Wij willen nog een weekje samen weg voor de baby komt, ik kan eigenlijk alleen redelijk laat vrij krijgen namelijk in de week dat ik 30 weken zwanger ben. We willen een weekje naar Italië en gaan normaal altijd met de auto. Wat denken jullie, kan ik beter vliegen of kan ik prima nog in de auto?
Ik denk dat je moet doen waar jij je prettig bij voelt. Als je veel stress ondervindt van vliegen zou ik met de auto gaan. Maar zo lang in de auto zitten vond ik echt niet prettig meer. Wij zijn vorige week nog een weekend weg geweest en dat was maar 2 1/2 uur rijden en ik was er helemaal klaar mee. Ik denk dat je niks moet plannen en een paar dagen ervoor pas beslissen wat je wilt. Alles hangt er namelijk vanaf hoe jij je voelt en dat valt nu nog niet te voorspellen. Jammer dat je zo laat pas vrij kan krijgen. Zou iets idealer zijn als je paar weken eerder kan gaan.
Doen waar jij je fijn bij voelt! Ik ben nu ook 30 weken en zou nog prima een lange autorit kunnen maken, is dus voor iedereen verschillend! Let wel op met vliegen dat iedere maatschappij andere regels hanteert, tot hoeveel weken je mag vliegen!
Als je nu al last hebt bij korte stukjes in de auto, zou ik het niet doen. Ik ben met 30 weken nog gaan vliegen (met man en peuter). Dat was fijn en1 prima. Maar Turkije is dan ook niet rijdbaar. Je mag bij de meeste maatschappijen mee tot 36 weken, sommigen tot 34 weken. Wat ik belangrijker vond om te bedenken is wat ik ging doen op vakantie. Veel lopen was namelijk geen optie, dus ik was blij dat we een ultieme luiervakantie hadden uitgekozen.
Ik voel mij "vrijer" met de wagen. Als er iets is, kan je altijd terug de auto instappen en naar huis. Wat veel minder lukt met 't vliegtuig (gebonden aan tickets, vliegtuigen, ...) en je moet ter plaatse alsnog een auto huren. Veel hangt natuurlijk af van waar in Italië je naartoe wil. Als je bijvoorbeeld helemaal naar Zuid-Italië wil ... tja, dan is vliegen toch echt praktischer.
Dat is echt per persoon en per zwangerschap verschillend. Ik had het met m'n eerste 2 zwangerschappen zo gedaan, maar met deze moet ik er niet aan denken. Ik zou kijken hoe ik me dan voel.
Ik zat me te bedenken waarschijnlijk auto.. Maar toen bedacht ik me al die plaspauzes die ik zou moeten houden, dus ik zou lekker gaan vliegen
Ik ben gisteren met 29+2 terug gekomen van vakantie, was een vliegreis van een kleine 4 uur. Dit was goed te doen, maar merkte dat ik niet echt een comfortabele houding kon vinden in de al krappe vliegtuigstoelen. En ik moest natuurlijk vaker naar de wc, tot ongenoegen van de buurvrouw die aan het gangpad zat.... Ik zou dus zeker niet langer vliegen dan dat, liever minder. En dat is bij Italië gelukkig het geval. Zoals aangegeven: let goed op de regels die vliegtuigmaatschappijen hanteren. Ik vloog met Corendon dutch airlines en daar moet je vanaf 30 weken een 'fit-to-fly' van max. 7 dagen oud (dus ook vanaf terugkeerdatum!!) bij je hebben. Ondanks dat ik nog geen 30 weken ben vroegen ze hier wel naar. Was dus blij dat ik er 1 voor de zekerheid bij me had. Wat betreft autorijden: ook dit lijkt me vanwege de lange zit en mogelijk vele plas- en benen strekpauzes niet altijd ideaal. Maar dan heb je wel de vrijheid om eerder naar huis te gaan, mocht dit om wat voor reden nodig zijn.
Ik heb met 32 weken nog gevlogen en dat was super goed te doen. Heerlijke vakantie gehad. Ik heb met 28 weken nog gekampeerd in Italië, met de auto dus. Was ook prima te doen. In 1 stuk door gereden zonder overnachten.