Even de situatie schetsen: Op 28 juni positieve zwangerschapstest gehad (2dagen voor NOD), maar die dag bloedverlies gekregen. Best veel dus ik ging ervanuit dat ik ongesteld werd, maar na 2 dagen was dit ook gedaan. Uitleg gedaan aan HA en zij stelde voor bloed te laten te trekken. Bloedverlies was ook niet vergelijkbaar met menstruatie. 2 dagen na NOD hcg op 30 (weinig, dus het kon beide kanten opgaan). 5 dagen daarna nogmaals bloed laten trekken en hcg was 4.. miskraam dus. Nu moet ik echo laten maken om te zien of het bloedverlies de miskraam geweest is of dit nog moet komen. Maar daalt je hcg als het vruchtje nog aanwezig is? Ik hoop natuurlijk dat het bloedverlies de miskraam geweest is en dat alles over is. Heeft hier iemand ervaring mee? Hoe weet je dan ook wanneer je terug vruchtbaar bent? Ovulatietesten wil ik nog niet gebruiken, het was namelijk pas de eerste maand dat we bezig waren voor derde kindje. Als blijkt dat het bloedverlies de miskraam geweest is, is dat dan de eerste dag van mijn nieuwe cyclus want dat wou willen zeggen dat ik namelijk nu al terug vruchtbaar ben.
Wat naar voor je dat je een miskraam hebt (gehad). Je hcg kan rond een miskraam nog een klein beetje door blijven stijgen, of al aan het dalen zijn. Je hcg kan dalen als het vruchtje nog aanwezig is. Maar jouw miskraam was wel erg vroeg dus eigenlijk nog geen sprake van een vruchtje. Sommigen verliezen zelfs geen stolsels maar alleen bloed. Je kan nu nog niet zeggen wat je cyclus gaat doen, en of je überhaupt een eisprong gaat krijgen. Het enige dat je kan doen is afwachten, aangezien je ook geen ovutesten wil gebruiken. Succes, hopelijk ben je snel weer zwanger!
Dat klopt, vermoedelijk is het gewoon misgelopen bij de innesteling. Bij het bloedverlies heb ik stolsels gehad maar heel weinig. Voor de zwangerschap van mijn eerste heb ik hetzelfde gehad en toen was mijn cyclus ook onmiddellijk normaal.
Vervelend dat het mis gegaan is! Mijn VK zei: je kunt vanaf de eerste dag van je miskraam weer tellen zoals je normaal doet bij een cyclus, maar het kan zijn dat dat niet nauwkeurig is omdat je cyclus soms even in de war kan zijn na een miskraam. Het is gewoon even afwachten bij je eerste menstruatie na een miskraam. (Bij mij was het overigens meteen weer spot on 29 dagen, wel zo handig). na je menstruatie kun je gewoon weer gaan tellen.