ervaring met vocht achter trommelvlies baby en vliegen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama201, 30 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Hallo mijn zoontje van 9 maanden heeft al sinds de geboorte vocht achter het trommelvlies meerdere gehoortesten gehad het verlies is 45 decibel aan beide kanten.

Nu is besloten buisjes te plaatsen. Ik zou van zelf een uitnodiging krijgen hier voor, maar het kan wel eventjes duren

Nu is mijn vraag: wij gaan 30 april op vakantie met vliegtuig

Nu hoop ik dat het natuurlijk gaat gebeuren voor de 30e

Maar wat voor kwaad kan het als je je baby meeneemt vliegen ermee kan het dan zo openspringen door de druk ?

Ik ga zo en zo maandag even bellen of ze al ongeveer een datum weten

2. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Nou...das best sneu eigenlijk...ik heb deze klachten als volwassene gehad en echt waar...het doet zeer!
    Je neemt het risico op een krijsend kind door de pijn aan de oortjes.
    Maarruh..30 april, hoort niet zo lang te duren hoor...voordat je aan de beurt bent. Hier was het binnen 4 weken gepiept.

3. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Nee maar heb al besloten als het niet voor die tijd erin zit dat het denk ik niet door kan gaan

Vorige zomer ben ik met de auto gegaan toen was hij 3 maanden en durfde ik het ook niet aan en buisjes waren nog niet aan de orde

Maar ga zo en zo bellen dat ik het voor die tijd wil hebben hij zit er ook steeds aan en laat ze hoofd hangen heeft duidelijk vaak last en heb ik ook aangegeven

Zou het snurken ook daardoor komen dat doet die namelijk heel erg kreeg hier laatste X niet echt een and woord op

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.817
    2.674
    113
    Ja, als je gaat vliegen met veel vocht achter de trommelvliezen of oorontsteking kan het trommelvlies knappen. Die pijn kun je je zoontje echt niet aandoen qua pijn. Als zijn oorproblemen nog niet over zijn in april zou ik echt niet gaan vliegen. Dit zal de kno arts je ook vertellen als het goed is.

5. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Mijn dochter heeft ook aan beide oren gehoorverlies door vocht achter de trommelvliezen. Meerdere gehoortesten gehad (nu 6) en allemaal slecht. Doorverwijzing naar KNO gekregen na 2x middenoorontsteking en vies loopoor wv 2x antibiotica en na een week zijn de buisjes al geplaatst. Nu zitten ze er alweer 5 dagen in en gaat erg goed!

6. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Ja daar hebben ze niks over gezegd toen die 3 maanden was had die dat ook kon vliegen volgens hun kno arts maar heb ik niet gedaan omdat ik dat dus had gelezen

Maar ik neem aan als de buisjes eein zitten dat het dan geen probleem moet zijn

Oorontsteking heeft die niet echt vaak 1x gehad maar niet heel erg

7. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Met pijn in je oren of met een ooronsteking vliegen is werkelijk een ramp! De keren dat ik het heb gedaan heb ik zitten huilen als een klein kind wat een pijn!dat wens je je niemand toen.

8. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Maar pijn kan ik niet echt zeggen dat ik dat merk niet huilen of onrustig niet ontstoken op dit moment enige is het vocht en gehoorsverlies

Maar ik las dus dat dat vocht druk kan geven en tijdens de vlucht kan kapot gaan

Ik heb gebeld moet morgen opname bureau bellen vroeg en dan vragen wanneer want hij mag ze met 11 maanden dat is dan zo 8 maart maar hoop dat die ze dan ook die maand kan krijgen

Mag dit niet geval zijn dan zit niks anders op dan niet te gaan wat heel jammer voor de andere kids zou zijn

Want ga niet risico nemen dat die zo erge pijn krijg dat kan ik niet

9. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Nou ik heb dus gebeld naar plan bureau staat wachtlijst van 3 maanden.

En in december is dus afgesproken dat buisjes worden en nu is die geen eens aangemeld want er moet nog een vervolg afspraak gemaakt worden

Terwijl de kno arts duidelijk heeft gezegd dat het buisjes worden en ik een afspraak in de bus krijgen zou

De vrouw van het plan bureau zou eventueel met terug werkende kracht de afspraak kunnen maken dat ik dus niet de volledige 3 maanden wachten moet

Want ik had al aangegeven op vakantie te willen en dit kon ook want ja zou maar even pijn doen

Nou mond viel open die pijn is niet te beschrijven als ik het zo lees en dat moet ik dan maar voor lief nemen

Heb gezegd wil dat de kno arts mij gaat terug bellen om kort te sluiten wat er nou gedaan gaat worden

Kan hier echt boos om worden

Hij is ook continue verkouden snurkt altijd open mond

Deel Deze Pagina