Wanneer goed trappen lopen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HooyoShimbir, 18 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Vanaf welke leeftijd kon jullie dreumes trappen lopen (aan een handje)?

Wij wonen 4 hoog zonder lift en de jongste zal bijna 2 zijn als ik hoogzwanger ben/broertje of zusje komt.. Zou ze dan al een beetje zelf de trappen op kunnen of moet ik dan nog echt tillen?
    Als ze t nog niet kan gaat ze maar op mn rug in de draagdoek.

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Mijn zoontje kon dat toen wel, maar ik woon wel maar 2 hoog...

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dochter kruipt al sinds ze 13 maand is de trappen op. Nu op 17 maand loopt ze vlot aan een handje naar boven, of kruipt ze, afhankelijk van de trap.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    O maar 4 verdiepingen is natuurlijk wel veel. Hier doet ze er nu twee met gemak.

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Met twee jaar kon mijn oudste zelf trappen lopen maar wilde ik er zelf nog bij blijven. Met 2,5 mocht hij van mij zonder toezicht de trap op en af.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Caitlyn klimt zelf de trap op, maar kan er nog niet zelf van af.
    Weet niet meer wanneer dat bij Thirza was, dat ze ook zelf de trap af kon, maar met 2 moet dat op zich kunnen volgens mij, aan de hand de trap af.
    Komt vast goed :)

7. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

Af maak ik me niet zoveel zorgen om.

Maar op, pff soms vind ik het nu al zwaar (dochter in draagdoek en 2 boodschappentassen vol en dan strax ook nog een dikke buik) ben ook te eigenwijs om 2x te lopen.

Goed om te lezen dat t dan wel moet kunnen, maakt niet zoveel uit als t langzaam gaat.

8. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor dat moet wel lukken, het is maar net wat ze gewend zijn.

Wij wonen hier 3 hoog en ook geen lift en mijn dochtertje loopt aan de hand mee naar boven en naar beneden. Gaat wel op slakken tempo maar ach we hebben de tijd haha.

Ze is nu bijna 2 jaar en dit doet ze al een paar maanden.

9. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

Mooi dat geeft hoop. Dochter loopt pas sinds een weekje dus de trap zal nog wel even duren. Ga t vanmiddag eens een klein stukje proberen.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zoontje kruipt de trap al wel op (21 maanden.)
    Aan het handje kan hij wel naar beneden maar met moeite hihi

11. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

Portiek trap is zo vies dat mag ze dus niet haha :D

12. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.065
    2.557
    113
    Limburg
    Mijn zoon kan aan een hand wel goed de trap op. De trap af weet hij dat hij zich moet omdraaien en dan kruipend naar beneden, maar het liefst gaat hij konthopsend naar beneden dus daar moet ik nog wel bij blijven;)

13. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier waren onze kinderen ook vrij vlot met de trap op gaan.
    We hebben dit ook vrij snel aangeleerd, omdat we de trap in de kamer hebben en we met een plank de trap beveiligen tegen naar boven klimmen, maar dit niet ideaal is.

De trap af hadden ze ook al snel door, maar dat mogen ze niet alleen.
    Onze jongste is dan wel weer heel erg ondernemend en die stimuleren we het juist wel heel erg, omdat ze zodra ze de kans ziet ondanks veiligheidsmaatregelen toch de trap weet op te komen.
    En ik het dus veiliger vind dat ze er ook af kan (onder toezicht) en ook omdat ik vanwege mijn bekken haar eigenlijk niet meer tillen kan en al helemaal de trap niet op en af.

14. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Wij moeten zes trappen op (en af :p ) Naar beneden draag ik haar altijd maar naar boven laat ik haar meestal zelf lopen.. Een handje aan de reling, een handje aan mama en dat gaat prima :)

15. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Onze dochter ging voor haar eerste jaar al op en af de trap (natuurlijk wel onder toezicht)
    Echt de trap op en af lopen alleen deed ze rond de 19 maanden denk ik.

16. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Echt lopen met de hand aan de railing deed hij met 18 maand. Hij wou toen ook niet met achteruit. Of hij vier trappen op een af zou kunnen weet ik niet. Wij hebben er maar 1 en dat gaat.
    En het komt echt goed. Toen mijn zoontje moest wachten omdat ik zijn broertje vast had ging hij ineens veel meer dingen zelf doen. Wie weet bij jou ook wel

17. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Dochter van 23 maanden gaat ook al een tijdje de trap op en af aan het handje. Al vindt ze het nog wel gemakkelijk als ik haar de trap af draag...naar boven doet ze bijna altijd zelf, naar beneden wel steeds meer (wel nog op haar billen maar goed, het lukt dus ben allang blij)

Deel Deze Pagina