Hoi meiden, Ik snap niet zo veel van mijn cyclus momenteel.. Net een ovulatietest gedaan, omdat ik deze wil gaan gebruiken en deze geeft aan dat ik vandaag vruchtbaar ben.. Hoe kan dat? Ik heb altijd een cylcus van 30 tot 34 dagen? Ik zit nu pas op dag 15 en met 7/8 dagen zou ik pas een eisprong hebben.. of is dit wel mogelijk? Of is het gewoon een valse test?
Als je een cyclus hebt van 30 dagen dan is het goed mogelijk dat je op dag 15 een positieve ovutest hebt. Ik heb een wisselende cyclus van 30 tot 35 dagen en bij mijn 30 dagen cyclus heb ik ook bijna altijd een positieve ovutest op de 15e dag. Ik zou maar gaan klussen, binnen nu en 48 uur heb je waarschijnlijk je eisprong! Welke ovutesten gebruik je eigenlijk?
Ik wilde het net gaan vragen. Welke ovulatietesten gebruik je. Ze zijn volgens mij niet allemaal even betrouwbaar. Misschien is je cyclus deze maand nu net wat ander. Net zoals Emma zegt, wanneer deze nu positief is springt je ei binnen 48 uur en zit je ongeveer op en 30 dagen cyclus.
Oke, dat zou natuurlijk mogelijk zijn! Ik heb de ovu-test van de Kruidvat gebruikt, ik hoor daar wisselende verhalen over... Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Tja, wat vind ik ervan . Ik heb ze een aantal maanden gebruikt en was er wel over te spreken, tot ik een cyclus 3 dagen achter elkaar een positieve ovutest had. Toen ben ik de digitale van Clear Blue gaan gebruiken en nu vind ik die streepjes ovutesten niks meer . Ik zat me altijd blind te staren op die teststreep en vroeg mezelf vaak af of hij nu wel echt positief was. Met de Clear Blue krijg ik een smiley of niet, nu weet ik na een half jaar ovutesten ongeveer wanneer ik een positieve kan verwachten en tot nog toe heeft de Clear Blue het steeds op het juiste moment aangegeven.