Dag meiden, ik ben 8 weken zwanger. Ik kreeg van mijn buurvrouwhaar angelsound te leen. Vanaf 8 weken kon zijn het hartje al vinden. Nou is dat heel uitzonderlijk, maar ik wil het toch gaan proberen. Zijn er meiden die het ook al zo vroeg hebben gehoord. En hoe laag zat je dan met de angelsound? Tips zijn graag welkom en dan ga k het gewoon proberen. Nee heb ik, ja kan ik krijgen toch? Ik hoor ook wel eens dat ze niet direct het hartje kunnen vinden en horen, maar wel de baby horen bewegen. Hoe klinkt dat dan precies? misschien dat ik dat wat sneller kan spoten dan het hartje. En ik snap wel dat het te vroeg is en de kans heel klein is, maar ik wil het gewoon proberen, wie weet. Dus ik hoef niet allemaal dingen te horen dat het te vroeg is, dat weet ik ook wel, maar wil het gewoon nu ik dat dingen in huis heb proberen. En zal dus ook niet on de stress schieten als ik hem nog niet kan horen. Hoop dat er dames zijn die me een beetje op weg kunne helpen hiermee
Volgens mij wordt het gebruik voor 12-14 weken afgeraden ivm dat het slecht zou zijn voor het vruchtje, verhoogde kans op miskraam...Dat is tenminste wat mij verteld is (door een vk) dus ik zou het eerst even uitzoeken voor je hem gebruikt meis!
Ik zou even nagaan bij je vk/gyn wat zij van het gebruik van een dopler vinden....die van mij was er heel stellig in dat je dit over moet laten aan de proffesionals! Hier werd ook pas vanaf de 12e week geluisterd bij de vk. Zoek ook eens op internet bij heel veel vk praktijken staat ook info op de site. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten wat je doet!
Dit is mij ook verteld door de gyn. Eerste keer dat wij het hartje mochten horen was dan ook bij de termijnecho met 12 weken. Ik zou 'm dus zelf niet gebruiken tot die tijd.
Je geeft het zelf al heel expliciet aan in je bericht, omdat je natuurlijk wel weet dat de meningen over het gebruik van een doppler in het algemeen al best verdeeld staan, laat staan met jouw termijn al, maar ik denk dat de kans errrrrg klein is dat je met 8 weken al iets gaat horen. Ik snap dat het heel spannend is, 'stel je voor dat', en als je het echt wil, moet je het ook zeker doen, maar wanneer ik mijn doppler gebruik, is dat toch echt om even de bevestiging te krijgen dat mijn kindje het 'nog doet', jij gaat die bevestiging dus nog wekenlang niet krijgen in het ergste geval. Wil je jezelf toch continue die (onbewuste) stress aandoen? Ik kon 'm zelfs af en toe op een latere termijn niet vinden en schoot dan toch al in de stress. Maar als jij daar minder moeite mee hebt, kun je het inderdaad altijd proberen. Je moet echt heel erg laag met de doppler gaan zitten. Echt net op/boven je schaamstreek zeg maar.
Het gebruik voor 14 weken wordt echt afgeraden.Het is niet bewezen dat het schadelijk is,maar ook niet bewezen dat het niet schadelijk is.De onderzoeken lopen nog.Voor de zekerheid gewoon niet doen dus.
Mijn vk wou tot 13 weken niet eens met haar eigen professionele doppler luisteren, omdat het niet bewezen is dat het volledig onschadelijk is. Je kan het dus doen als je het echt persee wilt, maar ik zal het je niet adviseren
Ook hier werd het uitdrukkelijk afgeraden om voor de 12 weken te gebruiken vanwege kans op miskraam. Maar je baarmoeder zit nog achter je schaambot, dus als je toch perse wilt, zult je ter hoogte van je schaambot moeten zoeken.
Het klopt niet helemaal.Het is niet bewezen dat het de kans op een miskraam vergroot,of de kans op andere complicaties.Maar het is ook nog niet bewezen dat er geen Risico's zijn.Daarom dus inderdaad niet doen.
Oke meiden, bedankt voor jullie reacties. Wel jammer want er is inderdaad nergens bewezen dat het schade aanbrengt. Mijn gyn zei ook dat het geen kwaan kon, maar daar zijn de meningen dus over verdeeld. Ik kan me voorstellen als je veel vaak en lang aan het zoeken en luisteren bent. Maar eventjes lijkt mij niet meteen dat het een miskraam uitlokt. Lijkt me wat frapant. Ik ga wel even wachten met zoeken ook omdat het mss nog wat vroeg is en denk even verder na. Bedankt voor jullie input dames!
Hoi hoi. Ik k9n har hartje met 9 weken horen. Het zacht maar toch overduidelijk. Mijn vk deed en doet er echt niet moeilijk over hoor. Ze luisteren zelf ook met zo'n ding en ook bij de echo bij 7 weken hebben ze het hartje laten horen. Mijn vk heeft het er meer over dat je zelf niet in de stress zit als je niks kunt vinden. Ik zou wel wachten tot je de eerste echo hebt gehad (weet niet of je die al hebt gehad?) Maar dan weet je wel zeker dat er iets zit. Je niet zelf de keuze maken. Ik luister zelf elke week 1 keertje.
Ik heb hem bij beide zwangerschappen al vroeg gebruikt. De reden waarom veel gyn's of verloskundigen hem afraden, is omdat er een hoop vrouwen in paniek raken als ze geen hartje kunnen vinden. Schadelijk lijkt me sterk Hij word overal ter wereld verkocht (en is dus veilig getest) Bij mijn dochter vond ik het hartje rond de 11 weken geloof ik. Bij mijn zoontje al eerder (zelfs eerder dan de vk met haar doppler) ik dacht met 9 weken al
Hier voor t eerst grbtuikt bij 10 weken en kunnen vinden! Heeft mij echt geholpen! Maar ook hierna nog momenten gehad dat we t niet konden vinden en dat geeft stress, veel stress. Ik zou jog een paar weken wachten..
Hier het hartje voor het eerst gehoord met 11 weken. En wat is dat een prachtig geluid!! We hebben het hartje altijd kunnen vinden en zijn super blij dat we de doppler hebben gebruikt. Daarmee voelden we ons onwijs verbonden met ons kleintje in de tijd dat ik hem nog niet voelde bewegen. Echt heerlijk!
Fijn om jou bericht ook te lezen, leuk dat je het zo snel al kon hiren. Misschien wacht ik ook nog een weekje. Heb met 6 weken al mijn eerste echo gehad. Dus er zit evht wat. Maar wss dieper dan ik kan vinden of bereiken.
Ik lees nu pas je handtekening trouwens. Wat onwijs geweldig dat je na al die jaren zwanger bent! Gefeliciteerd
Ik heb het hartje met 10 weken horen kloppen. Je moet idd precies op het schaambot en dan ietsje daarboven goed zoeken. Mijn tip: gebruik veel transmissie gel en zoek heel langzaam want je hoort een hoop herrie als je de angelsound over je buik beweegt! Ik moest hem ook best wel hard zetten omdat je meer op zoek bent naar het geluid van een treintje dan naar dat hartje wat je gewend bent te horen bij de vk. Het is natuurlijk maar een huis tuin en keukending😁 Over eventuele schade, tja als je heel kort luistert kan het echt geen kwaad. Ik luisterde ongeveer 10 seconden. Succes!