Zwanger na essure methode?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Tijgertje88, Jan 20, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

Mar 6, 2010
    2,765
    350
    83
    Female
    Noord Brabant
    Hoi dames,

Ik heb in maart '15 de essure methode laten doen ivm geen kinderwens meer.
    Nu heb ik ineens allemaal zwangerschaps kwaaltjes en moet ik vandaag of morgen ongesteld worden..

Zijn hier meiden/vrouwen die zwanger zijn geworden na de essure sterilisatie?

Ze hebben na 3 maanden gecontroleerd en de veertjes zaten goed, hebben niet gekeken met vloeistof alleen met echo..

2. RSL

RSL Fanatiek lid

Oct 16, 2008
    2,352
    42
    48
    Overijssel
    Voor de zekerheid even testen?

3. RSL

RSL Fanatiek lid

Oct 16, 2008
    2,352
    42
    48
    Overijssel
    Oeps 2x

4. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    Weet je zeker dat het geen bijwerkingen van de essure zijn?

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,929
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Bijwerkingen pas na bijna 2 jaar lijkt me sterk ;)

Idd even testen en dan heb je je antwoord ;)

6. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

Mar 6, 2010
    2,765
    350
    83
    Female
    Noord Brabant
    Nooit last gehad van bijwerkingen problemen dus denk het niet

7. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

Mar 6, 2010
    2,765
    350
    83
    Female
    Noord Brabant
    Vanmorgen test gedaan, negatief.. ook geen duivels te bekennen nog. Zal ook niet zwanger zijn denk ik maar je weet het nooit hahaha

8. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

Oct 12, 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    Mag ik je verwijzen naar https://www.essureproblemen.info

Heb in 2015 ook de essure laten plaatsen en vanaf juli/aug 16 had ik echt elke maand zwngerschapsverschijnselen, en elke maand werd dat heviger en leidde ook tot andere klachten tot ik via de media achter deze site kwam, er is ook een fb site van ze.

Ik heb zelf besloten om de essure uit me lichaam te halen, dit is afgelopen dinsdag gebeurd en moet zeggen je knap er van op!

Ik zweer je als je eenmaal dit gelezen heb dan zal veel klachten en verhalen je bekend in de oren klinken.

Gr
    Bruce

9. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Je kunt er ook een allergie tegen opbouwen vooral het nikkel etc wat er in zit. Dit had mijn moeder namelijk. daar zijn ze bij verwijderd.

10. samira28

samira28 Bekend lid

Jun 10, 2008
    583
    37
    28
    Female
    En dat is nog het begin van de kwalen.. essure is echt een nachtmerrie

11. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

Oct 5, 2009
    727
    306
    63
    Dat is niet op iedereen van toepassing. Ik ben 9 jaar geleden gesteriliseerd d.m.v. Essure en heb tot op heden geen kwalen o.i.d.

Ik zeg niet dat het niet kan, maar het kan dus ook goed gaan.

12. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

#12 Chocolat, Feb 5, 2017
    Last edited by a moderator: Feb 5, 2017
    Dat kan!!
    Ik ben door mijn essure-problemen op de facebook pagina gekomen van Essure-problemen Nederland en daar las ik dat er minimaal 2 vrouwen op de groep zwanger zijn geraakt terwijl ze essure sterilisatie hadden.

Ik heb de essure 2,5 jaar gehad en bij mij kwamen langzaam aan klachten maar die had ik pas na 1,5 jaar door toen ik overgangsverschijnselen kreeg., veel stemmingswisselingen en nog veel meer vage klachten slechte bloeddruk etc. etc.
    Gelukkig ben ik nu 8 maanden essure vrij en zijn mijn klachten weg. (ik kon op het laatst geen bladzij van een boek of tijdschrift omslaan.)

13. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

Mar 6, 2010
    2,765
    350
    83
    Female
    Noord Brabant
    Je kan ze toch niet laten verwijderen dacht ik? Ik heb vrij weinig problemen gehad met de essure maar dit vond ik zo vreemd..

Ik was niet zwanger trouwens, wel 3/4 dagen "overtijd"

14. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Je volledige eileiders worden dan verwijderd omdat de veertjes vast gegroeid zijn. Soms zijn de veertjes verschoven etc. ik las dat iemand een veertje voor de helft in de eileider had en er een stukje in de baarmoeder zat, zij is ondanks de essure een paar keer zwanger geweest wat elke keer een miskraam werd. Door gynaecoloog bevestigd.

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    Ik ben op de ouderwetse manier gesteriliseerd. Ik kan niet tegen nikkel dus dit werd het sowieso niet. Daarnaast wil ik geen extra dingen in mijn lichaam want ik reageer heel extreem overal op.

Ik ben heel blij dat ik het op de ouderwetse manier gedaan heb, als in, gewoon onder narcose. Als ik nu alles lees en hoor over essure...

Ga even op google en je vindt al heel wat! Sterkte!

Share This Page