Ik ben er inmiddels achter dat ons zoontje met name krampjes heeft als hij te gulzig drinkt/mijn melkstroom te hard gaat. Wanneer hij rechtstreeks uit de borst drinkt heeft hij krampjes (met name s avonds eigenlijk). Maar geef ik hem afgekolfd via fles dan heeft hij niet tot nauwelijks krampjes. Wel gebruik ik ook Cinababy nu een aantal dagen, misschien mede daardoor dat de krampjes minder zijn, maar ik denk voornamelijk dat de harde melkstroom/gulzig drinken de boosdoener was.
Maar ik vroeg het al eerder, welke tips heb je van je lactatiekundige gehad? Want je kan op dit gebied gelukkig nog verbetering aanbrengen?
Ik heb bij beide Sab Simplex gebruikt. Te bestellen bij een apotheek in Duitsland. Is hetzelfde als infacol, alleen de werkzame stof is hoger gedoseerd. Hier werkte het echt als een wondermiddel. Zeker bij de oudste, na een week hadden we een heel ander kind. Heb het daarna ook bij heel veel vriendinnen aangeraden, en ook bij hen werkte het goed.
Weet je wat de rEden is dat het in Nederland niet te verkrijgen is? Moet zeggen dat ik er niet zo'n fan van ben als t niet verkocht mag worden, daar zal dan een reden voor zijn lijkt mij? Moet zeggen dat de krampjes nu zo minimaal zijn dat ik zoiezo eigenlijk geen middeltjes wil gebruiken, hebben het eigenlijk grotendeels al opgelost doordat hij nu uit een flesje drinkt en de krampen daar dusdanig van zijn verminderd dat ik het eigenlijk zo wil laten. Maar mocht het toch weer heel erg worden kan ik altijd nog kijken voor iets
Hier hielp ook geen enkel middeltje, alleen de tijd. Het is even uitzitten maar uiteindelijk wordt het beter.
Geen idee of het niet in Nederland verkocht mag worden, of waarom het hier niet verkocht wordt. De verloskundige heeft me dit aangeraden, en ik heb ook een bevriende arts naar de ingredienten laten kijken. Hij kon niets geks vinden en heeft het later ook zn eigen kind gegeven. Het komt in iedergeval uit een apotheek en niet uit een gewone winkel.