Meisjeshaar zonder pony

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Gentle, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zag een topic over kapsels, maar dat ging over jongens..

Mijn dochter krijgt steeds dikker haar en haar pony is nu bijna zo lang dat het achter haar oren kan, of bij een staartje in. Ik weet alleen daarna niet zo goed wat er mee zal doen. Gewoon lang haar? Of op schouderhoogte? Ik moet nu nog veel met knipjes doen, dus ik zou het wel handig vinden om het te laten groeien tot ze in ieder geval goed een staartje in kan zonder al die knipjes, maar is dat wel leuk, gewoon op 1 lengte? Iemand voorbeelden?

Zo is het nu, even geen betere foto, maar dan zie je de lengte.

2. silvermist

silvermist Niet meer actief

hier is het precies hetzelfde, ik kam alles grotendeels naar achteren voor 1 staart en laat de korte plukjes van de pony los hangen

of ik verdeel het opzij en maak een scheiding van voor naar achteren en doe er 2 dotjes/knotjes in, soort staartjes maar dan laatste slag van de elastiek om het staartje laten.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Nog heel even met speltjes doen en dan in 1 keer een bob knippen

Zo heb ik dat rond haar 2e verjaardag gedaan. Alles 1 lengte ineens.

Bekijk bijlage 221743

En nu met 4,5 heel mooi lang haar.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Hier hetzelfde soort haar...één hele staart of twee staartjes gaat helaas nog (lang?) niet. Daarvoor is het haar bovenop bij J. nog te kort, ziet er heel vreemd uit. ;)

Ze heeft nu bijna altijd een staartje bovenop en dan een speldje erbij. Of alleen een speldje, maar daarvoor wordt het nu weer wat te veel...dus meestal is het in combinatie met een staartje.

Af en toe laat ik een klein stukje van de achterkant afknippen, zodat dat er in ieder geval netjes verzorgd uit ziet. De voorkant krijg minder vaak een miniknipbeurt, echt alleen voor de ergste dode puntjes...zodat het er bij kan groeien. Weet nog niet precies wat ik ga doen als het min of meer even lang is, denk dat ik het dan op één lengte ga laten knippen en dan verder laat groeien.

5. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik heb drie meiden met alledrie van nature een zijscheiding. Ik heb naar de vorm van de gezichtjes gekeken en allen staan mooier zonder pony. De oudste is bijna 10 en wil graag een pony. Het lijkt mij onhandig omdat ie altijd bijgehouden moet worden met knippen of je kan het zelf. Doe wat jij leuk vindt bij haar staan en wat handig is, voor je het weet krijgen ze een eigen willetje.

6. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Mijn dochter heeft ook geen pony.
    De ene keer doe ik een scheiding aan de zijkant en dan aan de andere kant vastzetten met een speldje.
    De andere keer doe ik twee zijstaartjes en inderdaad de losse piekjes ook weer vastzetten met speldjes.
    Het was is een bobje geknipt, maar ze wil nu wat langer haar, dus ja.

Of 4 staartjes zoals op de foto en dan ook weer met speldjes de losse piekjes vastzetten.

7. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    alles op een een lengte met een zijscheiding vind ik altijd heel klassiek staan, mooi dus!

8. Alita

Alita Niet meer actief

hier laat ik het gelijk groeien bij mijn meiden....maar hier hebben ze krullen dus een pony gaat niet eens...

9. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    nee hier ook krullen, dan ziet een pony er inderdaad ook gewoon niet uit!

10. Alita

Alita Niet meer actief

haha nee dan wordt het ook geneens een pony maar een krul hahah:D

11. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    van die halve krullen waardoor het op horentjes (schrijf je dat zo??) lijkt!!

12. Alita

Alita Niet meer actief

hahah idd...

13. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Bij mijn meisje laat ik het gewoon lang groeien. De voorkant laat ik altijd een beetje schuin knippen niet echt een pony maar meer een lok. Hij kan achter haar oor maar ook met een speldje vast. Ze draagt haar haar zelf het liefst los maar af en toe mag er wel een staartje in. Deze foto is van november op vakantie.

14. Alita

Alita Niet meer actief

wat een mooie meid!!!!!

15. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Ik heb 3 meiden, waarvan de oudste 2 ook geen pony hebben. Ook nooit gehad. Ik heb het al snel lang laten groeien aan de voorkant en dan gewoon met een speldje naar de zijkant doen. De achterkant liet ik wel altijd knippen. Toen het allemaal op 1 lengte was een boblijntje en vanaf een jaar of vier lekker lang laten groeien.
    Dit is mijn 2e dochter:

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Volgens mij heb ik het al eerder gezegd...maar wat een bloedmooie meid! :) Sorry voor off topic. :)

17. Tese

Tese Niet meer actief

Nikki ik dacht precies hetzelfde toen ik de foto's zag!!

18. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Offtopic:
    @Nikki en Muppet,
    Thanx!
    Ik denk dat het aan de combinatie ligt, 3/4 NL en 1/4 Moluks. Heb ook nog 3 andere mooie kids, maar zij springt er toch echt uit!

19. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mooie kids hoor, en bedankt voor de ideeën. Het is nu nog even onhandig, maar ik denk dat ik het inderdaad gewoon laat groeien en dan straks in 1 keer allemaal op lengte laat knippen. Haar lok zet ik nu ook altijd vast met een knipje en dan komen de kortste plukken net tot haar oor. Dat moet dus nog echt een stukje groeien, en dan kan het straks in 1 keer.

Bedankt!

20. silvermist

silvermist Niet meer actief

@mamav4 en athalia, wat een mooie meiden zeg :$

Deel Deze Pagina