'Depri-gevoelens/angst-gevoelens' door de pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Elleke, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hallo allemaal! Tijdens mijn zwangerschap heb ik hele nare angstgedachten gehad; ik was heel bang geen band met ons kindje te krijgen, kreeg allemaal enge gedachten.. Om een lang verhaal kort te maken: niets van dit alles is uitgekomen, het kwam puur door de hormonen! Toen ons meisje er was was ik vanaf het 1e moment dol op haar. Nu ben ik sinds vorige week dinsdag aan de pil.. Dit voor maar één maand, omdat ik anders in onze vakantie ongesteld moet worden en met de pil stel ik dit nu uit. Maar nu merk ik dat, sinds ik de pil inneem, ik weer angstiger ben en soms ook weer nare gedachten heb. Dit ken ik helemaal niet van mij, want 10 maanden lang heb ik dit gevoel niet gehad. Kan dit door de pil komen, omdat ik natuurlijk nu weer hormonen in neem? Kan dit een tijdelijk iets zijn? Ik hoor graag van jullie!

2. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ja, in mijn ogen kan dit door de pil komen.

Ik ben in 2006 gestopt met de pil. Had hem toen 4 jr geslikt.
    Merkte eigenlijk pas dat ik opgewekter was toen ik gestopt was.

Na de bevalling van mijn zoon ben ik weer begonnen met de pil. Heb hem ruim 2 weken geslikt en toen MOEST ik stoppen van mijn man.
    Ik kon niks hebben en herkende mezelf niet terug :( Als mijn zoontje zijn dag niet had en wat vaker huilde (hij huilt bijna nooit, dus niks te klagen!) moest ik huilen, werd ik kwaad dat mijn man op zijn werk was en ik heb zelfs een bijzettafeltje gesloopt :( Ik werd gewoon bang dat ik mijn zoontje en huisdieren nog iets aan zou doen.

Ik stopde met de pil en binnen 2 dagen was ik weer mijn normale zelf. Vrolijk, niet neerslachtig meer.
    Had alle geduld van de wereld met mijn kleine mannetje en was gewoon weer helemaal mezelf :)

Dus, ik vind dat het van de pil kan komen ja. Wachten tot het overgaat zou ik niet doen. Wilde ik eerst ook, maar mijn man vond het gewoon onverantwoord om mij met onze zoon alleen thuis te laten.

En wat is nu erger? Sip en angstig op vakantie en niet ongesteld?
    Of ongesteld op vakantie, maar wel blij en opgewekt? :D

3. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Ja dit kan! Ik heb zelf geen angsten gehad door de pil maar toen ik ermee stopte had ik zin om iedereen een schop onder z'n kont te verkopen,zó chagerijnig was ik. En dat is nog zachtjes gezegd. Over de migraineaanvallen maar te zwijgen. Dat paste dus ook echt niet bij mij,ben meestal toch wel vrolijk en had nooit hoofdpijn. Ik zou er dus ook meteen mee stoppen. Zelf begin ik er nooit meer mee!!

4. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Heel erg herkenbaar!! Kon ook niks hebben, was zo chagerijnig als wat.. Als mijn vriend thuis uit zijn werk kwam kreeg hij de volle laag..
    Ik voel me nu een stuk beter als toen ik de pil slikte! (heb trouwens voor de zwangerschap nooit een pil geslikt!)

5. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja hoor dat kan!

Ik was al 7 jaar gestopt (na diverse soorten gehad te hebben) en ging het weer proberen. Gelijk enorme stemmingswisselingen, neerslachtigheid, hoofdpijn, laag libido en mijn cyclus raakt in de war (constante bloedingen). Ik stopte en een dag later was het weg en stopte ik met bloeden. De gyn heeft bij mij ook bevestigd dat dit (extreme) bijwerkingen van de pil zijn. Ik heb diverse soorten gehad en bij een minimale hoeveelheid hormonen treden deze bijwerkingen al op.

Probeer eens een andere pil en kijk of je daar beter op reageert.

Succes!

6. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Ik heb dit met de implantaat! Allemaal nare gedachtes enzo. En ook heel angstig. Ik ben blij als hij eruit is!

Deel Deze Pagina