Twijfel over.beentjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Donja62, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donja62

Donja62 Actief lid

25 jul 2010
    303
    19
    18
    onze dochter is zeven maanden oud. Ivm stuit,beenlengteverschil en asymetrische bilplooi toen zr veertie weken echo en rontgenfoto gemaakt. Alles goed.
    Toch zie ik nog steeds dat verschil.en plooien en.heb soms het idee.dat het.erger wotdt.
    Wat te doen? Bij.orthopeed (hoefden niet weer vr controle) toch.nohmaals vragen.om echo? Ervaringen?
    Gr.donja

2. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Hier maken ze pas een echo als ze 4 maanden zijn.. Dus mischien toch nog even een echo vragen wat zeggen ze op het CB dan ?

3. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon een doorverwijzing vragen voor een nieuwe echo. Beter een keer te vaak gecheckt dan een keer te weinig.

4. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    mijn dochter lag ook in stuit en heeft daarvoor met 4 maanden een echo gehad...deze was goed!! Maar zelf vertrouwde ik het ook niet helemaal maar ik mocht me geen zorgen maken omdat de echo goed was. Toen mijn dochter met 9 maanden weer naar het CB moest zag de arts toch een kleine afwijking en na lang twijfelen heeft ze een brief geschreven voor onze huisarts voor een verwijzing. Mijn huisarts zag er niks vreemds aan en schreef dus ook geen verwijzing voor een foto..... Maar mijn gevoel zat niet lekker en heb hem later op gebeld voor toch een verwijzing en deze kreeg ik omdat ik het graag wilde...;)
    Foto gemaakt en toch HD...geen grote afwijking. Ze heeft 3 maanden in een spreidbroekje gezeten en nu is alles gelukkig weer goed.... Ben blij dat ik naar mijn gevoel geluisterd heb...

5. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraag bij twijfel de ha, die moet als CB het nodig vindt meestal toch de verwijsbrief maken. Leg het hem/haar voor en vraag naar een verwijzing.
    Wij zijn met 7 maanden pas bij de orthopeed belandt, was eerst nooit wat te zien en na controle CB zat er een flink verschil tussen de beentjes en gebruikte ze haar rechter niet goed meer. Vanmorgen uit de paflikbandage gekomen en nu in een campspreider. De komende weken nog 24-24, daarna als het mee zit afbouwen. Ze kan er best veel mee maar is ook gefrustreerd dat wat zij wil niet lukt en laat dat luid en duidelijk merken

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Als je twijfet gewoon de HA bellen!

Hier hoorde ze op het CB een soort klik in de heupjes van Tycho. De cb arts gaf ons het advies om een foto te laten maken en onze HA heeft meteen een verwijzing geschreven. Mijn ha zit in dezelfde gang als cb en toevallig kwam hij net een nieuwe patient halen en hoorde mij met de assistent praten over die foto.

Op de foto was niks te zien maar toch heeft mijn HA een afspraak gemaakt met een orthopeet om hem nog een keer te laten voelen. Die gaf aan dat er niks ernstigs was en hebben een verwijzing gekregen voor een pysiotherapeut en daar zijn we een aantal keer naartoe gegaan. Toen weer terug naar die orthopeed en de klik was weg.

Ik ben blij dat onze HA ons altijd serieus neemt en zelf bij twijfel ook actie onderneemt! x

7. Purk

Purk Niet meer actief

Bij ons wordt bij 3 en bij 6 maanden een echo en x ray gemaakt omdat een echo niet altijd duidelijk is bij 3 maanden. De x ray af hier een afwijking aan bij 6 maanden

Deel Deze Pagina