Altijd feest bij de Belastingdienst. onlangs ging ik gegevens aanpassen voor 2021. Zie ik ineens dat ze het aantal uren van 2020 van 1 van de kinderen hadden aangepast de dag daarvoor. Van 87 naar 89. Ik ben meteen in de telefoon geklommen. Ik werd afgescheept met: ‘ja, we kunnen het niet aanpassen want het is nog niet de definitieve beslissing. Waarschijnlijk wordt het bij de controle wel gewijzigd. En btw we krijgen deze info van het kinderdagverblijf. Ik heb de jaaropgave gecheckt, die klopt gewoon. Ik heb daarnaast contact opgenomen met het kinderdagverblijf, zij weten van niets. Goed, vandaag was daar dan die definitieve beslissing. En natuurlijk stonden die uren nog steeds verkeerd. Ik ga dus teveel geld terug krijgen. Om dit recht te trekken moet ik maar in bezwaar gaan. Ik vind dit echt te belachelijk. Het stond goed, het staat goed op de jaaropgave van het kinderdagverblijf. Kortom, de belastingdienst heeft dus een fout gemaakt en ik moet er weer energie in steken. Iemand enig idee of dit de normale gang van zaken is?
Geld opzij zetten en wachten tot ze het zelf aanpassen. Als de jaaropgave goed is ze het lekker zelf uit laten zoeken hoor..
Geld opzij zetten en wachten tot ze het corrigeren. Je trekt helaas aan het kortste eind. Wij hebben het nu met de inkomsten belasting van 2019. Eigenlijk moest mijn man betalen maar kreeg terug. Gebeld na de belastingdienst nee klopt. En nu mogen we het terug betalen. Terwijl de belastingdienst medewerker zelfs aangegeven is dat het hun fout is.
Ik heb overigens helemaal niks mbt de def berekening kinderopvang door hoeven geven? Ook geen bericht gehad? Als je zeker weet dat je terug moet betalen dan altijd geld opzij zetten. De belastingdienst weet je wel te vinden hoor
Voor de definitieve berekening hoef je ook niets door te geven. Tenzij ze ergens aan twijfelen, maar dan krijg je een brief. ja, ik vind het behoorlijk irritant. Ik krijg geld terug omdat zij een aanpassing doen. Maar t even weer aanpassen voordat de definitieve beslissing de deur uit gaat is dan weer onmogelijk Ik hoefde overigens niet terug te betalen. T klopte precies.