Hallo Meiden, Ik moet waarschijnlijk binnenkort een voetoperatie ondergaan. Diagnose huisarts is hallus valgus, scheefstand grote teen, en doorgezakte voet. Dit moet nog bevestigd worden door ortopedisch chirurg, maar HA zei dat ik op een operatie moet rekenen. Wat kun je ongeveer verwachten na de operatie, i.v.m. werk en herstel enzo. Ben je lang uit de running? Groet Snoozie
Ik weet het niet uit eigen ervaring maar mijn moeder heeft dat ook gehad.. Ze hebben toen een stuk van t bot naast de grote teen afgeschaafd en een pin erin zodat haar grote teen weer recht stond.. Ze heeft 4! maanden gips gehad en mocht er echt helemaal niks mee doen.. niet op staan, lopen enz.. Ze heeft er erg veel pijn aan gehad en is denk ik een half jaar niet wezen werken, maar dat kwam ook omdat ze in de zorg werkt en veel moet lopen ed. Hoop dat als jij een soortgelijke operatie moet ondergaan het niet zo lang duurt.. succes ermee!
Jeetje, dat klinkt niet echt hoopvol Maar klopt het dat je moeder er een beetje 'pech' bij had? Want normaal duurt het niet zo lang lijkt me??
Nee klopt.. Volgens mij kwam het doordat er best wel een stuk afgeschaafd/vijlt moest worden.. Ik zie haar morgen denk ik wel en dan vraag ik wel waarom het precies zolang geduurt heeft..
Bij mij is er een paar jaar geleden een stuk kraakbeen verwijderd uit de teen naast mijn grote teen, en vervolgens kreeg ik er een grote pin in. (scheefgroei van mijn teen was de oorzaak) Ik heb geen gips gehad. Wel 4 weken verband eromheen met watten. Al met al was het na een week of 6 klaar. (Alleen ik moet wel eerlijk bekennen dat het bij mij dus geen steek heeft geholpen en ik nog net zon scheven teen heb, als voorheen, alleen nu met een litteken erop)
Chantalll, dat is ook vervelend dat het niet geholpen heeft, hoe kan dit dan, is de operatie mislukt? Heb je ook pijn aan de voet? Het natraject klinkt wel beter, zo'n 6 weken ermee zoet. Maar kon je in die tijd wel gewoon werken?
Nou jah ik had er gelukkig voor die tijd geen pijn aan en nu ook niet. Ik heb het laten doen, in een gedeelte van mijn vakantieperiode. Dit was alleen midden zomer, dus liep ik met 30 graden in een zomerjurkje en een mega pak watten en verband om me pootje... Daarna heb ik gewoon gewerkt, maar ik doe over het algemeen zittend werk, dus dat was geen probleem.
Ik ben er 4 keer aangeopereerd (aan de voet dan) en kan je vertellen, de ene oparatie is de andere niet hoor! Ik was met de één 2 weken aan het sukkelen en daarna nog wel iets en de ander weer iets langer....
ik heb ook 2 keer een voet operatie gehad, 1ste keer wildgroei van het bot verwijderd, daar liep ik met 1 week al zonder krukken door het huis, en na 3 week zonder krukken buiten (officeel 6 week herstel) 2de keer, zelfde voet een amputatie van teen omdat ik pijn bleef houden, helaas had ik pech en ben ik zeker 4 maand bezig geweest (ontstoken tot 2 keer aan toe opengesprongen en salmonella erbij) ik heb beide keren alleen verband gehad, slapen vond ik wel vervelend, ik was een buik slaper en moest nu ineens op mijn rug slapen. gelukkig had mijn moeder bij icare wel een soort ijzeren4kant gehaald waardoor ik geen dekens op mij voet kreeg maar keurig over het geraamte heen(scheelt pijn)
Ik ben er ook aan geopereerd, maar het was niet zo erg dat de teen helemaal scheef stond ofzo. Het was een klein knobbeltje dat ontzettend pijn deed als ik schoenen aan had. Geopereerd onder plaatselijk narcose, niks van gevoeld. Herstel duurde wat langer helaas. Wat ik kon niet volledig op mijn voet staan en ging als het ware meer op mijn hiel staan om de druk te vermijden. Ze hebben wel een schroef erin gezet. Het is inmiddels 4 jaar geleden, zo nu en dan voel ik af en toe een pijnscheut, maar dat is voornamelijk als er regen of onweer aankomt.
hier aan beide voeten hetzelfde probleem (gehad) 1 voet was 1 operatie genoeg, bij de ander heb ik het 2x laten doen. ik had een grote knobbel en een hele scheve teen die onder me andere tenen stond. me hebben bij mij (begreep ik) een 3 hoek uit mn bot gehaald en die andersom teruggeplaatst en die knokkel afgezaagd. 2 weken gips waarmee ik niet mocht lopen en daarna 4 weken loopgips (toen ben ik ook weer gaan werken). m'n schoenen blijven weer heel en kan weer mn eigen maat aan zonder die operatie moest ik schoenen 2 maten te groot omdat anders die knok te pijnlijk was. dus ja vind t zeker de moeite waard, de pijn was de eerste dag vrij erg maar wel dragelijk.
Hier aan doorgezakte voeten geopereerd die ze met pinnen recht hebben gezet. Heb 12 weken gips gehad ( was normaal) en 2 maanden revalidatie .. Dus 5 mnd uit de running voordat ik weer normaal liep en toen moest de andere voet geopereerd worden
Wow, das wel heftig! Heb je al die tijd neit kunnen werken? Hoe heb je dat (indien dat het geval was) met je werkgever geregeld? Ik zit daar namelijk een beetje mee. Heb vorig jaar vanaf eind januari in de ziektewet gezeten vanaf 20 weken zwangerschap i.v.m. terugkerendbloedverlies en vroegtijdige weeen. En daarna gewoon mijn normale verlof er achter aan. Ben een beetje bang dat als ik nu weer met dit op de proppen kom, dat mijn werkgever niet zo blij zal zijn. Denk dan aan de ene kan van dan zal ik wel wachten tot de zomervakantie (werk in onderwijs) maar aan de andere kant heb ik veel pijn aan de voet en zal ik daar ook graag snel vanaf willen zijn....