Ervaring migraine icm de pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Loesje86, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ha meiden,

Ik heb al jaren last van migraine en ben nu aan de pil. Ik slikte Cerazette, maar deze bevalt mij niet (ben nu al ruim 2 weken aan het menstrueren) dus ben daarmee gestopt. Heb de huisarts gebeld en heb nu Microgynon 30 voorgeschreven gekregen. Ik zat gister op google wat te zoeken en heb de bijsluiter gelezen en zag daar dat deze pil icm migraine not done is. Hebben jullie er misschien ervaring mee? En welke pil slik je dan anders wel icm migraine?

Alvast bedankt!

2. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik heb een keer een migraine aanval gehad toen ik aan de yamin zat.. Met Microgynon had ik weer meer hoofdpijn in general maar een vriendin van mij die vaak heftige migraines heb zit al jaren aan de yasmin en had ook meer migraines met microgynon.

succes x

3. Storm

Storm Niet meer actief

Ik heb lang de pil geslikt (mic 30, later zelfs 50) Altijd migraine in de stopweek en veel vaker hoofdpijn. Nooit gelinkt. Pas toen ik helemaal van de pil af ging was ik ineens bijna migraine vrij! Dit in combi met mezelf ook psychisch veel beter voelen, heb ik besloten om nooit weer aan de pil te gaan, welke ook. Ik heb ook nog de Yasmin geslikt en de Diane35. Dit allemaal om de boel onder controle te houden. Ik was ook altijd ziek zonder pil, alleen niet zo neerslachtig en zeker niet bijna alle dagen hoofdpijn.

Ik ben overgestapt op de nuvaring, op aanraden van de huisarts, enkele jaren geleden. Gewoon om te proberen. Deze is wel wat duurder dan de meeste pillen, maar wat een zaligheid. Ik voelde me altijd goed, migraine was zo goed als over en je hoeft er niet elke dag aan te denken. Alleen niet vergeten hem te verwijderen en na de stopweek weer een nieuwe in te brengen.

4. Tuinkabouter

19 jul 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

ik heb jaren microgynon 30 geslikt (en ook nog een tijdje andere merken geprobeerd) maar ik krijg juist migraine van de pil!
    nu ben ik al bijna 6 jaar pil en migraine loos!!!
    heb een half jaar geleden nog eens de pil geprobeerd omdat ik weer duper onregelmatig ongesteld werd...maar na 2 weken had ik alweer 3 dagen migraine te pakken....
    dus de pil weer de deur uit!

een 3e kindje is welkom voor ons, dus we gebruiken nu geen protectie....

daarna wil ik de prikpil gaan proberen.
    een spiraaltje zie ik niet zitten met mijn verzakte en gekantelde baarmoeder...

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik heb al sinds ik me kan herinneren migraine. Dit is hormonaal en zelfs als ik de gebruik zoals voorgeschreven heb ik er last van.
    Nu ik helemaal van de pl af ben vanwege mijn recente zwangerschap en borstvoeding heb ik nagenoeg nergens last van.
    Op aanraden van mijn HA ben ik een paar jaar geleden de pil door gaan slikken (geen stopweek meer) En dat leek echt wel te helpen. Stopweek was volgens hem niet noodzakelijk voor je lichaam. Ik stopte dan bijvoorbeeld pas na 3-6 maanden.

Ik gebruikte trouwens marvelon.

6. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik heb al vanaf me 4 e jaar migraine opeens werd dat jaren geleden erger,nooit aan de pil gelinkt totdat ik nu ac vrij ben.
    ik heb microgynon 30 geslikt en daarna een implanon laten plaatsen omdat de pil vaak niet betrouwbaar was door t spugen van de migraine
    met implanon werd migraine al minder en nu heb ik sinds sept pas 3 aanvallen gehad
    ik ga nooit meer aan de ac met hormonen oid

Deel Deze Pagina