Hoi allemaal! Dit is voor mij helemaal nieuw en ik heb dus ook meteen een vraag. Op 12 november heb ik de laatst pil geslikt. Van 17-20nov had ik mijn laatste onttrekkingsbloeding en sindsdien heb ik geen menstruatie meer gehad. Ik weet dat het even kan duren voordat je cyclus op gang komt, maar is 47 dagen (geteld vanaf eerste dag onttrekkingsbloeding) niet heel erg lang? Is dit wel normaal? Ik was voordat ik met de pil begon altijd heel regelmatig ongesteld dus hoopte dat mij cyclus snel zou ‘herstellen’. Ben dan ook eigenlijk meteen benieuwd of je zonder menstruatie wel al een eisprong gehad kunt hebben? Ik probeer het met ovulatietesten en temperaturen in kaart te brengen maar nog niks ontdekt....
Ja, dat is normaal. Je lichaam heeft door pitstop een tijd stil gelegen en nu moet alles weer op gang komen. Sommigen hebben na pilstop direct eerst een paar keurige cyclussen van 28 dagen waarna alles alsnog op de hobbel slaat. Anderen hebben eerst een lange cyclus waarna alles zich weer stabiliseert. Overigens duurde mijn eerste cyclus na pilstop 126 dagen. Daar is jouw cyclus dus keurig bij. Daarna had ik gewoon weer cyclussen van 27/28 dagen.
Ja, dat is normaal. Het kan even duren voordat het weer regelmatig wordt. Dat het voor je pil ging slikken regelmatig ongesteld was, is een goed teken. Ik snap hoe vervelend het is, maar ik zou nog even geduld hebben. Als je cycli nou heel lang blijven, of steeds langer worden, dan kun je altijd even naar je huisarts gaan.
Hier eerste 76 dagen. Duurde bijna 9 maanden dat ik stabiel rond de 31 dagen zat. En dan ooit ineens 28 dagen en maand erop weer 45.
De eerste na pilstop 34 dagen, daarna een cyclus van 23 dagen. Het heeft 7 maanden geduurd voordat ik op een regelmatige cyclus van 30-31 dagen uit kwam. Het verschilt van persoon tot persoon.
Bij mij duurde het bijna een jaar, ik zou blij geweest zijn met 47 dagen! Geen zorgen dus, is normaal
Helaas was ik bij die 47 dagen nog steeds niet ongsteld.. mn cyclus telt nog steeds door zonder menstruatie. Maargoed we wachten rustig af. Ik vroeg me af... 2jaar geleden ben ik 28kg afgevallen, en heb nu moeite om op gewicht te blijven. De laatste 5kg is een jojoeffect bij mij. Ik ben dus continue bezig dit er weer af te krijgen waardoor mijn gewicht schommelt. Zou dit nadelig zijn voor mijn cyclus?