Hoi dames, Tot nu toe vooral mee gelezen, maar toch even een vraag! Ik ben ruim 8 weken zwanger en heb de afgelopen twee weken veel last gehad van misselijkheid/braken. Bij de apotheek heb ik vitamine B6 pillen gehaald, die ik 3x op een dag voor de maaltijd slik tegen de misselijkheid. Inmiddels zijn we 4 dagen verder en heb ik nergens last meer van. Heel erg fijn, natuurlijk! Maar... ik maak me ook een beetje zorgen of alles nog goed is met het kindje. Misschien zijn de kwaaltjes als sneeuw voor de zon verdwenen omdat er iets niet goed is? Over precies een week heb ik mijn eerste echo, dus ik moet nog even geduld hebben... Ik ben benieuwd, zijn er nog meer dames die veel baat hebben gehad bij het slikken van Vitamine B6? Fijne dag!
Voor mij was het DE oplossing...na 6 weken misselijk te zijn geweest ging het met de B6 eindelijk over. Na 2 weken ben ik er voorzichtig mee gestopt om te kijken hoe het zou gaan en aangezien ik over de 12 weken grens was ging het ook zonder goed, dus nu slik ik ze niet meer.
Van b6 is wel redelijk bekend dat het goed kan helpen tegen (milde) zwangerschapsmisselijkheid. Blijkt ook uit onderzoek trouwens. Het is ook een onderdeel van emesafene, een medicijn dat veel gebruikt wordt voor zwangerschapsmisselijkheid.
Overigens dat je kwaaltjes nu minder zijn hoeft niets te zeggen over de zwangerschap. Kan zijn dat de b6 helpt of dat jij gewoon meer gewend bent aan alle veranderingen.