Ervaring MTX injectie

Discussion in 'Miskraam' started by Summer93, Nov 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Summer93

Summer93 Lid

Jan 12, 2015
    42
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dames,

Na een paar ellendige weken vol onzeker- en onduidelijkheid of ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap of niet heb, vandaag toch de keuze gekregen om nog even te wachten, of een MTX (Methotrexaat) injectie krijgen. (eenmalig)
    Ze achtte de kans zeer groot dat het buiten de baarmoeder groeit omdat mijn hcg langzaam bleef stijgen maar het baarmoederslijmvlies was wel minder worden.
    Omdat ze het toch niet slim vond om mij zo rond te laten lopen, ze dacht namelijk dat het niet vanzelf zou afstoten en ik dan uiteindelijk geopereerd moest worden, adviseerde ze mij om een MTX injectie te nemen. Ik heb best snel een keuze moeten maken en dus toch maar daarvoor gekozen maar veel tijd om vragen te stellen aan haar dat had ik niet want ze moest ook weer door (haar eigen woorden)

Nu vraag ik mij af wie er ervaring heeft met een MTX injectie?
    hoe lang duurt het voordat het weefsel afgestoten wordt? (Tijd vanaf de injectie tot begin 'miskraam')
    Hoe was je cyclus na deze injectie?
    Heb je hierna een gezonde zwangerschap gehad?

Zijn gewoon enkele nieuwsgierige vragen van mij uit. Hoop dat iemand mij verder kan helpen. Weet gewoon niet zo wat mij te wachten staat.

2. skye81

skye81 Bekend lid

Aug 24, 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat meer meiden hun ervaringen zullen plaatsen!
    Heel veel sterkte! Het is niet niks...

3. skye81

skye81 Bekend lid

Aug 24, 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Hoi! Wat naar allemaal! Zeker als ze het niet kunnen vinden. Iemand laatst hier had ook zo'n injectie maar het was eerder een soort infuus met dat spul erin. Dan wachten tot je hcg mindert in het bloed dus je moest daarna zo'n 3 maanden wachten om weer zwanger te raken. Er hoeft daarna niets een gezonde zwangerschap in de weg te staan hoor.

Laat ze voordat ze je de mtx geven eerst weer checken of het hcg niet vanzelf daalt. Of overleg het eerst met ze. ( wat erg dat ze zei dat ze ook weer door moest (!) Je hebt het recht alle tijd te krijgen, zeker in het geval van een bbz!!

Ik hoop dat meer meiden hun ervaringen zullen plaatsen!
    Heel veel sterkte! Het is niet niks...

4. skye81

skye81 Bekend lid

Aug 24, 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ik zie dat mijn bericht dubbel geplaatst is volgens mij...sorry! Weet niet waar dat aan ligt...

5. MoodyL

MoodyL Bekend lid

Feb 6, 2015
    504
    0
    0
    gent
    Hey summer93,

Ik wou je toch graag antwoorden. Ik heb helaas ook ervaring let methotraxaat inspuiting voor een EUG. In augustus 2014 werd bij mij ook een EUG vastgesteld en werd besloten (had zelf geen keuze hierin) om het vruchtje te laten afstoten met methotraxaat.

De spuiten zelf vallen goed mee, daarna ben je wel even suf. Vooral emotioneel had ik het er enorm moeilijk mee. Helaas heeft de eerste spuit niet voldoende gedaan, hcg bleef stijgen en heb ik nog een 2de dosis gekregen. De week erop ineens enorme pijn ter hoogte van mijn rechtereileider. Direct met spoed geopereerd want het vruchtje zat er nog steeds en ik had intussen een zware interne bloeding. Ze hebben gelukkig mijn eileider kunnen sparen.

Daarna mocht ik 3 maanden niet zwanger worden omdat dat spul zolang in je lijf blijft hangen en niet goed is voor een zwangerschap. In januari meteen terug zwanger, maar dit werd helaas een vroege miskraam.

10 maart terug een positieve test in handen en samen met de utrogestan heeft dit kindje het nu al 40 weken en 1 dag in mijn buik vogelgehouden! Ik ben nu aan het wachten op een flink zoontje.

Ik hoop voor jou ook snel goed nieuws!

1 tip praat er voldoende over, want ik heb een ontzettend moeilijke zwangerschap achter de rug vol angst en stress vooral en ben uiteindelijk in therapie gegaan. Pas vanaf 28 weken heb ik van deze zwangerschap kunnen genieten.

6. Summer93

Summer93 Lid

Jan 12, 2015
    42
    0
    6
    NULL
    NULL
    Poeh MoodyL wat een pittig verhaal dat je uiteindelijk toch geopereerd moest worden. Maar gelukkig wel je eileider kunnen besparen. Kwam die pijn zo in ene opzetten? Gelukkig wel een positief vervolg aan je verhaal. Wat zal dat een fijn gevoel zijn.

Vandaag heb ik de injectie gehad. Voel mij inderdaad ook wat suf maar verder (nog) nergens last van. Ik hoop zo dat mijn hcg gedaald is volgende week. Hij was gister 761.

Was jouw cyclus regelmatig? En hoe is dat verder geweest na de MTX.
    Ik behoor ook niet tot de risicogroep om een bbz te krijgen. Kan natuurlijk altijd gebeuren maar is dit dan een gevalletje domme pech? De arts zei dat ik geen verhoogde kans op een volgende bbz heb maar op internet staat overal dat de kans 15 tot 20% hoger is. Nu twijfel ik dus heel erg

7. MoodyL

MoodyL Bekend lid

Feb 6, 2015
    504
    0
    0
    gent
    Die pijn kwam inderdaad ineens. Maar was een zeer pijnlijke steek die doortrok van mijn onderkant naar mijn rug telkens ik ging zitten. Een pijn die ik nog nooit gevoeld had, dus er ging wel snel een belletje rinkelen.

Mijn cyclus was daarna terug heel regelmatig. Daarvoor en erna gewoon 28 dagen :)

Bij mij zei de gynaecoloog ook dat er geen grotere kans was om dit nog eens mee te maken. Ik denk zeker als de spuiten "pakken" want dan wordt het vruchtje verwijdert zonder meer. Bij een operatie heb je meer kans op verklevingen enzo. Het voordeel van de operatie die ik alsnog heb moeten ondergaan is dat toen is gezien dat er geen verklevingen waren en geen verhoogd risico op EUG. gewoon pech dus helaas :(

Ik hoop voor je dat het hcg volgende week al voldoende gedaald is. Laat je het zeker nog eens weten?

Share This Page