Ervaring misoprostol

Discussie in 'Miskraam' gestart door Bianca0903, 28 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca0903

Bianca0903 Nieuw lid

28 jun 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Graag wil ik mijn ervaring met jullie delen, ook om dit van mijzelf af te schrijven. Donderdag 26 juni kregen wij bij 6 weken en 3 dagen te horen dat ik een mk heb gehad, ik vloeide al een aantal dagen.
    We kregen gelijk een afspraak bij de gyn om de opties aan te horen. Ik koos voor het opwekken van de miskraam met misoprostol. Van tevoren werd mij verteld dat de buikkramp wat heftiger kan zijn dan bij een gewone menstruatie eveneens het bloedverlies.
    'S middags om 4 uur heb ik 4 tabletjes ingebracht. Rond 20 uur begon het te rommelen, lichte buikkramp en het bloedverlies met kleine stolsels kwam op gang. In de loop van de avond werd het bloedverlies heviger, kwam de wc bijna niet af. Uiteindelijk heeft mijn man een matrasbeschermer in bed gelegd en ben ik op bed gaan liggen. Tot nu toe was het goed te doen.. 'S nachts 2 keer flink doorgelekt en de stolsels die ik verloor werden groter. Om 7 uur in de ochtend, na weer flink doorgelekt te zijn, opnieuw naar het toilet om mijzelf te verschonen. Toen ik mijn onderbroek naar beneden deed, sorry voor de details, vielen hele grote stolsels op de grond en het bloed liep langs mijn benen. Ik werd duizelig, het zweet liep over mijn hele lijf, kreeg koude rillingen en achteraf hoorde ik dat ik 2 keer achter elkaar op het toilet was flauw gevallen. Mijn man heeft mij terug naar bed gebracht en het ziekenhuis gebeld waar ik met spoed heen moest komen. Ik werd in het ziekenhuis gelijk opgevangen, kreeg een infuus, mijn bloeddruk was aan de lage kant en de gyn zei dat ik heel veel bloed was verloren maar dat op de echo er ook nog heel veel te zien was. In de loop van de dag kreeg ik een curretage onder algehele narcose. Met een half uur was ik weer wakker en redelijk helder, wel wat emotioneel door alle spanningen en een gevoelige onderbuik, maar geen pijn. Nadat ik wat gedronken, gegeten en geplast had mocht ik lekker naar huis. Het is nu 1 dag na de curretage en ik voel mij moe en slap, dit komt mede door het vele bloedverlies voorafgaand aan de curretage. Ik heb geen pijn. Ik wil geen horror verhaal schetsen, maar dit is ook hoe het kan verlopen. En als ik nog een keer een mk zal krijgen, wat ik absoluut niet hoop, dan zou ik gelijk voor een curretage gaan en nooit meer met medicatie het proberen op te wekken.
    Ik heb het advies van de gyn gekregen om komende week thuis te blijven om eerst goed aan te sterken.
    Sterkte voor degene met een mk en het maken van de keuze. Neem de tijd om het te verwerken.

2. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Jeetje zeg, wat heftig! Heel veel sterkte..

3. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Pfhoe wat een heftig verhaal!

Sterkte

4. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pfoe wat heftig zeg, veel beterschap en sterkte met alles... T is allemaal nie niks..eerst al een miskraam en nu dit..kippenvel..

Ik heb vrijdag mijn tabletjes cytotec ingebracht..
    Gelukkig hier anders verlopen.. Na een half uur enorme kramp en stolsels.. Maar binnen de perken, lekte niet door ofzo.. De rest van de nacht op de wc nog stolsels die steeds kleiner werden. De dag erna nog minder. Nu bloed ik nog steeds, maar gewoon als menstruatie.
    Lijkt me dus goed gegaan te zijn. Vrijdag heb ik nacontrole...dus ik hoop dat alles weg is...

5. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Och wat heftig! Dit maakt n mk helemaal zwaar om te verwerken!
    Neem je tijd en pak je rust!

Heel veel sterkte

6. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Jeetje wat heftig zeg!

Gelukkig heb ik ook een andere ervaring met Misoprostol (Cytotec).
    Ik heb 's ochtends om 8 uur vier tabletjes ingebracht, aan het begin van de middag gerommel in mijn buik en wat pijnlijke steken. Daarna aan het begin van de avond begon het eerste bloedverlies en zo'n twee uur later stolsels, een keer een flinke stroom bloed en wat stolsels en daarna heftig bloedverlies. De dag erna voor de zekerheid nog vier tabletjes ingebracht maar daar geen extra last meer van gehad. De dagen erna bleef ik bloed verliezen maar het was onder controle.

Ik vind het vervelend dat het bij jou zo heftig is gegaan, zo zie je maar weer dat ieder mens anders kan reageren.

Deel Deze Pagina