Ovulatietesten of temperaturen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Kikker85, Jul 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kikker85

Kikker85 Bekend lid

Nov 25, 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Wij zijn alweer een tijdje bezig om te proberen zwanger te worden van ons tweede kindje. Tot op heden geen succes helaas. Vanwege mijn vorige zwangerschap en bevalling heb ik mijn twijfels of alles nog wel naar behoren werkt. Ik heb mijn twijfels hierover met mijn vk besproken. Zij raadde me aan ovulatietesten te gebruiken om een goed beeld te krijgen van mijn cyclus, mochten we na een jaar naar de ha willen stappen. Nu lees ik overal over temperatuurcurves en dat je die nodig hebt, mocht je naar de ha gaan. Weet iemand hoe dat zit? Is dat zo, of is het ook goed als je ovulatietesten gebruikt? Ik hoop dat iemand het voor mij kan verhelderen.

2. Vivianne84

Sep 6, 2015
    96
    85
    18
    Ik hoor altijd dat als je eenmaal de medische molen in gaat ze je idd eerst ook laten temperaturen. Dus zou t wel doen. Scheelt tijd en je kunt tegelijkertijd je ovulatietesten en temperatuurlijsten naast elkaar leggen. Krijg je zelf ook weer meer inzicht van.

3. xzonnetjex

Oct 14, 2015
    68
    0
    0
    hoihoi, ik heb beide gedaan. Temperaturen was bij mij niet te doen. Ik was op verschillende moment aan het schommelen met mijn temperatuur. Zowel als bij eisprong, als bij een warme dag, als bij een het is bijna je periode etc, etc
    Ik kon beter uit de voeten met de ovulatietesten. (De goedkope versies zijn ook prima trouwens) Voor iedere vrouw is dit weer anders. Ik ken bijvoorbeeld ook iemand die veel hormonen in haar lijf had constant, wat niet erg was voor haar, maar daardoor leek het net bij de testen alsof ze aldoor een eisprong had.
    Je zal het zelf moeten ervaren denk ik wat het beste voor jou is.
    Hopelijk heb je gauw resultaat. :)

4. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    Ik heb bij onze oudste getemperatuurd. Bij de laatste zwangerschap ovulatutesten gebruikt. Het kan allebei.
    Wel meen ik me te herinneren dat wanneer je eisprong is geweest, je temperatuur ietsje omhoog gaat. Dus eigenlijk weet je dan dat ie al is geweest. Om je cyclus in kaart te brengen kan dat dus wel, soms blijkt dat je cyclus heel stipt is en weet je na een tijdje wel hoe je hier het beste op kan plannen. Maar om heel gericht hierop gemeenschap te hebben of graag al wat zaadjes 'klaar te hebben liggen' ;) is het dan weer net niet handig genoeg.
    Bij ovulatutesten zoek je de lh-piek op en als je die vind dan is je eisprong 24-48 hierná. Dus je kunt dan veel gerichter plannen met de gemeenschap.

5. Danoontjes

Sep 30, 2013
    46
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik werd zelf gek van de ovulatietesten. Bleef me scheel staren op de streepjes en toen ben ik gaan tempen. Inderdaad, je temp gaat 0,2 omhoog net na de ovulatie. Als je dan ook je cervixslijm in de gaten houdt, is het goed te ontdekken wanneer je vruchtbaar bent.
    Ik heb het boek gebruikt van Sensiplan. Op de site kan je ook temperatuurkaarten downloaden.
    Sensiplan - de meest betrouwbare natuurlijke anticonceptie methode - natuurlijk omgaan met vruchtbaarheid - Natuurlijk, gezond, betrouwbaar - Betrouwbare natuurlijke anticonceptie - Pilmoe

Nou succes!

Groetjes, Danoontjes

6. Leroe2010

Leroe2010 Lid

Jul 28, 2016
    87
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Wij hebben deze ronde met ovulatietesten gewerkt en ik vond dat eigenlijk wel aangenaam.
    Je zag het streepje dag per dag donkerder worden tot de ovulatie zelf er was . Deze keer was ik zeker welke dag het was . Ik kan volgende week ipv ovulatietest een zwangerschapstest proberen ... Hopend op een positief resultaat . Ik raad in ieder geval de testen wel aan !
    Groetjes

7. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Ik doe sinds vorige cyclus beide. Helaas werk ik onregelmatig en geeft dat afwijkende resultaten met temp, maar als ik de mmm in zou gaan dan heb ik dat al gedaan.

8. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Temperaturen is net iets makkelijker vind ik. Je hebt er niets voor nodig, enkel een thermometer en het is heel nauwkeurig. Hier in het ziekenhuis en bij mijn gyn laten ze je inderdaad eerst 3 maanden tempen alvorens je mag terugkomen mocht het dus niet lukken. Als je dan al getempt hebt heb je dat in ieder geval al gedaan en kunnen ze je meteen verder helpen. Tempen is inderdaad om je cyclus in beeld te brengen en helpt je alleen om te zien of je een eisprong hebt en wanneer ongeveer. Je ziet het idd alleen maar nadat deze geweest is dus je moet rond de vermoedelijke eisprong wel genoeg gemeenschap hebben (tot de temp stijgt dus en dan min 3 dagen blijft stijgen als ik me goed herinner).

9. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Ik heb beide gedaan in.Mocht je de medische molen ingaan dan heb je al een klein stapje voorsprong. Je moet dan wel een maand of 3 temperaturen om een duidelijk beeld te krijgen

10. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,564
    1,865
    113
    Female
    Ik heb getempt en ovulatietesten gebruikt. Dat scheelde al veel voordat we de MMM in gingen bij de oudste. Bij de jongste ook gedaan.

11. NienkeSemuel

Aug 13, 2016
    7
    0
    0
    Bij de eerste beide methoden gebruikt, tempen en ovulatie testen van clear blue (geeft vruchtbare dagen aan plus piek vruchtbaarheid, dus wanneer je het vruchtbaarst bent)
    En het klopte! Ik kreeg temperatuursdip van 0,3 graden op de dag dat ik aan het ovuleren was en de clear blue test knipperde(piek vruchtbaarheid) en het was meteen raak.
    Bij de 2e ook zo op die manier zwanger geraakt! Ook bij de eerste ronde!

Succes!

Share This Page