Wat is nodig en wat is overbodige luxe?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Bo20, Jun 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Hoi aanstaande mama's,

Ik ben gisteren eens even op pad geweest om te kijken naar babyspulletjes e.d. .. en wat is dat vreselijk duur zeg! :rolleyes: Haha.. Daarom vroeg ik me af wat de belangrijkste dingen zijn om te kopen. Je hebt namelijk tál van kinderwagens om uit te kiezen.. maar welke is nu het handigst?! Wij willen er best een groot bedrag voor uitgeven (en kijken ook niet echt op de centen), maar dan wil ik wel een wagen waar je lang wat aan hebt. Wij vonden zelf een MaxiCosi wagen heel leuk, maar hoelang kan een kindje daarin? Of kun je het beste kiezen voor een Combiwagen?

Pfff.. het is allemaal zóveel.. en dubbel geld uitgeven vind ik ook erg zonde!

Dus daarom; wat is een must om te kopen en wat is overbodige luxe? Tips en winkels waar je voordelig kinderspulletjes kunt kopen zijn uiteraard welkom!

2. Fibi

Fibi Bekend lid

Mar 9, 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Kijk eens in de pijler: De Babyuitzet. Daar kun je al een heleboel antwoorden vinden op je vragen! ;)

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hm wij hebben ongeveer de duurse wagen die er is.

met als voornaamste (niet als enige hoor.. ) aspect dat het kind veeeeeeeel hoger zit/ligt dan bij andere wagens.

dat verschil was ons hoop geld waard

maar je moet het voor jezelf beslissen
    als je wat langer bent is bovenstaande een must
    ben je 1.65.. dan is dat weer duidelijk minder spannend

4. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij hebben een 3 in 1 wagen gekocht.
    En maxi cosi past er op, en de reiswieg en je kunt er een buggy van maken.
    Vind hoe je hem moet verstellen alleen niet handig, en hij is ook best groot nog als je hem hebt ingeklapt.
    Je kunt je wagen altijd op marktplaats zetten, om er nog een redelijk bedrag voor te krijgen 2e hands.
    Voor de rest heb ik alles wat we hebben gekocht wel nodig gehad.
    Een luierapparaat vond ik onzin, heb gewoon een emmer.
    Wel heeft Steven bij de geboorte zoveelspeelgoed gekregen, aantal dingen heb ik niet gebruikt, dat vind ik wel zonde.

5. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    het is inderdaad een uitgave al die leuke spulletjes.

maar ik vind het tot nu toe nog meevallen, als je een beetje goed rondkijkt en op aanbiedingen afgaat kan het nog wel eens meevallen.
    wandelwagen kan je vaak met korting kopen, vaak ook nog eens met een actie als bv een gratis maxi cosi erbij.
    als je een kinderkamer nieuw wilt kopen kan je vaak ook nog veel met de prijs regelen, en vaak zitten er nog gratis dingetjes bij zoals matrasjes, babyfoons en dat soort dingetjes.
    je hebt kinderstoelen van 150 euro maar je hebt ook een goedgekeurde bij ikea staan voor 12 euro.
    het is maar net wat je zelf wilt.
    voor de sokjes rompertjes en dat soort prut houdt ik zelf ook de reclames in de gaten bij bv de hema of prenatal.

misschien ben je zelf nog jarig voordat de kleine komt en kan je zo gerichte dingen vragen, zoals een aankleedkussen met hoes of een badsetje. scheelt ook allemaal weer.

hoe dan ook het kost veel geld maar met een beetje neuzen kan het best nog eens meevallen!

succes en geniet er maar lekker van!

joyce

6. Yentl

Yentl Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    2,445
    0
    0
    Culemborg
    Ik heb de Quinny speedy sx met dreami en vindt hem fantastisch!Bij mijn dochter had ik ook een quinny maar da met 4 wielen (heb hem nog staat bij mijn ouders)Yentl heeft er ingezeten tot haar 3e jaar erg handig alleen wel iets aan de grote kant dus voor de kleine boodschapjes zou ik een goedkopere buggy aanschaften.Op de Quinny past ook de maxi-cosi.
    Je moet gewoon goed rondkijken in de meeste speciaal zaken hebben ze veel acties en soms ook nog kortingsbonnen.Veel plezier met uitzoeken.

Liefs,Claudia

7. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    volgens mij mag een baby max. 2 uur in een maxicosi ivm. de heupen. ik heb een merklose kinderwagen hij was niet duur en hij bevalt me prima! je kan het zelf zo duur maken als je wilt. je kan een nieuwe babykamer kopen, maar je kan er bijv. ook 1 van marktplaats afhalen. als ik jou was zou ik inderdaad gewoon op zo'n lijst voor de baby uitzet kijken anders vergeet je geheid wat.

8. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Wij hadden erg mazzel met het babykamertje. Bij Burgerhout heb je weleens een loodsuitverkoop. Heb je soms voor 400 euro een heel nieuw babykamertje. Zulke dingen even in de gaten houden.

En wat hier al gezegd is. Bij het kopen van de wagen, hebben wij er een autostoeltje bij gekregen. Die past ook heel goed op het onderstel van de kinderwagen. 3 in 1 dus.

Verder heb ik erg veel gekregen van mijn schoonzus die afgelopen september is bevallen van hun derde. Dus alles wat nu over is, komt hierheen. :D

9. baby4me

baby4me Fanatiek lid

Apr 11, 2007
    1,830
    0
    0
    kijk ook eens op het topic nutteloze babyuitzet. daar vind je ook een hoop tips van spullen die je niet perse nodig hebt!

Succes!

10. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

Mar 31, 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Zijn er geen mensen in je omgeving met jonge kinderen?

ik heb al zo ontzettend veel gehad dat ik niet weet waar ik het allemaal laten moet (het babykamertje moet nog uitgemest worden).

Daarnaast krijgen wij van mijn ouders de wagen, van mijn schoonouders geld (die wilden ook de wagen geven) waarvan we het kamertje gaan opknappen, van Cas opa en oma krijgen we de box of de kinderstoel, van Cas andere oma de babyfoon, mijn oma is begonnen met het breien van een dekentje.
    Van de kraamzorg krijg ik een badje

We nemen een kamertje over voor weinig.

Dus wat we nu echt nog moeten hebben is een matrasje, een maxicosi (gisteren gekocht) en de baduitzet muv het badje.
    Daarnaast natuurlijk kleertjes enzo en misschien nog wat ander spul, maar dat valt echt in het niet bij wat we kwijt waren geweest als we niets hadden gekregen.
    En wij waren er niet vanuit gegaan dat we wat zouden krijgen, we hadden gewoon gespaard.

Linda

Share This Page