Ben ik nou zo dom?

Discussie in 'De lounge' gestart door Essenhout, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Argh serieus. Mijn vriend laat zo erg over zich heenlopen! Bah bah bah.
    En het ergste is, ik mag er niks van zeggen! :$

Gister ook. Zijn 'beste vriend' belt of smst normaliter altijd dagelijks. Nu is er in december wat voorgevallen. Hij was aan het stoken tussen mij en mijn vriend, omdat ik niet meer de stad in wilde en mijn vriend moest van hem omdat hij anders een afhaker was. Toen heb ik gezegd; jij was vorige week op de verjaardag van M een afhaker, zijn we dan nu klaar?
    Hij was erg boos, ik moest maar oppassen anders zou hij me aan de grond slaan (ik ben een halve meter groter maar oke. :p).
    Sindsdien heeft hij niks meer laten horen aan mijn vriend, als we hem tegen kwamen bij vrienden, zei hij geen eens hoi.
    Nu belt hij gisteravond om 11uur op, ja kan je over 5 minuten me ophalen, ik moet de auto ophalen bij een vriend, die heeft hem gemaakt.
    En hij gaat ook nog! ;)

Nu heb ik gezegd dat ik vind dat hij hem gebruikt op deze manier. Hij werd ontzettend kwaad, ik mocht daar niks over zeggen, ik mag mijn mening niet geven. :x
    En dit is niet het eerste wat voorvalt, er gebeuren wekelijks wel zulke dingen.

Nu heeft hij gezegd; misschien is het maar beter dat we ermee kappen. :$

ALLEEEEEEN omdat ik niet over me heen laat lopen. Ik mag van hem mijn mening niet geven. Nou, dan heeft ie dus echt mooi pech! Ga voor hem niet kruipen. Ik moet me maar aanpassen. Nou, als er iemand zich aan moet passen, is hij het wel. Hij heeft al zoveel dingen geflikt waar ik me maar aan aanpas.

Heb het helemaal gehad! Denk dat ik inderdaad mijn boeltje maar bij elkaar pak. Ben hier echt boos om. :x

Wat jullie? Je mag toch best zeggen hoe je ergens over denkt of ben ik nou zo dom?

2. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    hai essenhout..
    Nou lees ik natuurlijk alleen dit stukje van het verhaal..
    Maar dan vind ik de hele situatie een storm in een glas water.

Ten eerste is die vriend een kleuter dat hij daar boos om kan worden.
    Ten tweede snap ik niet dat jij je druk maakt om het feit dat je vriend toch die kant op gaat. Wie weet kunnen ze het uitpraten en weer goedmaken
    Ten derde snap ik je vriend niet dat hij om deze situatie bij je weg wil. Als dit al spanning op een relatie gaat zetten vrees ik voor de toekomst en echte problemen.

Mijn reactie is niet lullig of onvriendelijk bedoeld hoor!
    Het was oprecht het eerste wat er bij mij bovenkwam

3. s1986

s1986 Niet meer actief

Niks aan toe te voegen er is volgens mij we meer aan de hand tussen jullie. Omdat je zegt dat het wekelijks zo gaat.

4. Essenhout

Het is wekelijks zo dat hij over zich heen laat lopen, niet dat we ruzie hebben. Hij heeft in het verleden idd een domme fout gemaakt, maargoed, dat is vergeven. Daar gaat het ook niet om.
    Het gaat erom, dat hij dit niet bij 1 persoon doet. Meerdere personen waar hij jaren niks van hoort, omdat ze opeens een vriend(in) hebben. dat gaat uit en opeens moeten ze hem weer hebben. Ik maak me er druk om ja, dat komt omdat het ten koste gaat van onze relatie. Hij zet namelijk alles opzij om een ander maar te kunnen helpen en doen wat zij willen. Maakt niet uit of hij iets met mij afspreekt of niet, een ander is belangrijker. En daarom heb ik er wat van gezegd, maar dat valt dus niet in goede aard, want ik mag schijnbaar mijn mening niet geven zoals gezegt wordt door hem.

5. s1986

s1986 Niet meer actief

Ohh sorry dan. Soms zien ze dat soort dingen zelf niet in. Mn man was in t begin ook zo. En nu na bijna 9 jaar ziet hij het zelf ook in;) hou hoop. Al klopt zijn reactie zeker niet!

6. Essenhout

Pff hoop houden haha. Ik weet niet of ik mezelf zo lang zou kunnen beheersen, duimpje voor jou dat jij dat wel kan hoor!
    Ik hoor straks wel als hij thuis komt van hoe of wat. Wat dat betreft heeft hij echt oogkleppen op.

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Euhm, misschien lees ik het verkeerd, maar heb ik het goed begrepen dat die vriend van jouw vriend, jou gedreigd heeft om tegen de grond aan te slaan?

Als je vriend dat al accepteert van een ander :(
    Dan denk ik dat jullie relatie idd op losse schroeven staat.

8. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Dit klinkt meer als de bekende druppel die een emmer doet overlopen...

9. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Als een vriend van mijn man zegt dat hij me wil neerslaan,heeft die vriend toch een levensgroot probleem.

10. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Juist!

Dit slaat nergens op! Je vriend is groot genoeg om zelf zijn problemen op te lossen of voor zichzelf op te komen. Hij zal je mening wel niet willen accepteren over het feit dat je je overal in mengt. Wie ben jij te bepalen wat hij moet doen of hoe hij moet handelen? Zo zie ik het. Daarom is hij denk ik boos geworden.

11. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    ik vind beide mannen kleuters...en als een vriend zegt dat hij jou wilt neerslaan en je partner zegt er niets over...zou ik met beide klaar zijn. Kom op zeg! hoe oud zijn ze nou?!?

12. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Als ik je verhaal zo lees, vind ik het nergens over gaan. Het maakt uit hoe je je mening brengt, weet ik uit ervaring:p Laat de ander ruimte. Dat jij het niet eens bent met hoe hij met zijn vriend om gaat, is tussen hem en zijn vriend. Ik zou hem vragen hoe hij zich erbij zou voelen en zeggen dat het op mij overkomt alsof hij een deurmat is. Alleen je vriend kan op zo'n moment bepalen waar hij staat en niet jij. Anders schrijf jij hem net zo goed de wet voor. Ik kan me voorstellen dat hij daar niet in mee wil. Net zo min dat jij wil horen hoe je moet zijn/doen. Je bedoeling is waarschijnlijk wel goed, maar de strijdvaardigheid waarmee je je mening op de tafel legt, roept weerstand op en dat kan ik begrijpen.

13. Kwekijzer

Misschien helpt het als je zegt "we hebben dat afgesproken en je liet iemand anders voor gaan, dat kwets me, heb je er een reden voor"? Of zoiets, dan kun je samen praten over het hoe en waarom zonder verwijten te maken. Meestal leverd dat meer op. Al vraag ik me af of het in deze situatie nog zin heeft? Jullie gaan wel heel speciaal met elkaar om, ik kan me daar sowieso al niets bij voorstellen eerlijk gezegd.

14. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Tja je kunt er wat van zeggen, maar aan de andere kant zal je vriend het zelf moeten weten toch?
    Ik zou wel eens duidelijk vragen waarom hij met jou wil kappen.
    Wonene jullie samen?
    Als jullie allebei nog thuis wonen kan ik me voorstellen dat je vriend denkt; waar bemoei je je mee.
    Als jullie wel samen wonen, mag je er op zich best wat van zeggen/de vraag is alleen of hij zich er wat van aantrekt.
    Succes ermee.

15. Essenhout

We wonen samen ja.
    En ik schrijf hem helemaal niet de wet voor. Ik heb hem gevraagd hoe hij denkt over het feit dat mensen zo tegen hem doen. Dat ik vind dat die mensen hem gebruiken.
    Ik heb niet gezegd je mag er niet naar toe of doe dit of doe dat. Want idd. Wie ben ik om dat te zeggen.
    En ja, mijn vriend heeft dat gehoord, van dat neerslaan, maar hij zegt er niks van. Puur omdat hij geen ruzie wilt en het niet durft. Hij durft geen nee te zeggen, hij durft niet te zeggen hoe hij ergens over denkt omdat hij bang is dat mensen hem dan niet meer morgen. Dat komt mede door zijn verleden, hij doet alles voor een ander, maar denkt niet aan zichzelf. En aangezien wij samen zijn, denkt hij ook niet aan mij en wil hij dus niet dat ik mijn mening geef over bepaalde dingen, omdat hij denkt dat wat hij doet het juiste is.
    En ja, ik mag van hem ook niks zeggen tegen die jongen, die zei ik sla je neer. Want dan veroorzaak ik weer ruzie... Die jongen heeft een gebruiksaanwijzing dus daarom moet iedereen maar goed vinden wat hij doet en hoe hij doet. Nou sorry, maar ik hou mn mond daar dus echt niet voor!

16. Essenhout

Over het feit dat jij je overal in mengt?
    Misschien moet je geen dingen zeggen die niet waar zijn, aangezien je ons niet kent.
    Ik meng me namelijk helemaal nergens in, maar als ik iedere x aan de kant geschoven wordt door mensen die hem gebruiken, dan mag ik daar toch best een keer wat van zeggen ofniet soms.

17. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Je vriend is toch oud en wijs genoeg om zelf te beslissen of hij naar die vriend gaat of niet.
    Maar als er elke week zulke voorvallen zijn. Kun je of accepteren dat je vriend zo is of anders idd kappen zoals je vriend al aangeeft.

18. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik vind dit een heel kinderachtig verhaal, ik bedoel hou oud zijn julie allemaal als ik vragen mag? Echt een kleuter reactie ik sla je neer:(
    Nou sorry hoor iemand die dat tegen mij zou zeggen zou het waarschijnlijk niet overleeft hebben want mijn vriend zou het gewoon niet pikken.

Aan de andere kant snap ik ook dat het voor jou erg moeilijk is om te zien hoe hij over zich heen laat walzen, maar meid hij moet het zelf zien en zelf oplossen dat kan jij niet doen al zou je zo graag.

Succes en breng de twee jochies naar het kinderdag verblijf.

19. Essenhout

Ze zijn 27 en 28, maar idd, een stel kleuters nog wat dat betreft. Mijn vriend niet, maar die jongen wel. Dat is het probleem en iedereen heeft er altijd maar vrede mee. Prima voor hun, maar ik wens niet zo behandeld te worden.
    Vriend zegt altijd; jij staat op de 1e plek en ik weet dat ik dat niet aan je laat merken.
    Ja, wat moet je dr dan mee. Mee leren leven? Dat wordt heel lastig denk ik. Zal ik hem zo ook wel zeggen, als hij uberhaupt thuis komt. Hij is normaal al 3kwartier thuis en nu nog steeds niet.

20. Kwekijzer

Dat is wat ik zou doen, maar ik ben ik en jij bent jij en je moet doen wat bij je past. Begrijp dat het voor jou een lastige situatie is. Misschien helpt het om eens met een vriendin te kletsen ofzo.

Deel Deze Pagina