welke kv i.c.m. bv

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door rebekka84, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Hoi,

Ik kan elke moment bevallen van de 2e en wil weer borstvoeding geven. Ik wil wel voor het geval dat kv in huis hebben al is het maar als bijvoeding. Vorige baby (was ook wel prematuur) had in het begin teveel moeite met de borst waardoor ik eerder heb moeten stoppen dan ik wilde.

Welke kv kan ik er het beste bij halen? Ik wil in ieder geval weer nutrilon, had zoon nr 1 ook, maar kan ik dan het beste standaard of hypoallergeen pakken? In principe geen allergieën hier.

Ik zal wel de reactie krijgen dat bijvoeden niet hoeft etc. Ik laat het pak ook echt wel dicht als de bv goed loopt ;).

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik koos destijds voor HA. Vooral omdat er bij mij in de familie veel allergieën voorkomen, maar ook omdat ik had begrepen dat HA het beste combineert met borstvoeding, ook voor kinderen waarbij allergie geen rol speelt. MAar waarom het nou precies het beste combineert? Heb wel eens gelezen over een beschermend laagje dat BV in de darmen maakt, en dat standaard voeding dat laagje een beetje zou aantasten, maar ik weet niet meer uit welke bron ik die informatie heb, en dus ook niet of die betrouwbaar is.

Kan het me wel voorstellen hoor, dat het je rust geeft om alvast wat kv in huis te hebben.

3. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Bedankt voor je snelle reactie. Dan zal ik wel HA halen. Je reactie klinkt bekend, dus die info zal wel kloppen.
    Hopelijk heb ik het niet nodig, maar het geeft inderdaad een rustiger gevoel. Desnoods kan het pak weg, maar ik heb wel de keuze.

4. happymama

happymama Niet meer actief

ik wilde ook jutrilon omdat ik die bij me dochter toen ook gebruikte alleen zoon lief luste dit echt niet , liet alles uit zn mond lopen ... dus nu heeft hij friso en die drinkt ie goed , die schijnt ook t meest naar bv te smaken

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Het niet pakken van de borst hoeft geen reden.tot het geven van kunstvoer te zijn. Je kunt dan ook afgekolfde melk geven.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik zou idd kiezen voor HA van een mekr waar je je goed bij voelt, evenueel kleine verpakking zodat je niets weg hoeft te gooien als er maar een beetje nodig is.

7. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Hypo-allergene voeding wordt aangeraden i.c.m. borstvoeding. Ik weet niet met welke reden. Het is lichtverteerbaarder dan de standaardvoeding. Wellicht heeft het daar mee te maken.

Van Nutrilon bestaan er kleine pakjes met vijf poederzakjes. Misschien handig om aan te schaffen.

8. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    bedankt voor de reacties. Natuurlijk houd ik als volgorde live/afgekolfde melk en dan pas kv aan. Maar heb voor het geval dat nu ha melk in huis gehaald.

9. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik snap heel goed dat je wat thuis wil hebben hoor, van nytrulon zijn zakjes te koop voor een paar voedingen, da. Hoef je heen grote bus te halen. In het ziekenhuis gaven ze mijn dochter nutrilon ha bij de borstvoeding.( dit kwam na de ks slecht op gang en ze had dus niet genoeg, en ze was ziek dus ze moest goed op.krachten komen,)

Suc6 met bevallen.

Deel Deze Pagina