Geen bloedverlies meer in stopweek

Discussion in 'De lounge' started by ikkie97, Jan 7, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,899
    3,931
    113
    Ik weet niet zo goed in welk ander subforum ik dit moet plaatsen aangezien het niet past bij kinderwens oid.
    Dus dan maar hier.
    Ik heb sinds een aantal maanden geen bloedverlies meer in de stopweek (slik anticonceptiepil). Af en toe een klein beetje bruine afscheiding maar echt een paar druppels.
    De laatste keer echt bloedverlies had ik toen ik de pil een strip had doorgeslikt en dus toen na twee strips een stopweek had. Maar de keren daarna weer niet. Zwangerschap is uitgesloten. Overgang lijkt me wat vroeg (ik ben 37). Ik heb ook nauwelijks klachten meer zoals buikpijn wat ik voorheen wel had (nooit heel erg). Twee maanden terug uitstrijkje laten maken, uitslag was goed.

Nou lees ik wel her en der dat dit kan voorkomen bij pilgebruik, maar ik slik dat ding al sinds mijn 20e, met pauzes waarin ik twee kinderen heb gekregen, maar altijd had ik een 'normale' menstruatie in de stopweek. Na de geboorte van de jongste werd het bloedverlies steeds minder tot ik nu dus nauwelijks tot geen bloedverlies heb. Is er iemand die dit herkent?

2. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Ik herken het niet.
    Gebruik op dit moment ook geen oac.

Maar fijn toch? Of ben je bang dat hier iets achter zit?

3. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    2,913
    3,417
    113
    Zou eens langs gynaecoloog passeren voor zekerheid

4. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

Jan 29, 2014
    2,251
    670
    113
    Toen ik de pil (yaz 24+4) nog slikte had ik het ook en ik vond het ideaal eigenlijk. Volgens mij was dat ook iets wat wel kon voor komen met die pil dus heb er toen niks achter gezocht en genoot er maar van dat ik niet ongesteld werd.

5. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    1,850
    644
    113
    Female
    Tja kan van alles of niks zijn. Kunnen wij niet echt antwoord op geven. Zou eens naar de huisarts voor een verwijzing gyn.
    En met 37 kan je al wel in de overgang zijn trouwens.

6. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

#6 Emilie69, Jan 7, 2019
    Last edited by a moderator: Jan 7, 2019
    Na de geboorte van ons dochter terug aan de pil gegaan, maar bloedverlies werd steeds minder tot het helemaal stopte. Raad gevraagd aan huisarts en gyn en die vonden dat niet raar. Als er door het nemen van de pil geen baarmoederslijmvlies wordt opgebouwd, moet er ook niks worden afgevoerd, dus geen probleem zeiden zij. Ik neem wel een lichte 2-fasen pil (Yaz: 24 roze en 4 witte tabletjes) omdat ik met mijn vorige pil vaak last had van pms en migraine. Mijn dochter is ondertussen 10. Ik vind het alleen maar handig.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,899
    3,931
    113
    Ja zeker fijn! Op zich heb ik niet het idee dat er iets aan de hand is ofzo, maar vind het gewoon vreemd en was benieuwd of meer vrouwen dit hebben. Ik weet wel van een vriendin dat zij bijna geen bloedverlies meer heeft sinds een spiraaltje heeft, maar met de pil had ik het nog niet gehoord.

Ik slikte overigens altijd de microgynon 30, maar omdat die niet meer verkrijgbaar was sinds twee maanden de microgynon 20, maar daar is niks door veranderd.

Evanesco likes this.
  8. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

Ik heb dat dus ook sinds een paar maanden. Ik slik al jaren dezelfde pil. Volgens de huisarts hoefde ik me geen zorgen te maken.
    Ik vind t zelf niet zo prettig. Ik heb in de stopweek wel veel last van mn baarmoeder en buikpijn.

9. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Slik zelf al jaren geen pil meer, maar heb regelmatig gehoord dat dit kan gebeuren als je de pil al heel lang gebruikt. Ik zou het gewoon even aankaarten bij de HA, maar het lijkt me niets om je zorgen over te maken. Eerder heerlijk dat je niet dat gezeik met tampons enzo hebt. Ik zou in jouw situatie overigens wel 100% zeker bevestigd willen hebben dat de pil nog net zo goed werkt. Een vriendin van me moest na 20+ jaar een bepaalde pil te hebben gebruikt over op een andere, omdat de eerste kennelijk niet sterk genoeg meer was voor haar.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,160
    35,820
    113
    Ik slik nu weer 5 jaar de pil. Voorheen had ik dit nooit en nu af en toe. Vooral als ik niet lang heb doorgeslikt. Kon volgens de huisarts geen kwaad en erg vind ik het in elk geval ook niet.

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,899
    3,931
    113
    Volgens mij krijg je die 100% bevestiging nooit ….. ;)
    Maar misschien wel iets om even na te vragen.

12. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113

Haha, ja je hebt gelijk. Ik was niet zo duidelijk, maar doelde eigenlijk op 100% van die 99.95% die je "normaal" (met bloedingen) hebt ;).

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Ja ik herken het ook!
    Heeijk vond ik dat :D

En nee, er is niks geks bij mij aan het handje hoor ;)

14. miramare

miramare Bekend lid

Mar 1, 2013
    791
    147
    43
    Ik heb dat ook! Soms wel eens wat bloedverlies maar dan is een inlegkruisje eigenlijk al genoeg. Vind het eigenlijk ook wel handig, maar “fijn” om te lezen dat het eigenlijk normaal is:)

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,184
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Had ik de laatste jaren toen ik de pil slikte ook, ideaal en ik was niet in de overgang want daarna kwam er gewoon nog een kind. Nu slik ik geen pil meer en heb ik iedere maand ellendige buikpijn en enorm veel bloedverlies. De pil wil ik niet want mijn libido daalt dan tot het vriespunt ;)

Share This Page