinderarts denkt gelukkig niet dat het ernstig is. Waarschijnlijk is haar afweersysteem nog niet helemaal op orde. En daarom pakt ze veel virussen enz op. De plek op haar lip is een bacterie. Dat gaat nu goed met antibiotica zalf. Sinds vrijdag heeft ze ook geen koorts meer dus daar zijn we erg blij mee. Maar de koorts kan zo weer terug komen.
Fijn dat je in elk geval weet wat die plek is en dat dat nu goed gaat. Is er ook een verwachting wanneer je een verbetering in het afweersysteem zou moeten merken? Bedoel die van ons is semi chronisch verkouden, elke keer vindt ze wel weer een nieuwe variant, maar dat wordt nu wel langzaam aan minder frequent (ook door de verhuizing naar een beter huis) maar had er nooit zo vaak koorts bij.
Daar heeft de kinderarts niets over gezegd. Maar dat ga ik donderdag wel vragen. Het gaat gelukkig nog steeds goed. Ze is vrolijk en blij. Vanavond had ze wel weer koorts maar ze was erg moe. Fijn dat het bij jouw meisje ook beter gaat.
Gisteren op de reguliere afspraak geweest bij de kinderarts. Ook zij denkt aan het afweersysteem maar er gaan nog wat andere dingen getest worden. Er gaat gekeken worden naar het immuunsysteem, naar eventuele chronische ontstekingen in het kno gebied en naar haar nieren omdat ze soms krampen heeft. Binnen nu en 1,5 week hebben we de onderzoeken en over 2,5 week krijgen we de uitslag.