Hoi dames, Tot wanneer waren jullie in de zwangerschap sexueel actief? Hadden jullie de gehele zwangerschap nog "zin" ? En hoe ging je partner hier mee om? Op het moment ben ik 29 weken zwanger en heb vanaf het begin tot nu eigenlijk veel meer zin in sex als normaal. soms als we van positie willen wisselen kost het wat moeite en denk mijn partner dat ik pijn en last heb en wil dan stoppen. wat zijn voor jullie de fijnste posities en wat juist niet? Waar lopen jullie tegenaan tijdens de sex?
ik heb er dus totáál geen behoefte aan, komt ook door de misselijkheid die ik al heb sinds week 6, en de maagpijn. Arme man.
Altijd een beetje hetzelfde gebleven alleen nu deze laatste weken wat minder. Ik ben blij als mijn buik niet meer in de wegzit
In de eerste 3 maanden had ik er niet veel behoefte aan door lichamelijk klachten (misselijk, verminderd libido, algemene geïrriteerdheid, ....). Daarna begon de zin weer toe te nemen, maar niet meer of minder dan voor de zwangerschap. Meestal vrijen we in het weekend zo'n 2 of 3 keer. Mijn man komt door de week ook wel aan zijn trekken, maar dan wordt het handwerk . Alleen is er weinig keuze meer qua standjes. Buik zit al in de weg en harde buiken maken het soms wat lastig. Maar dat houdt mij niet zo tegen. Bij mijn eerste vreeën we tot het eind. Na de bevalling (na het herstel natuurlijk) vond ik sex zelfs lekkerder dan ervoor. Orgasme was veel sterker en ook het gevoel.
Ik heb er wel zin in maar mijn man niet. In de 18 weken dat ik zwanger ben hebben we het misschien 3 keer gedaan. Hij voelt zich er echt niet prettig bij dat die kleine erbij is wat ik ook zeg. Voor de grap maakte ik de opmerking "ben je bang dat je m in zijn oog spuit"... nu gebeurd er dus helemaal niks meer
Ik heb ook veel meer zin gehad sinds ik zwanger ben gelukkig. En hier doen we het ook regelmatig, zo'n 3-5 keer per week denk ik. Zolang ik mij nog in goede posities kan blijven draaien blijven we dat denk ik ook wel doen tot het bittere einde hahaha. Alleen missionaris lukt soms niet zo goed meer omdat m'n buik dan heel erg in de weg zit, maar er zijn zoveel standjes dus er is altijd wel een manier
Eerste zwangerschap had ik net zo vaak zin als daarvoor, tot aan 2 dagen voor de bevalling nog sex gehad hoewel het toen niet echt handig meer was. Wij deden het, toen mijn buik groter werd, voornamelijk op de zij dus lepeltje-lepeltje. Dat was toch het handigste Bij de tweede heb ik de hele zwangerschap totaal geen zin gehad op een enkele keer na. We deden wel andere dingen maar ook niet zo vaak als eerst. Combinatie zwanger zijn en een kleintje van nog geen jaar waren hier voor mij de aanleiding van denk ik. Ik denk dat we in deze zwangerschap in totaal 5 keer sex gehad hebben. Bij beide zwangerschappen vond ik het minder worden naar mate m'n buik groter werd. Verschillende posities gingen niet meer en het bewegen van de baby hielp ook niet echt.
Heel simpel: niet. Vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was tot nu aan toe. Pas als de baby eruit is, voelt het voor mij weer veilig en prettig om seks te hebben.
De eerste 12 weken, niet. Ik was erg bang weer een miskraam te krijgen. De laatste keer was de ochtend voordat m'n vliezen braken
Wij hebben nog steeds seks, al is het nu met minder regelmaat (ben 33 weken). Als ik op mijn zij lig gaat het prima, maar ook op de "normale" manier kan het nog wel. Wij hebben de eerste weken na de ivf ook gewacht, tot een goede echo met 7,3 weken. Uit voorzorg (al mocht het twee weken na de terugplaatsing wel gewoon weer) en omdat ik na al dat gedoe down there echt even geen zin had. In het tweede trimester was het echt feest en nu is het rustig maar nog steeds fijn. Na een orgasme heb ik wel een harde buik maar dat trekt snel weer weg en doet geen pijn. Mijn partner is er blij mee dat het nog goed gaat, al had hij er in het begin ook geen moeite mee om even te wachten. Dat zal hij straks na de bevalling ook moeten.
