ervaring moordspel

Discussie in 'De lounge' gestart door koekie monster, 28 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koekie monster

koekie monster Niet meer actief

hoi dames,

heeft iemand ervaring met een moordspel, met een grote groep?
    kan je daar meer info over geven want ik heb eigenlijk geen idee.

groetjes

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ja ik heb dat wel een keer gedaan, was echt geweldig. Wat wil je weten?

3. KatrienDuck

KatrienDuck Actief lid

26 feb 2011
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb dat ook eens gedaan en vond t een beetje tegenvallen. Wij kregen kaartjes in onze handen met wat we moesten voorlezen, dus echt inleven in je karakter was er niet bij..

4. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Met mijn vrijgezellenfeest hebben we dit gedaan. We waren met ongeveer 25 personen en in twee groepen ingedeeld die apart van elkaar het spel speelden. Dus niet al één grote groep. Ik vond het echt superleuk. Op de kaartjes stond wel wat er ter sprake moest komen maar geen letterlijke tekst. Daarom kon je je wel goed inleven in je eigen rol. O ja, iedereen had al van tevoren door gekregen welke rol ze hadden. (alleen uiteraard niet of dit de moordenaar was) Daar moesten ze ook kleding voor meenemen. kwam het inleven uiteraard ten goede.

5. koekie monster

wat ik zou willen weten. je kan dat kopen op een site zag ik. of kun je dat ook ergens anders halen? ik neem aan dat er bijv. 4 mensen zijn die de acteurs zijn? en dan? is er een verhaal dat je voor moet lezen zodat iedereen weet waar het over gaat. en dan moeten de acteurs rondlopen ofzo en dan mag iedereen vragen stellen ofzo?

groetjes

6. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Je kunt het ook gewoon zelf maken/bedenken hoor
    Zo doen wij dat altijd, je moet alleen wel flink wat fantasy hebben ;)
    En acteurs zijn dus helemaal niet nodig

Als je het "koopt" (spelers in huurt) heb je natuurlijk wel wat meer professionaliteit ;)

7. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    bij ons schrjft een collega dat altijd geweldig.
    ik weet niet eens of je echt iets hoeft te kopen.
    Als je maar een goed plot hebt.
    Dan kun je adh daarvan een aantal hints in de voorlees teksten verwerken.
    Mensen die elkaar beschuldigen.
    dicht bij de personen blijven kan hilarisch zijn (de flirt de rol van een gevallen non geven enz)
    opdrachten bedenken om extra informatie te verdienen..
    enz..

8. koekie monster

@takhen heb je toevallig een voorbeeld ervan? jij schijft het alleen. we willen het wel zelf doen dus niemand inhuren. heb dit nog nooit gedaan dus weet ook niet zo goed wat erin moet staan. neem aan dat er aanwijzingen bij moeten ofzo?

groetjes

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij hebben het met het werk gedaan geweldig!! Wij hadden de keus om het spel te huren incl materiaal of voor een klein bedragje te kopen maar dan moest je alle stro uren nog kopen, maken. Je hebt geen acteurs nodig, je hebt een spelleider en alle deelnemers krijgen een rol, moeten zich daarvoor wat anders kleden en moeten zich inleven in de persoon die zijn.

10. koekie monster

wij hebben een grote groep van ongeveer 100 personen. als je die in groepjes verdeeld. heb je wel mensen nodig die een rol willen spelen. en dan kunnen de groepje raden toch? waar heb je dat gehuurd?

11. koekie monster

heeft er iemand tips hoe ik het moet schrijven of een voorbeeld van een script zou ik erg blij mee zijn! heb rondgekeken op internet maar daar moet je grof geld voor betalen.

alvast bedankt

Deel Deze Pagina