Na 6 weken full-time gekolfd te hebben dronk Hidde eindelijk aan de borst! Maar nog wel met tepelhoedje. Ik merkte wel dat hij erg onrustig was, vooral in de nacht. Nu zijn we er achter dat hij heel veel lucht binnen krijgt met de borstvoeding, omdat hij niet goed hapt met het tepelhoedje. De afgelopen dagen waren heel vermoeiend (we waren ook nog eens logeren bij mijn ouders aan de andere kant van het land) en hij was gisteravond ook weer moeilijk stil te krijgen. Je hoort zijn buikje en hij laat veel winden. Dus gisteravond besloten om toch weer te kolven en de fles te geven voor een tijdje... En proberen of hij zonder hoedje bij me wil gaan drinken! Het voelt wel weer als een tegenslag...
Balen! Maar joh, hij krijgt nog steeds jouw voeding, heerlijk toch! Waarom kan hij niet live aan de borst drinken?
Mopje Balen dat het zo moeizaam loopt. Zeker omdat je het zelf als een 'falen' ziet. Maar zo moet je het niet zien hoor! In het begin is kolven echt wel intensief (je moet eigenlijk alles 2x doen, maar uiteindelijk krijg je ook hier een soort ritme/natuurlijk handelen in en gaat het allemaal in 1 moeite door (en kijk eens hoe vaak je moet kolven, ik kolf nu nog 4-5x per dag en heb al grote delen voeding over die in de vriezer liggen. Dan is het niet zo intensief als 7-8x kolven op een dag. Heb je iets meer rust. En als het even kan, ga niet midden in de nacht kolven. Je rust heb je ook hard nodig..... Ik kolf fulltime, gewoon omdat ik het prettiger vind.
Heb je er al een lactatiekundige bij gehad? Persoonlijk zou ik daar voor kiezen om te kijken of je samen zover kunt komen om zonder tepelhoedje te voeden. Mocht dat niet lukken, kan zij je aanleren hoe je goed aanlegt met een tepelhoedje, want dat komt wel precies. Hier 23 maanden gevoed met tepelhoedje en verder probleemloos, hoewel ik straks bij nr 2 graag zonder wil voeden.
Voor dit weekeind misschien kolven, maar wel blijven aanleggen, met of zonder tepelhoejde, en absoluut lactatiekundige erbij halen maandag! Zou me niet verbazen als jullie met fikse zuigverwarring zitten.
ohw meid naar! hier trouwens ook veel lucht in de darmpjes, infacol doet wonderen. Mini hier telkens bij de 2e borst zonder hoedje geprobeerd aan te leggen, dan was hij rustiger, zo waren we met 2 dagen van het hoedje af (ben nog wel nog steeds met hem aan het oefenen op mooi groot happen, soms hapt hij mis of erg klein en dat doet zeer!
Krampjes zijn er nog steeds, dus ik denk niet dat het aan het tepelhoedje ligt! We zijn vandaag met infacol gestart, hij boert en windt wat af vandaag... Ik heb al veel contact met de lactatiekundige in het ziekenhuis, het plan was eerst volledig aan de borst en dan het tepelhoedje afleren... Morgen nog een dag zonder bv aankijken en ik hoop hem maandag weer aan de borst te leggen, ik mis het nu echt!
He, wat jammer zeg! Het leek zo goed te gaan....! Ik hoop voor je dat hij het snel weer oppakt, maar ik kan me voorstellen hoe je ervan baalt! Infacol hebben wij trouwens ook gebruikt, maar was hier zeker geen succes... Haar darmpjes zijn denk ik te gevoelig voor dat soort middelen. Succes maandag met de LK! GRTZ.
Ik zou echt proberen om door te zetten met de bv. Wie weet ligt het wel helemaal niet aan het feit dat hij aan de borst drinkt dat hij krampjes heeft! Hier ook ft gekolfd in het begin, had ik hem net aan de borst was hij heel onrustig. Gestopt omdat ik dacht dat het aan het aan de borst drinken lag, bleek achteraf reflux te zijn en heb hem nooit meer aan de borst gekregen. Als hij drinkt aan de borst, aan de borst laten en nog eens contact opnemen met de lactatiedeskundige volgens mij!
Het gaat vandaag al beter met hem. De infacol lijkt te werken, morgen nog fles en als het dan goed met gaat ga ik weer een paar voedingen live doen! Daar heb ik zin in! (ik heb even genoeg van de afwas!)