Het werd in het begin minder bij mij, was veel moe en sliep onnoemelijk veel .. In het 2e trimester knalde we er letterlijk tegenaan en nu is het soms moeilijk met mn buik die in de weg gaat zitten .. Mijn vriend is niet de slankste namelijk, maar het genot is er nog wel, ben benieuwd tot hoelang!
Wij hebben nu wel minder sex dan tot een paar maanden terug. Nu denk ik 1 a 2 x in de week, voorheen was dat wel 4/5 x in de week. Dat komt meer omdat ik mijzelf nu niet echt meer aantrekkelijk vind haha en met zo'n dikke buik is het ook niet altijd makkelijk. Daarnaast heb ik er de laatste paar maanden zelf geen "plezier" meer van.. op 1 of andere manier wil dat niet meer lukken
Wij zouden nog sex hebben op vrijdag 27 juni, maar toen ik naar bed wilde gaan, had ik ineens bloedverlies. Ik vond de 'gewone' houding niet meer zo fijn, drukte te veel op mijn buik, maar op z'n hondjes, of liggende 'hondjes' ging wel goed. Liefs,
Ik heb ook de gehele zwangerschap elke dag sex, tot vandaag aan toe (38 weken overmorgen).vooral in de tweede trimester heel veel zin gehad.. Wel tot 2 of 3 x per dag.. Tot 30 weken nog veelee standjes kunnen doen, maar nu me buik toch wel erg aanwezig is lig ik meestal op me linker zij en hij achter me en dan hij dat me rechter been vast houd.. ( haha beetje gênant dit ) En soms ook nog een vibo erbij om het nog wat lekker te maken hahaha Na me orgasme ook wel een harde buik maar als ik even naar de badkamer loop is het zo weer normaal Ik ben ook zeer benieuwd hoe het zal gaan na me bevalling ..
Hier de eerste twaalf weken niet omdat ik niet wilde want ik was bang dat er iets mis ging ofzo haha. Daarna juist vrij veel zin tot week 36 (toen vond manlief het niet meer zo omdat de baby dan ook echt actief ging draaien in mijn buik) en na 6 weken na de bevalling begonnen we weer
tot een week of 15/16 heel veel ik had onwijs veel zin.. Vanaf toen tot vorige week vrijwel niets meer... En nu heb ik ineens weer heel veel zin T gaat alleen allemaal niet meer zo makkelijk haha.
ik had voornamelijk in het hele begin geen zin, maar later juist wel...bij de eerste een week voor de bevalling sex gehad puur om te kijken of hij dan wel zou komen (geboren met 42w3d) met een grote buik niet echt comfortabel.... en er was daarvoor twijfel of er wel of niet een hoge vliesscheur was dus mocht het niet meer. bij de tweede geen idee volgens mij een paar dagen ervoor nog bij hem braken de vliezen en kreeg geen weeen dus dan moet je afwachten en dan mag je niet meer intiem zijn was overigens ook hoge vliesscheur maar hier was er vruchtwater aangetoond. (geboren met 38w5d) bij de laatste de ochtend dat in de middag de vliezen braken....overigens ook hier geen weeen gekregen(geboren met 37w2d).
De eerste 12 weken eigenlijk niks, gewoon omdat we erg voorzichtig waren. Daarna denk ik nog zo'n 4 keren seks gehad t/m afgelopen zondag. Sowieso hebben wij geen gigantisch libido, ook nooit gehad trouwens We hebben met 16, 21, 24 weken en afgelopen zondag nog seks gehad. Maar dat zal ook echt de laatste keer zijn tot na de bevalling want het ging helemaal niet zo soepel, we leken we 2 klungelige tieners die de eerste keer seks gingen hebben Sowieso heb ik behoorlijk BI en gigantisch last van mijn rug nu ik de morfine aan het afbouwen ben dus het is ook echt niet fijn meer maar vond het zo sneu voor mijn man, maar hij vond het ook maar onhandig dus gelukkig vindt hij het ook wel goed geweest tot na de bevalling