vanmorgen extra groeiecho gehad,ik heb nu met 29 weken al 1,7 liter vruchtwater,volgens de gyn veelte veel. Wat deden ze bij jullie en wat kan ik nu verwachten?heeft dit met iets te maken? Ik maak me toch wat zorgen.
Ik had ook veel te veel vruchtwater.. Eerst werd er gekeken of ik zwangerschapssuiker had. Dat had ik niet.. Daarna werd gekeken nog een keer of de baby echt geen afwijkingen had met een guo (afwijkingen kunnen de oorzaak van het vruchtwater zijn). Wat hij ook niet had. Dus echt een oorzaak van het vele vruchtwater werd bij mij niet gevonden. Ik werd extra in de gaten gehouden. (werd ik al doordat mijn dochter met 27+2 kwam)Maar nu kreeg ik elke week een echo om het vruchtwater te meten.Ons werd verteld dat je een extra risico op vroeggeboorte heb door het vele vruchtwater. En wanneer ik voor de 36 weken weeen zou krijgen, er vruchtwater zou worden afgetapt. En na de 36 weken werd ik miss ingeleid als ik nog steeds zo benauwd zou zijn als dat ik was. De longen werden enorm verdrukt door het vruchtwater. Toen ik 32 weken was, nam het vruchtwater vanzelf af en normaliseerde het zich. Hopelijk zal het bij jou ook vanzelf weer normaliseren!! Groetjes
Bij mij normaliseerde het zich ook de vorige keer, bij 30 weken zwangerschap. Nu is het weer hetzelfde liedje, gigantische buik. Nu word ik al extra in de gaten gehouden door mn rare bloedwaarden en schommelende bloeddruk, maar ik denk dat het allemaal wel goed komt met het vruchtwater.