Vanaf wanneer baby veilig in bed bij je?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Troetelbeertjes, Mar 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Hoi!

Vanaf wanneer kan je baby veilig bij je in bed slapen wanneer jij zelf ook slaapt? En een dekbed hebt.
    Mijn man en ik zijn allebei lichte slapers, dus we zijn niet bang om op de baby's te gaan liggen, maar we vinden het toch eng in verband met verstikkingsgevaar en het dekbed. Daar wordt tenslotte voor gewaarschuwd.

Wanneer deden jullie dit? En wanneer mag het officieel (volgens richtlijnen)?

Groetjes!

2. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Waarom zou je dit willen?
    Ik heb ons zoontje altijd in zn eigen bedje laten slapen en we nemen hem alleen bij ons in bed bijvoorbeeld in het weekend smorgens om lekker te kroelen. Maar slapen? Nee, altijd in zn eigen bed!

3. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik denk er net zo over, hier ook altijd slapen in eigen bed. Waarom zou je ze bij je in bed nemen, zeker als je er 2 hebt?
    Even offtopic: prachtige namen heb je je zoontjes gegeven!!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik weet dat een dekbed pas mag vanaf 2 jaar. Tot die leeftijd is het niet zeker dat ze het dekbed wegduwen als ze het te warm krijgen/ ademnood hebben..
    Dus als je met de kleine wil slapen zou ik zelf een (dikkere) pyama aandoen, en alleen een laken gebruiken.

5. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,810
    4,192
    113
    Hier hetzelfde verhaal.
    Alleen als ze erg ziek is komt ze bijons in bed maar leggen we haar over zodra ze slaapt

6. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    ons zoontje (slechte slaper) slaapt al vanaf het begin veel bij ons in bed.
    de eerste maanden lag hij op zijn aankleedkussen helemaal bovenin onder zijn eigen dekentje en laken. wij hebben 2 losse dekbedden en die krulden wij om ons heen zodat ze niet bij hem in de buurt kwamen.... veilig dus.
    nu is mijn zoontje een stuk ouder, en als hij bij ons slaapt ligt hij nog steeds bovenin, in zijn slaapzak en nog steeds niet in de buurt van onze dekbedden. doordat hij tussen ons in ligt, heeft hij niet nog een deken nodig en is zijn pyama en slaapzak warm genoeg.

ik heb geen idee of hier richtlijnen voor zijn, en wat die dan zouden zijn.

7. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Toen ons meisje nog heel klein was tot ongeveer 6 maanden sliep ze wel eens op het aankleedkussen met haar eigen dekentje en slaapzakje aan tussen ons hoofdkussens in.

Later ging ze gewoon tussen ons in liggen, maar dan met haar hoofdje echt heel hoog...dus ze ligt hooguit met haar voeten onder de deken...En dan slaapt ze gewoon met haar slaapzak aan.

Sinds vorige week maandag echter slaapt ze in haar eigen bed onder haar eigen dekbed....(1pers) en nu word ze dus snachts nooit meer wakker...ze heeft nog niet bij ons geslapen en voorheen wel 1 keer per 2 weken ofzo....dan droomde ze en werd ze bang....of werd wakker van haar hoofd te stoten of haar voeten zaten vast.

Het is wel nu slaapt ze zonder slaapzak omdat het dekbed gewoon veel warmer is voor haar....dus ik zou ze nu ook gewoon zo tussen ons in leggen als ze daarom zou vragen.....

Succes ermee, en het is gewoon goed kijken en zelf beslissen of het veilig is of niet...

8. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Gijs haal ik heel soms eens bij me in bed, smorgens.. Als ik dan toch al wakker ben..

Maar hem bij mij/ons in bed om te slapen.. Dat zie ik echt niet zitten...

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Onze dochter heeft het eerste jaar van haar leven tussen ons in geslapen (eerst een tijd met de kinderwagenbak op ons voeteneind. Klinkt eng maar was helemaal ingebouwd en veilig)
    En sinds 2 maanden slaapt ze in een co-sleeper. Zou dat niet wat voor jullie zijn?

10. Troetelbeertjes

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Bedankt voor de reacties!

Het gaat mij er niet om om de jongetjes 's nachts bij ons te hebben. Dan slapen we alle vier slecht, zeker omdat de ruimte dan te beperkt wordt.

Maar soms is eentje bijvoorbeeld op een zondagochtend vroeg onrustig, en slaapt bij jou dan nog rustig een uur of twee door, zonder ook zijn broertje wakker te maken. En hoewel ze nog niet ziek zijn geweest, gaat dat wel een keertje gebeuren. En dan wil ik ze wel bij me kunnen nemen.
    Behalve dat ik veel lichamelijk contact goed vind voor de veilige hechting van een baby, heb ik toch zelf ook veel behoefte aan wat extra slaap ;).

Vandaar mijn vraag. En af en toe is het gewoon erg gezellig. Maar met een dekbed zal ik dus uitkijken.

11. Troetelbeertjes

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Dank je :D:D

12. kahrin

kahrin Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,020
    0
    0
    Tijdens de borstvoeding viel ik altijd al in slaap, dus sliep de kleine uk in mijn armen (ik gaf in bed zittens bv, dus met kussens in mijn rug en kleine op voedingskussen).

Af en toe slaapt ze tussen ons in, als ze ziek is of uit d'r doen. Maar over het algemeen in haar eigen bedje.

13. adi

adi Niet meer actief

Dit gebeurt hier ook regelmatig, met name als eentje niet lekker is, en anders de andere wakker gaat maken.

Wij leggen de baby altijd op de verschoningskussen tussen onze kussens in. Baby in de slaapzak en eigen lakentje overheen (die van de kinderwagen).
    Ik zou wel een handdoek op de kussen leggen (ondanks de kussenhoes) omdat deze van plastic is en de baby daardoor erg kan gaan zweten.

14. Troetelbeertjes

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Dit gaan wij dan ook doen! :)

15. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Juliën en ik slapen ook sporadisch in ons bed. We leggen hem dan tussen ons in onder zijn eigen lakentje en wij hebben ook twee losse dekbedden. Ook letten we op dat hij niet te dicht in de buurt van onze kussens ligt. Heerlijk toch? Echt pedagogisch verantwoord is het niet, maar zo af en toe wel heerlijk om mijn slapende ventje naast me te kunnen bewonderen. ;)

16. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mijn zoontje heeft van zijn 4 tot 16 mnd bi mij in bed gelegen... Gewoon naast mij onder de dekbed...

Share This Page